فولاد فيدار

کاربرد فلزات در زندگی روزمره

کاربرد فلزات در زندگی روزمره

همانطور که می‌دانید در دوران کنونی، زندگی جامعه بشری به واسطه تغییر و تحولاتی فراوانی که پیدا کرده، به شدت نیازمند استفاده از فلز و مشتقات و محصولات متنوع تولید شده از آن است؛ از همین رو‌ در این نوشتار سعی داریم که شما مخاطبان گرامی را به صورت اختصاری و اجمالی با برخی کاربردهای منحصر بفرد فلزات در زندگی روزمره امروزه انسان‌ها آشنا کنیم.

برای دریافت آخرین قیمت ناودانی کلیک کنید.

کاربرد فلزات در لوازم خانگی

انواع لوازم خانگی را می‌توان به وسایل مربوط به نظافت و شست‌‌وشو، وسایل صوتی تصویری، وسایل سرمایشی و گرمایشی، وسایل مربوط به پخت و پز، نوشیدنی سازها و غذاسازها، انواع یخچال و فریزر و سایر وسایل آشپزخانه تقسیم کرد؛ وسایلی که ساخت و تولید آنها نیازمند استفاده از انواع فلزات آهنی و غیر آهنی است. 

کاربرد فلزات در لوازم خانگی

بیشتر بخوانید: نبشی آلومینیومی چیست و چه کارکردی دارد؟  

کاربرد ورق ها در لوازم خانگی

شاید برای شما جالب باشد بدانید که استفاده و بهره‌ بردن از ورق‌های فولادی در صنایع لوازم خانگی، نقش بسیار با اهمیتی دارد؛ وقتی از فلزات رنگین یا همان غیرآهنی صحبت می‌کنیم منظورمان تمامی فلزات به جز آهن و ترکیبات آن را در بر می‌گیرد. 

فلزاتی مثل روی، مس، برنز، آلومینیوم، برنج، سرب، نیکل و قلع از جمله فلزات رنگین هستند که در انواع مختلف صنایع از جمله لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. 

کاربرد فولاد ضد زنگ در لوازم خانگی

همانطور که می‌دانید و آشنایی دارید، فولاد ضد زنگ یکی از مهمترین انواع آلیاژ فولاد محسوب می‌شود؛ این فولادها با توجه به توان مقاومت بسیار بالایی که دارند، فولادهای زنگ نزن یا استنلس استیل نام دارند و کاربردهای متنوع و زیادی در صنایع مختلف از جمله لوازم خانگی دارند. 

در نظر داشته باشید که با توجه به وجود بیش از 150 نوع فولاد ضدزنگ، در نظر گرفتن تفاوت‌های آنها برای خرید لوازم خانگی امری بسیار مهم محسوب می‌شود. توجه به این موضوع در خرید وسایل آشپزی اهمیت فراوانی دارد. 

آلومینیوم و کاربرد آن در صنعت لوازم خانگی

عصر آلومینیوم؛ صنعت لوازم خانگی یکی از زمینه های پرکاربرد برای استفاده از آلیاژهای آلومینیوم محسوب می‌شود. 

این فلز رنگین و غیرآهنی از جمله فلزات پرکاربرد و بسیاز مورد استفاده در لوازم خانگی است که طی سه دهه گذشته استفاده از انواع آلیاژهای آلومینیوم در ساخت کالاهای مقاوم و بادوام از جمله ماشین‌های لباسشویی و ظرف‌شویی و همچنین یخچال و فریزر حدودا دو برابر شده است. از سوی دیگر شاید جالب باشد بدانید که تلویزیون اساسا مونتاژشده توسط آلیاژ آلومینیوم است و نه تنها قاب تلویزیون، قطعات تزئینی و پوسته جلو، بلکه پایه آن، نیز در حال انتقال به آلیاژ آلومینیوم می‌باشد.

آلومینیوم و کاربرد آن در صنعت لوازم خانگی

بیشتر بخوانید: کاربرد پروفیل در ساختمان

جایگاه فلز مس در زندگی روزمره

و حالا مس؛ همانطور که از قدیم‌الایام معروف است و سینه به سینه نقل شده، ظروف‌ مسی، ظروفی بسیار سنگین و بادوام هستند که به خاطر مقاومت‌شان به راحتی از بین نمی روند و خراب نمی‌شوند. از سوی دیگر به اذعان بسیاری از صاحب نظران، استفاده از ظروف مسی، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. 

البته توجه داشته باشید که فلز رنگین «مس» در طراحی نرده و مبلمان‌ و حتی محصولات دکوری دارای قابلیت‌های ممتازی است. 

روی و جایگاه آن در زندگی ما

روی؛ این فلز محبوب رنگین ، به دلیل استحکام، سختی و در عین حال انعطاف پذیری قابل توجهی که دارد مورد استقبال بسیاری از سازندگان صنایع لوازم خانگی قرار گرفته است. این فلز غیرآهنی در آلیاژهای مختلفی همچون برنج، نقره نیکل و لحیم کاری آلومینیوم مورد استفاده می‌گیرد. 

کاربرد فلز در زندگی روزمره

بیشتر بخوانید:  هر آنچه پیش از خرید میلگرد باید بدانید 

کاربرد برنز در زندگی ما

اگر در مورد برنز یا مفرغ چیزی نمیدانید بهتر است به مقاله مفرغ چیست مراجعه کنید. برنز؛ این فلز رنگین نیز در ساخت وسایل تزئینی، ظروف پذیرایی و لوسترها دارای کاربرد است و‌ استفاده از آن نیز روز به روز توسعه پیدا کرده است.
از سوی دیگر چون برنز سخت‌تر از هر دو فلز مس و قلع محسوب می‌شود از آن برای ساخت چاقو و نیزه هم استفاده می شود. 

در این مقاله سعی کردیم که شما مخاطبان گرامی را با کاربرد انواع فلزات رنگین و غیرآهنی و موارد استفاده از آنها در زندگی روزمره آشنا کنیم. 

هدف ما از این کار در سایت فولادفیدار جلب نظر و رضایت شما بازدید کننده محترم است.  

برای اطلاع دقیق از قیمت ورق روغنی و قیمت نبشی کلیک کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ