فولاد فيدار

فولاد ساختمانی در چه شکل هایی عرضه میشود؟

فولاد ساختمانی در چه شکل هایی عرضه میشود؟

برای بسیاری از کارهای ساختمانی مثل نرده ها، حفاظ پله ها، ستون ها و ... از انواع فولاد ساختمانی استفاده خواهد شد. در واقع فولاد ساختمانی در انواع و اشکال مختلفی با اندازه های متفاوت عرضه می شود. اغلب این مصالح ساختمانی را به شکل میله های بلندی می بینیم که مقاطع خاصی دارند. در این مقاله نیز به بررسی انواع فولاد ساختمانی و کاربردهای آن خواهیم پرداخت تا آگاهی خود را در مورد این محصول افزایش دهید.


انواع فولاد ساختمانی

انواع فولادهایی ساختمانی را در مدل های متفاوتی خواهیم داشت که معروف ترین آنها شامل تیرآهن، نبشی، میلگرد، قوطی پروفیل و ناودانی می باشد. تولید این فولادها در یک بازه بسیار وسیع صورت می گیرد و هر کدام کاربردهای بسیاری دارند. هر کدام از انواع فولاد ساختمانی دارای چقرمگی مناسب، جوش پذیری خوب، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی هستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت میلگرد، قیمت ناودانی و ... در زمینه انواع فولاد ساختمانی و تهیه آنها با شماره تماس های موجود در سایت فولاد فیدار می توانید تماس برقرار کنید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت نمایید.

 

میلگرد

 

تیرآهن از انواع فولاد ساختمانی

یکی از انواع فولاد ساختمانی که بسیار مهم و پرکاربرد می‌ باشد تیرآهن است که در یک ساختمان حجم زیادی از آن استفاده می شود طوری که قیمت تیرآهن میتواند قیمتی که یک ساختمان خواهد داشت را مشخص می کند. یکی از اجزای ساختمان که بار آن را تحمل می کند و تنش را کنترل می نماید تیرآهن است. شکل تیرآهن I یا H می باشد و دارای دو بخش بال و جان خواهد بود. برای اینکه مقاومت تیرآهن در برابر تنش زیاد شود بال نقش مهمی دارد. انواع تیرآهن شامل تیرآهن IPE، تیرآهن INP و تیرآهن IPB می باشد که هر کدام خصوصیات مخصوص به خود را دارند.

 

تیرآهن

مقاله مرتبط: تفاوت تیرآهن IPB و IPE و INP

 

نبشی یکی دیگر از انواع فولاد ساختمانی

یکی از انواع فولاد ساختمانی نبشی می باشد که ظاهری L مانند دارد و دارای دو بال می باشد که عمود بر هم قرار گرفته اند و  دارای اندازه برابر می‌ باشند. این امکان وجود دارد که دو بال نبشی اندازه ای متفاوت از هم داشته باشند که در این حالت نبشی با دو بال نامساوی نامی می‌ باشد که به آن می دهند. قیمت نبشی نیز در سایت موجود می باشد و در هر ساعتی از شبانه روز قادر به ورود به سایت و مشاهده انواع آن خواهید بود. فولاد ساختمانی که در انواع متفاوتی ارائه می شود کاربرد زیادی در ساختمان سازی دارد و هر یک از آنها خصوصیات خاص خود را دارند و نقش مهمی در یک سازه ایفا می کنند.

 

میلگرد از عضوهای مهم خانواده فولاد ساختمانی

میلگرد نیز یکی از انواع فولاد ساختمانی می باشد که سطح مقطع آن شکل گردی دارد و توپر می‌ باشد. از انواع میلگرد که در صنایع ساختمان سازی کاربرد دارد نوع آجدار می باشد که مقاومت کششی بتن را بالا می برد. انواع میلگرد شامل A1، A2، A3 و A4 می باشند. مقاومت مکانیکی در نوع A4 بالا می باشد و درصد کربن آن پایین است. این عوامل سبب می شود جوشکاری روی این میلگرد راحت تر صورت بگیرد.میلگرد A1 صاف است و آج ندارد اما نوع  A2 نیمه سخت می باشد و دارای آجی ساده می‌ باشد که به صورت موازی قرار گرفته اند. میلگرد A3 نوع سخت می‌ باشد که آج های آن پیچیده می ‌باشد. برای دریافت راهنمایی با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

 

میلگردهای دسته شده

 

قوطی پروفیل و ناودانی

قوطی پروفیل توخالی و بسیار پرکاربرد می ‌باشد و‌ شکل سطح مقطع آن مربع یا مستطیل است. در عملیات جوشکاری این پروفیل ها مقاومت بالا  و شکل پذیری خوبی دارند و در صنایع زیادی استفاده می شوند. ناودانی نیز از انواع فولاد ساختمانی می باشد که دارای دو نوع C و U  می باشد و در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند. جنس ناودانی ممکن است استیل استنلس، گالوانیزه و‌ آلومینیوم باشد و ‌قیمت آنها تحت تأثیر فلزها و آلیاژهای مختلفی برای ساخت آنها می باشد.

تولید ناودانی به صورت ۶ متری و یا دوازده متری می باشد. نوع اروپایی آن ضمن ظاهری زیبا وزن کمی دارد. شکل ناودانی نیز ساده و یا مشبک خواهد بود. کاربرد نوع ساده در پل های باربر می‌ باشد و در سایزهای مختلفی ارائه می شود. از ورق گالوانیزه در ساخت نوع مشبک استفاده می شود که در ساخت قفسه های فولادی و ... کاربرد دارند. روش تولید ناودانی پرسی یا فابریک می‌ باشد. در روش پرسی برای اینکه ورق های فولادی پرس شوند از دستگاهی استفاده می شود که رول فورمینگ نام دارد که برش آنها در ضخامت و اندازه مناسبی صورت می گیرد و در نهایت به شکل ناودان خارج می شوند. در روش فابریک عملیات نورد را خواهیم داشت که به صورت گرم یا سرد صورت می گیرد.

 

ناودانی

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ