فولاد فيدار

تعیین قیمت پروفیل بر اساس جنس و کیفیت

تعیین قیمت پروفیل بر اساس جنس و کیفیت

پروفیل یکی از مصالحی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به قیمت پروفیل ،این متریال در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. استفاده از پروفیل در ساخت درب و پنجره بسیار مرسوم است. جنس بعضی از لوله هایی که در ساختار ساختمان ها به کار می‌رود بنا بر ملاحضاتی پروفیل است. از پروفیل حتی در نمای ساختمان ها هم استفاده می‌شود.

انواع پروفیل چیست؟

در لغت پروفیل به معنی جسمی که در طول مشخصی ثابت است می‌باشد. پروفیل ها از جنس فلزات مختلف هستند که مطابق با کارآیی شان در زمینه های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال جنس سبک آلومینیومی بعضی از پروفیل ها آنها را برای استفاده در ساختار قاب درها و پنجره ها مناسب کرده است.

دسته بندی پروفیل ها بر اساس ساختار باز یا بسته است. دلیل نام گذاری پروفیل باز این است که این تجهیزات به صورت ناودان و دارای سه دیواره هستند. این شکل ظاهری باعث شده است این نوع پروفیل استحکام و انعطاف را همزمان داشته باشند. پروفیل هایی وجود دارند که با نام Z معروف هستند. این نوع پروفیل در ساختار سقف های بلند به کار می‌روند.

در ساختن قوطی های پروفیلی از نوع بسته استفاده می‌کنند. قیمت پروفیل در مقایسه با تنوع و کیفیت بالا ویژگی مهمی است که پای این محصولات را به صنعت تولید دربهای آلومینیومی و پنجره های عایق و کرکره ها باز کرده است. استحکام نوع بسته نسبت به پروفیل باز بیشتر است اما انعطاف بالا ویژگی است که به کار کرد بهتر این نوع پروفیل در صنایع ظریف تر کمک کرده است.

انواع پروفیل

بیشتر مطالعه کنید: پروفیل در و پنجره

روند تولید پروفیل

جنس و به طبع آن قیمت پروفیل ها متنوع است. ورقه های خام فولاد یا آلومینیوم در کارخانه ها به اشکال مختلفی که در صنایع گوناگون کاربرد دارند در می‌آیند. یکی از این اشکال پروفیل ها هستند. در واقع مقاومت، قدرت، قطر و سایر ویژگی های پروفیل ها بستگی به فرایندی که در زمان تولید طی می‌کنند، دارد.

روند تولید پروفیل به این گونه است که در ابتدا مواد اولیه توسط کارخانه های داخلی و یا از طریق واردات در دسترس تولید کنندگان پروفیل قرار می‌گیرد. ورقی که برای تولید پروفیل به کار می‌رود باید ویژگی های خاصی داشته باشد تا بتواند به فرم های مورد نظر در بیاید و استحکامی که تولید کننده در نظر دارد را داشته باشد. در ساختار ورقه خام پروفیل از گوگرد، کربن، سیلیس، فسفر و منگنز استفاده می‌شود که درصد این مواد شیمیایی مطابق خواصی که از هر دسته از پروفیل ها انتظار می‌رود، تغییر می‌کند. مثلا برای پروفیل هایی که باید استحکام بیشتر داشته باشند درصد کربن افزایش دارد. در واقع این ورقه های فولادی بر اساس کیفیتشان برای تولید پروفیل های مختلف دسته بندی می‌شوند.

تولید پروفیل

بیشتر مطالعه کنید: نکات خرید پروفیل

شکل دادن به پروفیل

پس از انتخاب و دسته بندی ورق ها برای مدل های مختلف پروفیل، نوبت به برش نوار هایی متناسب با نوع پروفیل مد نظرمان می‌رسد. انواع پروفیل را به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تولید می‌کنند. پروفیل های باز معمولا به روش مستقیم ساخته می‌شوند. پروفیل های بسته نوعشان با دستگاه های مختلفی ساخته می‌شوند اما موضوعی که بین اکثر آنها مشترک است این است که تمامی مراحل ساخت با روش سرد انجام می‌گیرد.

شکل دادن پروفیل

بیشتر بخوانید: نبشی آلومینیومی چیست و چه کارکردی دارد؟

قیمت پروفیل های ساختمانی

از جمله مهم ترین پروفیل های ساختمانی پروفیل هایی هستند که در ساختار در و پنجره ها و یا لوله ها به کار می‌روند. قیمت پروفیل ساختمانی بسته به جنس و ابعاد آن متغیر است. قیمت پروفیل هایی که عمدتا از جنس آلومینیوم هستند نسبتا بیشتر است. پروفیل های ساختمانی شامل دسته های نورد گرم و سرد و مرکب هستند. پروفیل های نورد گرم به شکل قوطی و پروفیل های نورد سرد به شکل ناودانی هستند. این نوع از پروفیل مناسب کار های سبک ساختمانی هستند.

پروفیل های مرکب نیز همان طور که از نامشان پیداست از ترکیب نورد سرد و گرم تولید شده اند.

پروفیل ساختمانی

بیشتر بخوانید: تفاوت پروفیل سبک و سنگین

قیمت پروفیل های صنعتی

پروفیل آلومینیومی هم در قالب صنعتی و هم ساختمانی تولید می‌شوند و در زمینه ساختمان سازی به عنوان در و پنجره به کار می‌روند. مزیت اصلی شان در مقایسه با پروفیل های آهنی، این است که هم زیبایی بیشتری به ساختمان می‌دهند و هم در مبحث صرفه جویی در انرژی امتیاز بالاتری دارند چرا که درز های بسته ای دارند. در مبحث صنعتی نیز به خاطر به صرفه بودن قیمت پروفیل ها در مقایسه با کیفیتشان در ساخت قطعات مختلف استفاده می‌شود.

برای اطلاع از قیمت ناودانی و قیمت نبشی کلیک بفرمایید. همچنین شما میتوانید با مراجعه به صفحه قیمت ورق روغنی قیمت این ورق را مشاهده کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ