فولاد فيدار

میلگرد ترانس

میلگرد ترانس

میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که به علت دارا بودن تنوع بالا در سایز، ابعاد و انواع، به شکلهای مختلف، از درونی ترین تا بیرونی ترین مراحل ساخت و مقاوم سازی درپروژه های صنعتی وساختمانی کاربرد دارد. 

میلگرد ترانس نوعی میلگرد کششی با مقاومت بالاست که دارا بودن ظاهری زیبا و صیقلی، آن را از دیگر انواع میلگرد متمایز میکند. این محصول فولادی ابتدا تحت عملیات نورد گرم تولید شده وسپس با پولیش زدن، سطح آن صاف و یکدست میشود. کیفیت و میزان صیقلی بودن که وجه ممتاز و مهم میلگرد ترانس است بستگی به ساختار و نحوه پولیش زنی دارد و بر همین اساس میتوان این نوع میلگرد را به دو دسته میلگرد تک پولیش و دو پولیش تقسیم بندی کرد. البته جنس میلگرد، ضخامت و ابعاد نیز جزء مولفه های مهم و تاثیرگذار در دسته بندی این میلگرد به شمار می آیند که در اینجا به بررسی انواع میلگرد ترانس و کاربرد و تفاوتهای هریک میپردازیم.

 

انواع میلگرد ترانس

1.میلگردتک پولیش


همانطور که گفته شد در ابتدا میلگرد به صورت میله های فولادی است که از عملیات نورد گرم گذشته و ظاهری ناهموار و تیره دارد، پس باروش پولیش زنی، زائده های سطح آن برطرف شده و یکدست و صیقلی میشود، این میلگرد که هم دارای ظاهری زیبا بوده و هم از مقاومت خوبی برخوردار است، در جاهایی کاربرد دارد که این دو مولفه هر دو با هم حائز اهمیت باشند، مانند ساخت و تولید قطعات هیدرولیکی ماشین آلات صنعتی یا خودروها، سیلندرها و پمپ های آب و نفت که تحت عملیات ماشین کاری و غیره ظاهرشان دچار آسیب و تغییر نشود. برای مشاهده قیمت میلگرد به صفحه  این محصول مراجعه کنید.

 

2.میلگرد ترانس دوپولیش

 

همانطور که از نامش پیداست، عملیات پولیش زنی برای این نوع میلگرد دو گانه یا دو مرحله ای است بنابراین شفافیت سطحی آن بیشتر شده و ظاهری آینه ای به خود گرفته است. کاربرد اصلی آن در جاهایی است که هم باید از خاصیت مقاوم بخشی آن بهره برد و هم از زیبایی، مانند مکانهایی که نیازمند سطحی آینه ای و نشکن باشیم مانند قطعات بیرونی اتومبیل که هم در معرض برخوردهای فیزیکی و خوردگی ها قرار دارند و هم درمعرض دید هستند و بر ظاهر خودرو تاثیرگذارند یا در قسمتهای بیرونی و محافظ نمای ساختمانها با رعایت بحث زیبایی معماری و همچنین قطعات محکم و قابل رویت ماشین آلات صنعتی.

 

میلگرد ترانس بلبرینگ خور

بیشتر بخوانید:  میلگرد کششی چیست؟

 

3.میلگرد ترانس بلبرینگ خور

 

این میلگرد نوعی از میلگردهای ترانس دوپولیش است با این تفاوت که قابلیت بلبرینگ خوربودن نیز به آن اضافه شده است. برای تولید این نوع میلگرد از فولاد CK45  استفاده شده است و گاهی نیز با همین نام شناخته میشود.
کاربرد اصلی آن نیز برای قطعات زیبا و نشکن ماشین آلات صنعتی و اتومبیل هاست و همچنین صنایع مبل سازی و ابزار ویراق آلات.

 

4.میلگرد ترانس کششی یا روغنی

 

برای تولید این نوع میلگرد از فولاد روغنی استفاده میشود که دارای ضخامت 10 تا 60 میلیمتر بوده و در طولهای 3 یا 6 متری برش زده شده است. پایه تولید این نوع میلگرد فولاد آلیاژی است که حاصل اضافه نمودن فروآلیاژها به فولاد است که در ابتدا با روشهای مختلف تحت کشش قرار میگیرد و پس از رسیدن به طول و ابعاد مورد نظر، تابگیری شده و سپس تحت فرآیند پولیش زنی قرار میگیرد و سطحی براق پیدا میکند که نسبت به انواع قبلی از مقاومت بالاتری برخوردار است و بیشترین کاربرد آن در تولید پیچهای بلند و قطعات محکم و زیبای پروژه های صنعتی و ساختمانی است.

 

5.میلگرد ترانس سنگ خورده (سر زرد و سر قرمز) 

 

در فرآیند تولید این نوع میلگرد از دستگاههای سنگ زنی به جای پولیش زنی، برای یکدست و صیقلی کردن سطح میلگرد استفاده میکنند که رایج ترین آنها دستگاه لیدکوپینگ است که تولید کشور سوئد میباشد و از دقت بالایی برخوردار است و تلورانس ابعادی آن وسیع است یعنی ضخامتهای ایجادشده توسط این دستگاه بین 6تا100 میلیمتر است، بنابراین میتواند پاسخگوی نیاز مشتریان در ابعاد و سایزهای متنوع باشد. 

این نوع میگرد به دو شکل میلگرد سر زرد و سر قرمز تولید میشود که در واقع رنگی که روی سطح مقطع آن زده شده، مشخص کننده ساختار و روش تولید آن در فرآیند کشش بوده (روش ترمکس یا خنک کاری سرد و برگشت تحت کنترل) که هرکدام از آنها موجب بروز ویژگیهای متفاوت در میلگرد و انواع آن و تفاوت در محل کاربردشان میشود. 

 

میلگرد ترانس کششی

بیشتر بخوانید: میلگرد اپوکسی و کاربرد آن

 

6.میلگرد ترانس مفتول

 

این نوع میلگرد بیشتر برای جاهایی کاربرد دارد که نیاز به خمکاری و تغییر شکل به صورتهای گوناگون وجود داشته باشد زیرا از قطر پایین (بین 3 تا14  میلیمتر) برخوردار بوده و در عین داشتن ظاهری صاف وصیقلی، قابلیت انعطاف پذیری و خم شدن دارد مانند فرفوژه سازی در صنایع مبلمان یا نرده های تزیینی در دکوراسیون منازل و ادارات.

 

7.میلگرد ترانس تسمه

 

تسمه در واقع نوعی سطح مقطع فولادی مستطیل شکل و صاف است که با شیوه های مختلفی مانند نوردکاری ، ماشین کاری و ترانسی تولید میشود که نوع ترانسی آن دارای سطحی یکدست و صاف بوده و تلورانس آن به حداقل رسیده است و نیاز به ماشین کاری ندارد که همین امر سبب حفظ زیبایی ظاهری آن میشود. 

 

میلگرد ترانس چهارپهلو

 

8.میلگرد ترانس چهارپهلو

 

تنوع سایز و ابعاد و در نتیجه کاربرد این نوع میلگرد بسیار بالاست و از سایزهای بسیار کوچک (2*2) برای کاربرد درکارهای دقیق و ظریف مانند قطعات قفل سازی شروع میشود تا سایزهای بالاتر مانند 5 تا8  برای کاربرد در تزیینات ساختمان مانند نرده و گل نرده و در و پنجره و یا سایز 10 تا 12 که استحکام بالاتری داشته و برای ساخت حفاظ پنجره ها دیوارها مورد استفاده قرار میگیرد و تاسایز 90 *90 ادامه دارد. 

 

9.میلگرد ترانس شش پر

 

این نوع میلگرد در واقع نوعی میلگرد آلیاژی است که از فولاد آلیاژی ST37 تولید شده و از استحکام و زیبایی بالایی برخوردار است و بیشتر در صنایع خودروسازی و ماشین الات صنعتی و نساجی برای ساخت و تولید قطعات نمایی مستحکم کاربرد دارد. 

به طورکلی میلگردهای ترانس از دو ویژگی ظاهر زیبا و استحکام بالا برخوردارند و نوع کاربرد آنها براساس همین دو ویژگی تعیین میشود و به دلیل انجام کار زیاد روی آنها و ایجاد براقیت و شفافیت ظاهرشان، وقت و هزینه زیادی برای تولیدشان صرف شده که باعث بالا رفتن قیمت آنها نسبت به انواع دیگر میلگرد شده است. 

 

میلگرد ترانس شش پر

 

این نوع میلگرد براساس استانداردهای مختلف تولید شده و دارای خواص و ویژگیهای متفاوتی میشوند. استانداردهای تولید این نوع میلگرد درکشورهای مختلف بنابر شرایط اقلیمی و آب وهوایی خاص هر کشور تعین میشود. در ایران معمولترین نوع آن استاندارد روسیه است که باید در پلاک مشخصات محصول درج شود زیرا بر ساختار محصول و در نتیجه نوع کاربرد و رفتار میلگرد هنگام کاربرد تاثیرگذار است. فروشنده میلگرد بنابر تعهد و مسئولیت کاری خود، موظف است که مشخصات محصول مندرج در پلاک را به رویت مشتری برساند و آگاهییهای لازم در این زمینه را به وی بدهد؛ لازم به ذکر است که کادر متعهد و متخصص شرکت پترو فولاد فیدار مشاوری امین و قابل اعتماد برای خریداران انواع میلگرد میباشد به یاد داشته باشید به علت نوسان قیمت آهن حتما قبل از خرید مقطع فولادی مورد نظر خود برای تایید قیمت آن با مجموعه تماس حاصل فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ