فولاد فيدار

کاربرد نبشی

کاربرد نبشی

نبشی یکی از انواع پروفیل های پرکاربرد در صنعت است که دارای دو ضلع و یک زاویه است، استفاده از آن در سازه ها برای تحمل بار سازه استفاده میشود، در نوشته انواع نبشی میتوانید با انواع این مقاطع اعم از نبشی گالوانیزه، فابریک و پرسی آشنا شوید، در ادامه این نوشته قصد داریم کاربردهای این مقاطع را بررسی کنیم.

 

مهترین کاربردهای نبشی 

 

تقویت سازه ها

همانطور که گفتیم از این سازه ها برای تقویت سازه ها استفاده میشود و معمولا این مقاطع را با استفاده از جوش یا پیچ متصل میکنند و این توانایی را دارند تا تحمل بار سازه را افزایش دهند و به طول عمر آن بیافزایند. 

 

چهارچوب ها

میتوان گفت که این مقاطع تقریبا جزئی جدایی ناپذیر از پروژه های ساختمانی و ساخت و ساز هستند، از آنها برای ساخت چهاجوب سازه های مختلف در ساختمان ها و کارخانجات استفاده میشود. به طور کلی انواع پروفیل، قوطی، نبشی و ناودانی برای اینکار مناسب هستند، برای مشاهده قیمت پروفیل و قیمت ناودانی با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

 

استفاده به عنوان تکیه گاه

رایج ترین استفاده ای که از این محصول میشود به عنوان تکیه گاه برای ساخت تاقچه ها هست، همچنین از آنها برای نگه داشتن، لوله ها و اجزای مختلف در جای خود استفاده میشود.

 

کاربرهای نبشی

 

تزئینات 

هر چند که از این مقطع بیشتر در ساختمان سازی و صنعت استفاده میشود، اما میتوان آنها برای ساخت وسایل و تجهیراتی مانند مبلمان یا قفسه های تزئینی در ساختمان ها هم استفاده کرد.

 

کاربرد در صنعت

از نبشی ها میتوان برای ساخت: خرپا، دکل های انتقال نیرو، ساخت بادبند ها و ماشین آلات صنعتی استفاده کرد. جهت این کاربرد ها میتوان از نبشی لقمه و نبشی به صورت شاخه ای استفاده کرد. قیمت نبشی در انواع مختلف در سایت فولاد فیدار موجود است.

 

ساخت ستون ها

در ساخت سازه ها از این مقطع جهت اتصال پل ها به ستون ها و اتصال تیرآهن ها به بیم ها در ساخت فونداسیون ساختمان استفاده میشود، به طور معمول برای این کاربرد از مقاطعی با سایز 50 تا 150 میلیمتر استفاده میشود. همچنین در سازه های آسناسور از نبشی لقمه استفاده میشود.

 

سقف های کرمیت

در ساخت سقف های کرمیت از تیرچه های نبشی درون بتن پوششی استفاده میشود.

 

نبشی کشی ساختمان 

نبشی کشی به فرایندی گفته میشود که طی آن میتوان سقف، دیوار سفالی،دیوارهای بدون نما یا نما دار و... را برای جلوگیری از سقوط ایمن کرد. عدم انجام اینکار در ساختمان سازی و ساخت سازه های بتنی یکی از اشکالات آنها محسوب میشود.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ