فولاد فيدار

برترین تولیدکنندگان لوله پروفیل در ایران

برترین تولیدکنندگان لوله پروفیل در ایران

با توجه  به افزایش ساخت و ساز ها در سال های اخیر و نیاز روز افزون صنایع به لوله و پروفیل این دغدغه برای خریداران ایجاد شده است که بهترین تولید کنندگان لوله و پروفیل در ایران کدامند. در ادامه این نوشته به توضیح این مورد خواهیم پرداخت.

در سال های اخیر تولیدکنندگان لوله و پروفیل رو به فزونی رفته اند و نخسین کارخانه تولید پروفیل در ایران در سال پس از وقوع جنگ جهانی دوم در ایران  1342 تاسیس شده بوده و پس از آن ساخت کارخانه های دیگر با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد. 

 

اولین تولیدکننده لوله در ایران

اولین تولید کننده لوله در ایران شرکت صنعتی سپنتا است که در ابتدا با تولید پروفیل های توخالی و لوله های درزدار شروع به فعالیت کرد و با گذشت زمان دستگاه های تولید محصولات دیگر را نیز به خط تولید خود افزود.
در سال 1351 تولیدکنندگان محصولات فولادی افزایش پیدا کردند به همین دلیل برای هماهنگی واحد های صنفی مختلف سندیکای تولیدکنندگان لوله در ایران شکل گرفت. در حال حاضر حدود 136 واحد صنفی در این حوزه در ایران فعالیت دارند. 

 

تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایرانی

 

شرکت لوله و پروفیل سپنتا

این شرکت اولین کارخانه تولید کننده لوله و پروفیل در ایران است که در سال 1340 شمسی در جاده قدیم کرج به بهره برداری رسید در حال حاضر تناژ تولیدی این کارخانه به 300 هزار تن در سال رسیده است و همچنین به تولید محصولاتی از جمله لوله گالوانیزه و پروفیل گالوانیزه، لوله سیاه و... پرداخته است. 

 

گروه صنعتی درپاد تبریز

گروه صنعتی درپاد در سال 1380 شمسی با ظرفیت 710 هزار تن محصول در سال تاسیس شده و انواع لوله و ورق گالوانیزه، لوله های آب رسانی و صنعتی پرداخته است. با توجه به تاسیس خطوط تولید جدید در این کارخانه در سال های اخیر ظرفیت محصولات تولیدی به یک میلیون و دویست هزار تن در سال رسیده است. و به یکی از مهمترین کارخانه های تولید کننده لوله در ایران تبدیل شده است. 

 

شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان

شرکت لوله سازی کاوه ایرانیان یکی از تولید کنندگان لوله های بدون درز یا لوله مانیسمان در بخش خصوصی کشور است که در سال 1377 تاسیس شد و به لوله های مانیسمان، لوله های کاندوئیت یا لوله برق گرداخته است، ظرفیت تولید این کارخانه تقریبا حدود 15 هزار تن تیوب بدون درز و 75 هزاز لوله بدون درز تولید شده به روش نورد گرم است که معمولا در صنایع پالایشگاهی و خط لوله های گاز مورد استفاده قرار میگرد. 

 

شرکت نورد و لوله پروفیل سپاهان

این شرکت در سال 1383 به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوله و پروفیل دقیق و فوق دقیق در ایران است. این کارخانه در حال حاضر در زمینه ی لوله های درز مخفی، مانیسمان، کربن استیل و سایر آلیاژهای فولادی فعالیت دارد. 

 

کارخانه پروفیل ساوه

این کارخانه نیز یکی از قدیمی ترین کارخانه های لوله سازی در ایران است که در سال 54 با ظرفیت تولید 50 هزار تن در سال تاسیس شد، از محصولات این کارخانه میتوان به پروفیل درب و پنجره و قوطی های مربع و مستطیل شکل اشاره داشت. این کارخانه با بیش از 2 تن تولید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان در کشور است. 

 

همچنین بخوانید: بزرگترین کارخانه های تولید پروفیل

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ