فولاد فيدار

مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

ورق سیاه در اکثر صنایع و همچنین تولید ورق های نورد سرد و ساخت محصولات فولادی دیگری مانند پروفیل و نبشی به عنوان ماده اولیه استفاده میشود، به همین دلیل میتوان گفت ورق نورد گرم یا سیاه یکی از پرکاربرد ترین ورق های موجود در بازار است، کارخانه های تولید کننده ورق سیاه معمولا از استانداردهای تولیدی ST52 و ST37 برای تولید این محصول استفاده میکنند. به دلیل اهمیت بالای این ورق ها پیش از خرید باید به قیمت ورق سیاه و واحد تولیدی سازنده محصول توجه کنید به همین دلیل قصد داریم در ادامه این نوشته بهترین کارخانه های تولید کننده این محصول را معرفی کنیم.

 

کارخانه های تولید کننده ورق فولادی

ورق سیاه یا همان ورق گرم در مقایسه با ورق های نورد سرد مانند ورق روغنی از استحکام بالاتری برخوردار است، روش تولید ورق گرم با استفاده از ورق نورد گرم و تبدیل مستقیم شمش های فولادی به ورق و گندله است.  از مهمترین کارخانه های تولید کننده ورق فولادی میتوان به: کارخانه فولاد اکسین، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد گیلان، کارخانه فولاد کاویان اشاره داشت، البته سهمی از ورق های موجود در بازار وارداتی از کشور های روسیه و چین هستند.

 

فولاد اکسین اهواز

کیفیت ورق سیاه  فولاد اکسین اهواز به دلیل استفاده از به روزترین تجهیزات در سطح کیفی بالایی قرار دارد. 

انواع ورق های کارخانه اکسین اهواز در عرض های 1200، 2200 و با ضخامت های 110 و 300 میلیمتری و.. به صورت شیت تولید میکند.

از محصولات تولید شده در این کارخانه معمولا برای تولیدات در صنایع، کشتی سازی، تولید لوله های نفت و گاز و پتروشیمی و تولید دیگ های بخار صنعتی و .. استفاده میشود.

 

فولاد مبارکه اصفهان

بدون شک یکی از بزرگترین و بهترین تولید کنندگان محصولات فولادی، کارخانه فولاد مبارکه اصفهان در 75 کیلومتری شهر اصفهان است. که علاوه بر تولیدات محصولاتی مانند: ورق فولادی، تیرآهن و انواع پروفیل تولید کننده مستقیم شمش فولادی و نیز هست. 

کارخانه فولاد مبارکه با داشتن بیش از 30 سال سابقه و ظرفیت تولید 11.3 میلیون تن محصول فولادی در سال، سهم بزرگی در بازار فولاد ایران دارد.

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان دارای ضخامت بین 1.2 تا 16 میلیمتری است و بیشتر برای کاربردهایی مانند تولید لوله، پروفیل، صنعت خودروسازی و لوازم خانگی استفاده میشود.

 

ورق کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

 

فولاد کاویان

این کارخانه هم مانند فولاد مبارکه دارای 30 سال سابقه تولیدات بیش از 840 هزار تن از انواع محصولات فولادی هستند، و به صورت تخصصی در صنعت نورد گرم فعالیت دارد. 

ورق سیاه کاویان تحت استاندارد DIN17100  و دارای عرض های بین 1250 تا 1500 میلیمتر و با ضخامت های 8 تا 20 میلیمتر هستند. از محصولات تولیدی این کارخانه در صنایع مختلفی مانند: ساخت مخازن، پل های فلزی و بدنه کشتی استفاده میشود. 

 

فولاد گیلان

کارخانه فولاد گیلان در سال 1382 و تاسیس شده و میزان تولید سالانه محصولات این کارخانه 2.5 میلیون تن در نورد گرم و در زمینه نورد سرد، 500 هزار تن است.

ورق گرم تولیدی در این کارخانه دارای ابعاد 1000 تا 1500 و ضخامت بین 2 تا 40 میلیمتری است. ورق های تولیدی در این کارخانه تحت استانداردهای EN ،ASTM، DIN و… هستند.

بیشترین کاربرد محصولات تولید شده در این کارخانه در تولید محصولاتی مانند: لوله های آب، نفت و صنعت خودرو سازی و تولید ورق روغنی مورد استفاده قرار میگیرند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ