فولاد فيدار

تولید ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه

تولید ساندویچ پانل با ورق گالوانیزه

ساندویچ پانل همانطور که از نامش پیداست ساختاری شبیه به ساندویچ دارد، تولید ساندویچ پانل به این صورت که زیر وروی آن دو ورق گالوانیزه قرار دارد که بین آنها را موادی مانند پلی یورتان، پلی استایرن و .... به شکل لایه لایه پرکرده است. ساندویچ پنلها به شکلهای مختلف به عنوان سقف یا دیوار در صنعت مورد استفاده قرار میگیرند؛ البته سقفها و دیوارهای پیش ساخته برای مواردی که سرعت عمل یا قابلیت عایق برای صوت و حرارت مدنظر مصرف کننده باشد. 

برای مشاهده قیمت ورق روغنی و قیمت ورق گالوانیزه که برای تولید ساندویچ پانل از آن استفاده میشود به صفحه این محصول مراجعه نمایید. 


روشهای ساخت ساندویچ پانل


بسته به اینکه در تولید ساندویچ پانل از چه موادی، به چه صورتی و طی چندمرحله استفاده شود، روشهای تولید به انواع مختلف تقسیم بندی میشود: 

 


تولید ساندویچ پانل به روش کانتینیوز پلی یورتان


این روش نوعی روش تمام اتوماتیک پیوسته است که از یک طرف، مواد اولیه به دستگاههای تولید داده شده و ساندویچ پانل آماده از طرف دیگر دستگاه خارج میشود و سپس به اندازه های مختلف برش خورده و بسته بندی میشود. در این روش، ابتدا ورقهای گالوانیزه از بالا و پایین دستگاه توسط غلتکهایی وارد پروسه تولید شده و تحت عملیات فرمینگ به شکل های مختلف در می آیند. پس از شکل گیری، فاصله بین آنها کمتر شده و این فاصله با پلی یورتان که ترکیبی از پلی ال و ایزوسیانات است به شکل تزریقی پر میشود. 


پس از این مرحله ورقهای گالوانیزه از زیر و رو تحت فشار و پرس قرار می گیرند چون مواد تزریق شده شروع به پف کردن میکنند و این جریان باید کنترل شود تا فاصله ورقها از حد مجاز تجاوز نکند و به ضخامت استاندارد که بین 2 تا 20 سانتیمتر است برسد؛ پس از آن مواد ترکیبی که حالا دیگر شکل ساندویچ پانل به خود گرفته اند وارد دیگ پخت شده و تحت گرمای بسیار بالای آن، شکل نهایی ساندویچ پانل تثبیت میشود و در آخرین مرحله برش و نهایتا بسته بندی میشود. 

 


تولید ساندویچ پانل به روش کانتینیوز پلی استایرن


این روش نیز همانند روش قبلی پیوسته است فقط با این تفاوت که نیمه اتوماتیک است؛ چرا که پس از مرحله فرمینگ ورقهای گالوانیزه، به جای تزریق  پلی یورتان، بین ورقها توسط اپراتور با یک لایه فوم پلی استایرن پرشده و با چسب به یکدیگر وصل شده و تحت پرس قرار میگیرند. 

 


تولید ساندویچ پانل به روش دیسکانتینیوز


در این روش که به آن ناپیوسته میگویند عملیات تولید به صورت مجزا و مرحله به مرحله انجام میشود و بنابر ماده ای که بین دو ورق گالوانیزه قرار میگیرد به دو نوع دیسکانتینیوز پلی یورتان و دیسکانتینیوز پلی استایرن تقسیم میشود، یعنی ورق گالوانیزه در مرحله اول شکل میگیرد، در مرحله بعد ماده پلی یورتان یا فوم پلی استایرن روی لایه ورق قرار گرفته و در مرحله بعد توسط حرارت و پرس یا چسب، لایه های آماده شده مونتاژ میشوند و نهایتا به طولهای درخواستی برش خورده و بسته بندی میشوند. امروزه به جز پلی یورتان و پلی استایرن، مواد دیگری نیز بین ورقها قرار میدهند مانند اکس پی اس، عایق پشم سنگ و پشم شیشه که هرکدام بنابر نوع کاربردی که دارند ویژگیهای خاص خود را دارا هستند. 

 

کاربرد ساندویچ پانل

 

مزایای استفاده از ساندویچ پانل


به طور کلی ساندویچ پنل ها به دلیل موادی که در ساختارشان به کار رفته،  نسبت به مواد رایجی مثل آجر و  بتون برای ساخت دیوار و سقف، مزایای زیادی دارند از جمله: 

 

  1. قابلیت عایق صوتی و حرارتی و برودتی بالا به طوریکه پلی یورتان 28 برابر آجر و پلی استایرن 24 برابر آجر است. 
  2. قابلیت ایجاد عایق صوتی و حرارتی استاندارد با ضخامت پایین چنانچه این ضخامت برای آجر 860 میلیمتر، بلوک بتنی 380 میلیمتر، پلی یورتان 35 میلیمتر و پشم سنگ 45 میلیمتر است. 
  3. مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه های کلی در ساخت سازه های حاصل از ساندویچ پنل ها
  4. سهولت کار به دلیل قابل حمل بودن و سبک بودن ساندویچ پنلها و همچنین قابلیت مونتاژ در محل مورد استفاده
  5. سرعت بالا در آماده سازی سازه های حاصل از ساندویچ پنل ها در موارد اضطراری مانند سیل و زلزله و یا ساختهای صحرایی مانند دستشویی، بیمارستان و..

برای مشاهده قیمت انواع ورق، قیمت ورق روغنی و قیمت ورق آلیاژی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

بیشتر بخوانید:

کاربردهای ورق گالوانیزه

اجرای سقف با ورق گالوانیزه 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ