فولاد فيدار

معرفی فولادهای ساختمانی

معرفی فولادهای ساختمانی

از مهمترین متریال هایی که در ساختمان سازی بسیار استفاده میشوند، محصولات فولادی هستند، این مقاطع به دلیل مقاومت بالا و انعطاف پذیری در برابر فشار و کشش بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه این نوشته در مورد انواع فولاد و مزایای استفاده از آنها در ساختمان سازی صحبت خواهیم کرد.

 

مزایای سازه‌های فولادی

 

مقاومت زیاد‌

مقاومت سازه های فلزی بسیار بیشتر از سازه هایی است که با استفاده از متریال های دیگر ساخته شده باشند، به همین دلیل امروزه در تمام پروژه های ساختمانی از این متریال ها استفاده میشود.

 

‌ انعطاف پذیری بالا

انعطاف پیذیزی بالای محصولات فلزی باعث میشود که در زمان زلزله از تخریب ساختمان جلوگیری خواهد کرد. 

 

طول عمر بالا

از دیگر مزایای مهمی که برای متریال هایی که برای ساخت ساختمان های فولادی لازم است طول عمر بالای آنها است.

 

ضریب نیروی لرزه‌ای پایین

زمانی که بلایای طبیعی مانند زلزله اتفاق می افتند، نیروی آنها به اجزای درونی ساختمان انتقال پیدا میکند. هر چه وزن سازه های ساختمان پایین تر باشد، ضریب نیروی لزره ای کاهش پیدا میکند.

 

امکان تقویت مصالح فلزی

یکی دیگر از ویژگی های مثبت سازه های فلزی در مقایسه با سایر متریال ها امکان تقویت کردن آنها با استفاده از امکاناتی مانند: پرچ کردن، جوش دادن مصالح دیگری مانند ورق های فولادی و... به آنها وجود دارد.

 

نصب آسان فولادها

سازه های فلزی امکان نصب ساده ای دارند به همین دلیل ساخت ساختمان ها ساده تر میشود. و یک مزیت عالی برای سازه های فلزی است.

 

اشکال مختلف فولاد

مصالح فولادی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها دارای کاربردهای متفاوتی هستند، و با توجه شکل ظاهری ای که دارند در پروژه های عمرانی مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه برخی از انواع این محصولات را بررسی خواهیم کرد.

 

‌ میلگرد

میلگرد از مهمترین فولاد های ساختمانی محسوب میشود، از میلگرد برای ساخت سازه های بتنی و برای تفویت این متریال استفاده میشود. انواع مختلف این محصول عبارت اند از A2, A2, A3 و A4 اشاره داشت. تفاوت انواع مختلف این محصول میزان کربن به کار رقته در آنها و شکل ظاهری آنها و قیمت میلگرد است مثلا: نوع A1 ساده است و نوع A2 آجدار است.
در برخی موارد از برای افزایش مقاومت این محصول آنها را با استفاده از فرایند نورد سرد فراوری میکنند.

 

میلگرد های ساختمانی

 

تیرآهن 

تیرآهن یا پروفیل I از معمول ترین متریال های مورد استفاده در اسکلت فلزی ساختمان است، از مهمترین ویژگی های نیمرخ های ساختمانی میتوان به مفاومت خمشی بسیار بالای آنها اشاره داشت. میتوانید انواع استاندارد های تیرآهن را در مقاله مرتبط آن مشاهده نمایید.

 

نیمرخ U یا ناودانی

ناودانی یکی از میتریال های ساختمانی باز است که به صورت تک و موازی برای ساخت ستون ها  و خرپاها مورد استفاده قرار میگیرند، برای مشاهده قیمت ناوادانی میتوانید به صفحه این محصول در سایت مراجعه نمایید.

 

فولاد ناودانی

 

ورق و تسمه فولادی

ورق به فلز مسطحی گفته میشود که به دو صورت رول و شیت تولید و عرضه میشود. انواع مختلف ورق های فولادی: ورق روغنی، ورق سیاه و ورق گالوانیزه هستند. 

به ورق هایی که عرض کوچکتر از 160 میلیمتر داشته باشند تسمه گفته میشود، از این محصولات مغمولا برای تقویت تیرها و... استفاده میشود.

 

نیمرخ نبشی 

شکل ظاهری نبشی به شکل L است و به صورت بال مساوی و نامساوی در بازار به فروش میرسد، برای دریافت قیمت نبشی میتوانید به صفحه این محصول مراجعه کنید یا با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید.

 

پروفیل قوطی

پروفیل قوطی به مقاطع توخالی گفته میشود که برای ساخت ستون ها و خرپا ها مورد استفاده قرار میگیرند. و انواع صنعتی پروفیل در ساخت قطعات خودرو و... استفاده میشود. قیمت پروفیل با توجه به ضخامت ها و جنس آنها متفاوت است.

 

پروفیل قوطی

 

لوله فولادی

لوله هم یکی دیگر از انواع مقاطع فولادی پرکاربرد است که به دو صورت صنعتی مانند: لوله داربستی و انتقال سیالات مانند لوله های انتقال آب و گاز و لوله مانیسمان هستند. 

 

همچنین بخوانید: فولاد ساختمانی در چه شکل هایی عرضه میشود؟

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ