فولاد فيدار

ورق استیل براق چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق استیل براق چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق ها دارای انواع بسیار زیادی میباشد که هر کدام دارای خصوصیاتی مخصوص به خود هستند و بنابر همان خصوصیات کارایی دارند یکی از انواع ورق های پر مصرف ورق استیل براق میباشد. که همانطور که از اسمشان پیدا است این ورق ها براق هستند در ادامه به طور مفصل به معرفی ورق استیل براق خواهیم پرداخت.

 

برای اطلاع ازآخرین  قیمت ورق روغنی به صفحه این محصول مراجعه فرمایید.

 

معرفی ورق استیل براق


ورق های استیل براق ورق هایی هستند که در برابر خوردگی محفوظ هستند و همچنین از قابلیت جوش پذیری بالایی برخوردار هستند. همچنین این ورق ها به علت دارا بودن مقاومت و استحکام مناسب از آنها در صنایع دیگر همچون صنایع خودرو سازی یا کابین آسانسور سازی نیز استفاده میکنند. این ورق ها به علت براق بودن کاربرد بسیاری در دکوراسیون داخلی دارند همچنین از این ورق ها برای ساخت وسایل منزل نیز کاربرد دارند.


برای آنکه این ورق ها کاملا براق باشند و دارای طحی صیقلی باشند نیاز است تا در آخرین مرحله قسمت های ناصاف تشکیل شده بر روی ورق را با سنباده های مخصوص تراشید پس از تراشیدن این سطوح با سنباده های مخصوص ورق آماده بته بندی و عرضه میگردد.

 

معرفی ورق استیل براق

پیشنهادی برای مطالعه: آشنایی با روش های براق سازی ورق استیل

 

چگونگی براق شدن ورق استیل

 

 برای آنکه این ورق ها به خوبی براق شوند به طور معمول مراحل زیر را اجرا میکنند.

 

  1. هرگونه ناهمواری همچون جای جوشکاری پستی و بلندی و ... با کمک سنباده از بین خواهد رفت.
  2. در مرحله بعدی یک بار دیگر سطح سنباده کشی میشود تا جای خط و خش ها از بین رود در این مرحله سنباده زنی آرام تر و با استفاده از سنباده های نرم تر صورت میگیرد.
  3. در آخرین مرحله برای اینکه سطح ورق مورد نظر کاملا بدون مشکل باشد یک لایه پولیش بر روی سطح خورده میشود.

 
انواع ورق استیل براق


انواع ورق های استیل براق از این قرار است:

  • مدل آئینه ای
  • مدل سوپر آئینه ای
  • مدل آئینه دریایی
  • مدل آئینه ای کامل
  • مدل یک سمت براق و سمت دیگر مات

همانطور که مشاهده کردید این ورق ها دارای انواع متفاوتی هستند که خریدار بر مبنای نیاز خود انتخاب میکند که کدام یک را تهیه کند.

 

انواع ورق استیل براق

پیشنهادی برای مطالعه: استنلس استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

 

کاربرد ورق های استیل براق


همانطور که پیش تر صحبت از آن کردیم این ورق ها در صنایع گوناگونی به چشم میخورند از صنعت معماری داخلی تا لوازم آشپزخانه الی صنایع گازی معماران داخلی ساختمان به علت قابلیت خمکاری و براق بودن این ورق ها معمولا از آن ها در معماری ساختمان ها استفاده میکنند به طور کلی این ورق ها، مانور پذیری خوبی دارند. با استفاده از این ورق ها در معماری داخلی حس مدرن بودن فضا بازتاب میشود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این ورق ها یک نوع دیگر هم به رنگ طلایی دارند که معمولا از انها در فضا های رسمی و لوکس استفاده میکنند همچون هتل ها و معمولا در داخل خانه کاربرد زیادی ندارند.


دیگر کاربرد های این ورق:

  • ساخت وسایل آشپزخانه همچون کارد و چنگال و ...
  • کاربرد در کابین های آسانسور
  • مورد استفاده در صنایع پتروشیمی و گازی
  • معماری داخلی
  • کاربرد در وسایل سردسازی همچون یخچال و آب سرد کن
  • کاربرد در نما ساختمان

 

کاربرد ورق های استیل براق

پیشنهادی برای مطالعه: پروفیل استنلس استیل صنعتی

 

قیمت ورق استیل براق در ایران


فعلا در ایران این ورق ها تولید نمیشوند و عمده این ورق ها وارداتی از کشور های دیگر است که معمولا به صورت عمده از چین وارد میشوندبه همین خاطر قیمت دلار و قیمت مواد خام  تاثیر مستقیمی بر روی قیمت این ورق ها خواهد داشت. همچنین این نکته را هم بخاطر داشته باشید که از لحاظ قیمتی، قیمت ورق استیل براق طلایی از نوع معمولی آن بیشتر است.  

 

جمع بندی

 

در این نوشته با ورق استیل براق آشنا شدید و دریافتید که این محصول در صنایع مختلف کاربرد های زیادی دارد همچنین گفتنی است که در حال حاضر چیزی بالغ بر 70 درصد تولید این ورق ها از ورق های بازیافتی خودشان است این محصول قابلیت بازیافت پذیری 100 درصدی را دارد.


برای اطلاع از آخرین وضعیت قیمت میلگرد و قیمت ناودانی میتوانید با کارشناسان ما تماس برقرار کنید و یا به صفحات مرتبط با این محصولات در سایت مراجعه فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ