فولاد فيدار

راهنمای جامع خرید نبشی

راهنمای جامع خرید نبشی

اگر می‌خواهید برای خرید نبشی مورد نظر خود؛ اطلاعات و راهنمایی دریافت کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

همانطور که در مقاله‌های پیشین برای شما شرح داده شد، نبشی‌ها انواع گوناگون و تنوع بسیار بالایی دارند؛ نخستین مرحله در خرید یک نبشی، انتخاب جنس آن است؛ در جریان باشید که مواد گوناگونی برای تولید و ساخت نبشی‌ها به کار می‌روند و ما در هنگام خرید نبشی باید مطابق با کاربردی که از خرید آن نبشی مدنظرمان است، جنس آن را انتخاب کنیم.

شناخت نوع نبشی برای رفع نیاز

در نظر بگیرید که بخواهید از یک نبشی با ضخامت نسبتا بالا برای ساخت یک قفسه ظریف آهنی استفاده کنید؛ یا آنکه بخواهید از یک نبشی پرسی در مکانی که نبشی بعنوان پشتیبان یک لوله سنگین وزن به کار رفته، استفاده کنید.

طبیعی است که هر دو این موارد کاملا دور از ذهن هستند؛ چرا که جنس نبشی با استفاده‌هایی که از آنها مدنظر است، از زمین تا آسمان تفاوت دارد. اصطلاحا در اینگونه موارد باید بگوییم که هر نبشی‌ای را برای استفاده‌ خاصی ساختند.

توجه به نحوه ساخت نبشی 

نکته دوم در انتخاب نبشی مورد نظر  شما، باید فابریک یا پرسی بودن آن باشد؛

اگر می‌خواهید به راحت‌ترین شیوه ممکن، نبشی پرسی را از نبشی فابریک تشخیص دهید، به نوع و شکل انحنای داخلی آن توجه کنید. معمولا نوع انحنای داخلی در نبشی فابریک، به طور کامل تیزعمود بر هم است اما بال‌های نبشی پرسی با انحنای بیشتری نسبت به یکدیگر زاویه 90 درجه را تشکیل می‌دهند.

ضخامت بال‌های نبشی، یکی دیگر از روش های تشخیص نبشی فابریک و پرسی است؛ ضخامت بال نبشی پرسی در تمامی طول بال یکسان است ولی در نبشی فابریک میزان ضخامت به آرامی به سمت انتهای بال کم می‌گردد.

فراموش نکنید که نبشی‌های پرسی عموما ضخامت کمی دارند اما نبشی‌های فابریک می‌توانند دامنه ضخامتی بزرگتری را پوشش ‌دهند. 

توجه به نحوه ساخت نبشی 

بیشتر بخوانید: تفاوت نبشی پرسی با نبشی فابریک

وزن و ابعاد از فاکتورهای مهم انتخاب نبشی

وزن و ابعاد نبشی، یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید نبشی است؛ همانطور که در مقاله‌های پیشین توضیح داده شد، می‌دانید که نبشی‌ها از حیث ابعاد به 2 دسته نبشی با بال مساوی و نبشی با بال نامساوی تقسیم می‌شوند و همانطور که مشخص است مهمترین تفاوت این دو نبشی اندازه بال‌های آنهاست.

وزن و ابعاد از فاکتورهای مهم انتخاب نبشی

بیشتر بخوانید: کاربرد نبشی ال با بال نامساوی

این را بدانید که آنچه در بازار به عنوان سایز نبشی معروف است در واقع همان اندازه بال نبشی است. یک اصل کلی در هنگام توجه به اندازه بال‌های نبشی آن است که هر قدر اندازه بال نبشی بیشتر باشد به تبع آن ضخامت نبشی نیز افزایش می‌یابد.

شما میتوانید قیمت انواع ورق ها همچون قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق روغنی را در سایت ما مشاهده فرمایید.

اصطلاحات مرتبط با نبشی را بشناسید!

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، شما در هنگام خرید نبشی از بازار باید با چند اصطلاح آشنا باشید؛ یکی از این اصطلاحات نبشی نرمال است. «نبشی‌های نرمال» در واقع از نظر طول به چند دسته تقسیم می‌شوند و چنانچه طول آنها بین شش تا دوازده متر باشد، می‌توان آنها را نبشی‌های نرمال به حساب آورد.

«گوشت» یکی دیگر از اصطلاحاتی است که باید هنگام خرید نبشی با آن آشنا باشید؛ در واقع از ضخامت نبشی به عنوان «گوشت» یاد می کنند و طبیعی است هرچه این ضخامت بالاتر باشد، اصطلاحا نبشی گوشت بیشتری دارد.

نبشی سبک و سنگین از دیگر مواردی است که دانستن درباره آن به هنگام خرید نبشی دارای اهمیت است؛ آن دسته از نبشی‌هایی که ضخامت‌شان کمتر از سایز نرمال و استاندارد است را نبشی سبک و آن دسته از نبشی‌هایی که ضخامتی برابر یا بیشتر از یک نبشی نرمال دارند را نبشی سنگین می‌گویند.

حالا با اصطلاح نبشی کوتاه و بلند آشنا شوید؛ برخی نبشی‌ها که طول آنها زیر 6 متر است، در زمره نبشی‌های کوتاه قرار می‌گیرند و چنانچه نبشی ۱۲ متر طول داشته باشد، به نبشی بلند اطلاق می‌شود.

همچنین در برخی موارد که لازم است نبشی در اندازه‌های کوچک‌تر برش بخورد، به قطعات کوچک نبشی «لقمه» می‌گویند.

اصطلاحات مرتبط با نبشی را بشناسید

بیشتر بخوانید: نبشی گالوانیزه چیست؟

نکاتی در مورد راهنمایی خرید نبشی

حالا چند راهنمایی کاربردی را در زمینه خرید نبشی برای شما مخاطبان گرامی بیان می‌کنیم: 

در نظر داشته باشید که نبشی پرسی با جنس St33، St37 و یا St44 بهترین گزینه برای انجام کارهای ساختمانی معمولی و نبشی با مقاومت بالا نظیر نبشی St52 بهترین گزینه برای کارهای صنعتی است؛  نبشی آهن معمولی هم، انتخاب اول برای تولید قفسه‌های آهنین محسوب می‌شود. 

همچنین بدانید در جاهایی که امکان خوردگی بالاست، می‌توانید از نبشی استینلس استیل بهره بگیرید؛ البته یادتان باشد در سازه‌های دریایی که میزان کلر بالاست، نبشی استینلس نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ دلیل این موضوع آن است که یون کلر به شدت برای نبشی استینلس آسیب‌زاست.

در این مقاله سعی کردیم راهنمایی‌های کلی در باب خرید نبشی را برای شما مخاطبان گرامی به رشته تحریر در بیاوریم؛

هدف ما از این کار در سایت فولادفیدار جلب نظر و رضایت شما بازدیدکننده محترم است. 

برای دیدن آخرین قیمت ناودانی و قیمت نبشی کلیک کنید.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ