فولاد فيدار

نحوه نبشی کشی ساختمان

نحوه نبشی کشی ساختمان

نبشی کشی ساختمان از متداول ترین روش ها برای تقویت سازه های فلزی و ساختمان ها در برابر نیروهای خارجی است. نبشی کشی به دلیل جلوگیری از تخریب دیوارهای ساختمان در زمان های وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله و یا وزش باد های شدید انجام می شود به این دلیل که باید دیوارهای ساختمان را با استفاده از مواردی مانند کلاف، نبشی و  یا قوطی محکم کرد، و این کار باعث می شود که نیروی وارد شده به دیوار های ساختمان به کمک آنها به زمین منتقل شود. نبود نبشی کشی در ساختمان های بتنی از اشکالات اساسی است که مهندسین ناظر به آن توجه ویژه دارند. در این مقاله به نحوه نبشی کشی ساختمان می پردازیم و اهمیت اینکار را بررسی می کنیم. در ادامه با وبسایت فولاد فیدار همراه باشید.

قیمت نبشی، قیمت نبشی 8، قیمت نبشی 4، قیمت نبشی 2، قیمت نبشی اصفهان 

برای درک بهتر نحوه نبشی کشی آشنایی با نبشی و کاربردهای آن می تواند به شما کمک کند.

نبشی یکی از پروفیل های فولادی پرکاربرد و مهم در ایجاد اتصال در سازه های فولادی است و باعث بالا رفتن استحکام سازه میشود. نبشی ها از لحاظ ظاهری از دو ضلع عمود برهم تشکیل شده اند. نبشی ها را در دو نوع نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی تولید میکنند. که همانطور که از اسمشان معلوم است نبشی بال مساوی دارای دو بال مساوی است و نبشی بال نامساوی یکی از بال هایش بلند تر از دیگری است. قیمت نبشی ها را با ضخامت، وزن، ابعاد، نوع نبشی و ... مشخص میکنند. در واقع عوامل موثر بر قیمت نبشی زیاد است.

 

نبشی چیست؟

حتما مطالعه کنید: راهنمایی خرید نبشی

 

اهمیت نبشی کشی

در ساختمان هایی که از دیوارهای سفالی یا آجری استفاده میکنند امکان ریزش وجود دارد، برای جلوگیری از این مشکل دیوار های موجود در ساختمان ها را با نبشی کشی میکنند. نبشی ها معمولا در دو طول 12 و 6 متری عرضه میشوند که نوع شش متری کاربرد بیشتری در صنایع ساختمان سازی دارد.

 

نحوه نبشی کشی دیوارهای خارجی ساختمان


در نبشی کشی دیوارهای خارجی یک ساختمان به دوصورت می توان نبشی کشی را انجام داد حالت نخست به این صورت است که است که قبل از فرآیند بتن ریزی در ستون ها، پلیت هایی مشخص میکنند تا بعدا برای جوش  دادن نبشی بتوانند از آن کمک بگیرند.

روش یا شکل دوم نبشی کشی به این صورت است که دیوارها میتوان از تفنگ های میخکوب کمک گرفت که نبشی را با کمک این تفنگ ها به ستون ها متصل کنند. همچنین میتوان از تسمه هم برای متصل کردن نبشی به ستون ها کمک گرفت.

پس از متصل کردن نبشی به ستون ها باید آنها را به صورتی قرار دهید تا مقطع دیوار درون نبشی قرار گیرد، سپس باید نبشی را به میلگرد ها متصل کرد، برای انجام دادن اینکار، میلگرد های عرضی را به میلگرد های طولی جوش میدهند و میلگرد های طولی را به نبشی ها جوش میدهند. اینکار باعث افزایش ایمنی ساختمان و جلوگیری از ریزش دیوارهای آن خواهد شد.

 

نحوه نبشی کشی دیوارهای خارجی ساختمان

بهتر است بخوانید: تفاوت نبشی و ناودانی چیست؟

 

نبشی کشی دیوارهای نمای ساختمان

همانطور که بیان شد از نبشی کشی برای بالا رفتن استحکام و نریختن دیوار و بالا بردن استحکام آن استفاده میکنند. اما به جز موارد بیان شده نبشی کشی کاربردهای دیگری هم دارد برای مثال از نبشی کشی در نمای ساختمان برای زیرسازی  و زیباسازی نمای ساختمان استفاده میکنند.
نبشی کشی نمای ساختمان دارای ضوابط و قوانینی است که باید به آن توجه داشت برای مثال باید به نوع مصالح به کار رفته در نما توجه داشت که نما از نوع فلزی است یا بتنی و یا اگر دیوار از جنس بتن یا سنگ است در ابتدا باید به نقشه معماری نما توجه کرد و سپس با کمک زیرسازی و بندکشی کار را ادامه داد.


برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید نبشی و خرید ناودانی میتوانید با کارشناسان فروش مجموعه فولادفیدار با شماره 021 28111060 در ارتباط باشید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ