فولاد فيدار

قیمت آهن در بورس کالا

قیمت آهن در بورس کالا

قیمت آهن در بورس کالا را می توان تعیین کننده قیمت سایر قطعات در این بازار دانست. زیرا که آهن اصلی ترین محصول در بورس کالا می باشد. با این که قیمت این محصول تابعی از عوامل مختلف می باشد، اما در نهایت سرمایه گذاری در آهن بورسی، مقرون به صرفه و سودآور می باشد.


بورس کالا چیست؟

 

بازار بورس کالا به گونه ای بازاری وابسته به بازار بورس و اوراق بهادار دانست. این بازار بزرگ ترین بازار سرمایه گذاری کالا ها است، به گونه ای که تولید کنندگان محصولات خود را در این بازار عرضه کرده و به فروش می رسانند. در این بازار قیمت ها توسط کارگزاری بورس کالا تعیین شده و قیمت ها کاملا شفاف سازی شده هستند. همچنین معاملات در این بازار کارآمد تر خواهد بود. آهن از اساسی ترین کالا های عرضه شده در بورس کالا می باشد که به صورت عمده در این بازار به فروش خواهد رسید.

 

بورس کالا چیست؟

بیشتر بدانید: مراحل خرید میلگرد از بورس و نحوه انجام معاملات

 

بررسی قیمت آهن در بورس کالا

آهن را می توان پرطرفدار ترین کالا معامله شده در بازار بورس کالا دانست. زیرا که قطعات فولادی نظیر آهن، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و حجم تقاضا آن ها بسیار زیاد است. قیمت آهن در بورس کالا مطابق با شرکت های تولید کننده آن ها متفاوت است. از این جهت خریداران می توانند با اطلاع از تمامی قیمت های موجود، مقرون به صرفه ترین قطعات آهنی را از این بازار خریداری نمایند.

عرضه آهن توسط تولید کنندگان در بورس کالا نیز بسیار سودآور می باشد. زیرا که تولید کنندگان با عرضه تولیدات خود ریسک پایینی را تقبل کرده و یک سودآوری بالا و منظم را خواهند داشت. همچنین خرید و فروش حجم بالا آهن در بورس کالا، تاثیر چشمگیری در کاهش رکود بازار خواهد داشت.

 

بررسی قیمت آهن در بورس کالا

بیشتر بدانید: عوامل موثر بر قیمت آهن آلات

 

مزایای تعیین قیمت فلز آهن در بورس کالا

از مهم ترین مزیت های تعیین قیمت آهن در بورس کالا را می توان قابل پیش بینی بودن قیمت سهام فلزی دانست. در واقع در این بازار درآمد تمامی شرکت های تولید کننده آهن از ارائه محصولات خود، قابل مشاهده می باشد و خریداران و سرمایه گذاران آگاهی نسبی را از آینده آهن و سایر فلزات به دست خواهند آورد. به همین دلیل است که سرمایه گذاری در آهن بورسی را یک سرمایه گذاری مطمئن می دانند. علاوه بر این میزان حجم تولیدی آهن در صنایع گسترده ای نظیر فولاد مبارکه قابل مشاهده است که می تواند در قیمت آهن در بورس تاثیرگذار باشد.

مزیت دیگر قیمت گذاری آهن بورسی را می توان شفافیت آن دانست که موجب می شود خریداران با آگاهی کامل و دیدی باز در آن سرمایه گذاری کنند. از آن جایی که بورس کالا کاملا تحت نظارت صنایع قرار دارد، تمامی معاملات درون آن قابل پیگیری هستند و کاملا به صورت قانونی انجام خواهند گرفت که این امر را می توان از دیگر مزیت های قیمت گذاری آهن در بورس کالا دانست.

 

مزایای تعیین قیمت فلز آهن در بورس کالا

 

عوامل تعیین کننده قیمت آهن در بورس کالا

عامل های تاثیرگذار در قیمت آهن در بورس کالا بیشمار هستند. اما مهم ترین آن را می توان محدودیت های صادرات و واردات و همچنین تغییرات چشمگیر نرخ ارز و دلار دانست. با توجه به این که نرخ ارز و دلار در سال های اخیر به دلیل تجدید تحریم ها علیه ایران روندی صعودی داشته است، مسلما قیمت آهن در بازار بورس کالا نیز روندی افزایشی را طی کرده است.

از آنجایی که آهن از اصلی ترین قطعات در صنایع عمرانی می باشد، چنانچه دولت بودجه عمرانی را افزایش دهد و میزان تولید و عرضه آهن در بورس کالا ثابت بماند، قیمت آهن افزایش خواهد یافت. در نهایت قیمت آهن تابعی تاثیر پذیر از میزان عرضه و تقاضا در بورس کالا می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

 

 

عوامل تعیین کننده قیمت آهن در بورس کالا

 

قیمت آهن در بورس کالا با توجه به میزان عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا از سه طریق می تواند قیمت آهن در بورس کالا را تعیین نماید. در زمانی که میزان عرضه بیشتر از تقاضا باشد، با کاهش قیمت آهن در بازار بورس کالا رو به رو هستیم. زیرا که تولید کننده مجبور است که قیمت کالا را کاهش دهد تا تولیداتش به فروش برسد. از سوی دیگر اگر میزان عرضه کمتر از تقاضا شود، با کمبود آهن در بورس کالا رو به رو خواهیم شد که این امر قیمت آهن را صعودی خواهد.

در نهایت ممکن است حالتی در بازار رخ دهد که عرضه آهن با تقاضای آن برابر شود که این حالت جریان عادی بازار را نمایان می کند. در این حالت اگر میزان تقاضا بیشتر گردد، تولید کننده نیز عرضه کالا خود را افزایش خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت میلگرد و قیمت پروفیل به صفحات لینک شده مراجعه فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ