فولاد فيدار

استفاده از پروفیل در ساختمان های فلزی

استفاده از پروفیل در ساختمان های فلزی


به پروفیل های با مقطع مستطیل که به شکل مربع و توخالی هستند قوطی گفته میشود، این محصولات یکی از پرکاربردترین مصالح مورد نیاز در ساختمان سازی، خودرو سازی و تولید لوازمی همچون: لوازم پزشکی، آموزشی و خانگی هستند. این مقاطع دارای کیفیت، مقاومت و جوش پذیری بسیار خوبی هستند، به همین دلیل این سوال مطرح میشود که میتوان از پروفیل قوطی در ساختمان های اسکلت فلزی استفاده کرد یا خیر؟

 

تولید پروفیل قوطی چگونه است؟

 

پروفیل های قوطی دارای دارای ابعاد 10 تا 140 میلیمتری و با ضخامت های 1 تا 6 میلیمتر هستند، شیوه تولید این مقطع به صورت نورد سرد است، به این صورت که کلاف های ورق را ا استفاده از قیچی مخصوص به ضخامت های نازکی برش میزنند و سپس وارد دستگاه فرمینگ میکنند تا به شکل لوله شوند، سپس لوله ها را از میان غلطتک عبور میدهند تا به صورت قوطی تغییر شکل دهند. برای دریافت قیمت پروفیل قوطی با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

 

انتخاب مقاطع برای سازه های فولادی و بتنی

 

در سازه های فولادی برای انتخاب این مقاطع فولادی انتخاب های زیادی وجود دارد، و برای انتخاب آنها محدودیت زیادی وجود ندارد،
در پل ها و ساختمان های خاص از مقاطع دایره ای استفاده میکنند، و برای بتن ریزی در آنها از بتن روان استفاده میکنند تا بتواند در قالب های تونلی جا بگیرد.
از دیگر پروفیل هایی که بسیار زیاد در ساختمان سازی استفاده میشوند، پروفیل های I هستند که با نام تیرآهن شناخته میشود. این مقاطع بهترین کارکرد را در ساخت سازه های فلزی دارند، به این دلیل که این سازه با کمترین مصالح بیشترین میزان ممان اینرسی، به معنای سختی و صلابت را برای ما فراهم میکند، از این رو این مقطع بسیار کاربردی و پر استفاده است.

 

استفاده از قوطی پروفیل در سازه های فولادی

 

همانطور که گفتیم در سازه های بتنی امکان استفاده از مقاطع فولادی نیست ولی در سازه های فلزی میتوان از آنها استفاده کرد. یکی از بهترین محصولات فولادی برای ساخت سازه های فلزی، مقطع باکس که به دلیل داشتن استحکام بالا میتواند در هر دو جهت ممان اینرسی بالایی داشته باشد. این در صورتی است که استفاده از تیرآهن تنها در یک جهت استحکام ایجاد میکند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ