فولاد فيدار

کاربرد پروفیل در ساختمان

کاربرد پروفیل در ساختمان

در فرآیند ساختمان سازی از مقاطع فلزی گوناگونی استفاده میشود. مقاطعی همچون تیرآهن، میلگرد، پروفیل و ... درست است که کاربرد و اهمیت هر یک از این مقاطع با دیگری متفاوت است و به طبع اهمیت میلگرد در ساختمان از پروفیل بیشتر است اما هر یک اهمیت به خصوص  خود را دارند.

پروفیل و کاربرد آن در سازه

پروفیل ها مقاطع بسته توخالی فلزی با اشکال گوناگون هستند، که هر یک از آن ها کاربرد مختص به خود را دارند. به طور کلی پروفیل ها را در ساختمان به شکل داخلی (داخل ساختمان) و خارجی(خارج ساختمان) استفاده میکنند. که بخش داخلی شامل استفاده مستقیم در ساختمان، استفاده برای درب و پنجره و ساخت نرده و حفاظ است و در نهایت برای بخش خارجی از پروفیل برای فریم گذاری نما استفاده میکنند.

پروفیل ساختمانی

استفاده مستقیم از پروفیل در ساختمان

برای استفاده از پروفیل در اسکلت ساختمان از پروفیل صنعتی استفاده میشود. پروفیل های صنعتی دارای ابعاد و ضخامت بالایی هستند از این پروفیل ها بیشتر در ستون ها استفاده میشوند البته باید بدانید که در حال حاضر استفاده از این نوع قوطی در ساختمان های چند طبقه به شکل توخالی ممنوع است. برای حل این مشکل داخل پروفیل مورد نظر را با بتن پر میکنند و آن را به شکل دوتایی به کار می‏برند. استفاده از قوطی به این شکل دارای مزیت هایی است. همپنین گفتنی است که این قوطی های پر شده با بتن در سازه های بتنی دیگر هم کاربرد فراوانی دارند.

استفاده از پروفیل در سقف

بیشتر بخوانید: استفاده از پروفیل در ساختمان های فلزی

 

کاربردهای قوطی در فرآیند ساخت سقف

پروفیل ها در ساخت دو مدل از سقف بیشتر از مدل های دیگر آن کاربرد دارند. این دو نوع شامل سقف های شروانی و سقف وافل است. در ساخت هر دو نوع آن از تعدادی قوطی به شکل افقی و عمودی استفاده میکنند. پروفیل های زد در متصل کردن اجزای سقف به یکدیگر کاربرد به سزایی دارند.

استفاده از پروفیل در نمای ساختمان

استفاده از پروفیل ها در نمای ساختمان

از قوطی ها در نماها به خصوص نماهای مدرن استفاده میکنند. این استفاده به صورت اتصال قوطی ها به شکل عمودی و افقی است و با این کار پایه را قرار گیری نما آماده میکنند که این نما میتواند از جنس شیشه باشد و یا از جنس ورق کامپوزیت باشد. باید اضافه کرد که پروفیل هایی که برای نمای ساختمان کاربرد دارد چون در معرض باد و باران قرار دارند به همین علت باید دارای مقاومت بالایی در مقابل تغییرات جوی باشند به همین خاطر بیشتر از پروفیل های استیل و آلومینیومی استفاده میشود.

پروفیل درب و پنجره

بیشتر بخوانید: پروفیل گالوانیزه چیست و چه کاربردی دارد؟

 

استفاده از پروفیل برای ساخت در و پنجره

از دیگر کاربردهای مهم و اساسی پروفیل ها در ساختمان استفاده برای ساخت درب و پنجره است میتوان گفت پروفیل ها مهم ترین مواد اولیه برای ساخت در و پنجره هستند.


از شش نوع پروفیل برای ساخت درب  پنجره استفاده میکنند که این شش نوع عبارت اند از:
•    پروفیل آلومینیوم
•    پروفیل یو پی وی سی
•    پروفیل گالوانیزه
•    پروفیل لنگه دری
•    پروفیل ریلی
•    پروفیل ساختمانی

نرده راه پله ساختمان

بیشتر بخوانید: پروفیل در و پنجره

 

استفاده از پروفیل برای نرده و حفاظ ساختمان

یکی دیگر از مصارف مهم پروفیل استفاده برای ساخت نرده های راه پله و حفاظ های بالای درب ورودی و پنجره است. برای اینکار پروفیل های کوچک را با کمک دستگاه جوش به هم جوش داده و آن ها را به شکل نرده و حفاظ در می‏ آورند.

 

شما عزیزان میتوانید برای اطلاع دقیق از قیمت پروفیل و قیمت ورق روغنی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ