فولاد فيدار

شکل دهی به فلزات به روش تراشکاری

شکل دهی به فلزات به روش تراشکاری

تراشکاری یکی از روش های شکل دهی به فزات است که با استفاده از روش براده برداری برای فلزاتی که عموما ظاهر استوانه ای دارند به کار میرود. برای انجام تراشکاری میتوان از دستگاه های تراش سنتی که به صورت دستی هستند و یا دستگاه cnc که عمدتا به صورت اتوماتیک است استفاده کرد. 

 

علاقه مندان برای دریافت قیمت انواع مقاطع فولادی اعم از قیمت تیرآهن، قیمت پروفیل و قیمت نبشی میتوانند به صفحات این محصولات مراجعه نمایند. 

 

انواع فرایندهای تراشکاری


تراشکاری

از انواع روش هایی که برای تراشکاری استفاده میشوند میتوان به ماشین کاری اشاره داشت در این کار باید از ابزارهای برشی که به صورت تک نقطه ای عمل میکنند و در یک نقطه ثابت در محور چرخش استفاده میکنند استفاده کرد، 

تراشکاری یا ماشین کاری را میتوان روی هم سطح داخلی و هم سطح خارجی اجسام انجام داد.

به طور معمول عملیات ماشین کاری روی رو مقاطع یا قطعاتی انجام میشوند که در مرحله قبلی تحت عملیات های: آهنگری، اکستروژن و یا ریخته گری قرار گرفته باشند یا به این روش ها تولید شده باشند. 

 

عملیات تراشکاری مخروطی

تراشکاری مخروطی معمولا توسط دستگاه cnc و یا با دستگاه های هیدرولیکی انجام مشود این روش به طور معمول به دست تراشکارهای آماتور انحام میشود. 

 

شیار تراشی

همان طور که از نام این روش مشخص است برای ایجاد شیار بر روی قطعات مورد استفاده قرار میگیرد از این روش برای پیج تراشی و.. استفاده میشود.

روش کار در این فرایند به این صورت است که در ابتدا قلم تراش به آرامی داخل قطعه نفوذ میکند و با اینکار شیاری به اندازه ی قلم بر روی سطح مورد نظر ایحاد میشود. 

 

فرایند پیچ تراشی

در این روش از رنده های مخصوص پیچ بری استفاده میشود، و میتوان به قطعه مورد نظر هم فرم بدهد و هم شکل ظاهری پیچ را بر روی آن ایجاد نماید. 

در این روش در ابتدا قطعه را با استفاده از یک میله هادی استفاده میشود و سپس با گردادن قطعه مورد نظر شیار هایی که برای ایجاد پیچ استفاده میشوند استفاده میشود.

 

فرایند آج زنی

در این روش باید شیارهای منظمی را بر روی قطعه مورد نظر ایجاد کرد. این شیارها معمولا به صورت منظم و اشکال مختلف و منظمی ایجاد میشوند. 

 

دستگاه تراشکاری

 

انواع ماشین هایی که برای تراشکاری استفاده میشوند

 

ماشين تراش كوچک مرغکدار

این ماشین ها را معمولا برای کارهای تراشکاری کوچک استفاده میکنند. و به این دلیل که در حین تغییر شکل قطعات به این روش قطعه را در میان دو مرغک قرار میدهند و میتراشند به این دستگاه ها، دستگاه های مرغک دار گفته میشود. این دستگاه ها در دو نوع ماشین های کوچک رومیزی و ماشین های پایه دار در بازار به فروش میرسند.

 

ماشين های تراش معمولی نرم شده:

این ماشین ها را معمولا برای کارهای تولیدی کوچک استفاده میکنند، اما به این دلیل که قدرت تولیدی آنها زیاد است و میتوان از آنها برای کارهای متنوع تری استفاده کرد محبوبیت زیادی برای کارگاه های کوچکتری که تولید کمتری دارند کسب کرده است. 

 

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ