فولاد فيدار

پروفیل استنلس استیل صنعتی

پروفیل استنلس استیل صنعتی

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با پروفیل استنلس استیل صنعتی بپردازیم. در صورتی که می خواهید در مورد پروفیل استنلس استیل صنعتی اطلاعاتی را بدست آورید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. این پروفیل در صنایع بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همانطور که از نام آن مشخص است در ساخت آن از آلیاژ استیل استفاده می شود. ساخت و تولید پروفیل استنلس استیل صنعتی در اندازه ها و ابعاد گوناگونی انجام می شود که البته دارای استاندارد خاصی از لحاظ ابعاد و اندازه است. همچنین باید اضافه کرد که قیمت این نوع پروفیل از قیمت پروفیل های معمولی بیشتر است.


معانی استیل و استنلس استیل

پیش از این که بخواهیم به پروفیل استنلس استیل صنعتی بپردازیم بهتر است که با مفهوم و معانی استیل و استنلس استیل آشنا شویم تا به شناخت دقیق از این پروفیل دست پیدا کنیم. استیل در واقع یک نوع فولاد آلیاژی است که در ترکیب آن آهن و کربن وجود دارد. به طور معمول مقدار کربنی که در استیل وجود دارد کمتر از 2 درصد است. علاوه بر آهن و کربن در ترکیب استیل می توان عناصری از قبیل فسفر، گوگرد، سیلیسیم و منگنز را نیز پیدا کرد. در صورتی که در ترکیب این آلیاژ کروم و نیکل به کار رفته باشد در این صورت به آن استنلس استیل گفته می شود.

 

 

 معانی استیل و استنلس استیل

همچنین بخوانید: عوامل موثر بر تعیین قیمت پروفیل

 

مزیت های پروفیل استنلس استیل

استفاده از عنصر کروم در ترکیب استیل موجب ایجاد لایه نازک بر روی فلز می شود که سبب جلوگیری از واکنش با اکسیژن موجود در هوا می شود و خوردگی آلیاژ را به دنبال نخواهد داشت. می توان این طور گفت که این آلیاژ به صورت کامل در مقابل خوردگی مقاوم است و برای استفاده در محیط هایی که رطوبت زیادی دارند بسیار مناسب است.

 مقاومت در برابر خوردگی تنها ویژگی این آلیاژ نیست بلکه از نظر زیبایی نیز ظاهر درخشنده ای دارد و همچنین در مقابل گرما و حرارت زیاد مقاوم است. این آلیاژ از عمر زیادی برخوردار است و می توان آن را بازیافت کرد. ویژگی ها و شاخصه های کم نظیر استنلس استیل موجب شده است تا از آن در تولید قطعات گوناگونی مثل لوله، ورق و پروفیل استفاده شود.

 

مزیت های پروفیل استنلس استیل

 

پروفیل استنلس استیل صنعتی

در برخی از صنایع که نیاز به استفاده از آلیاژهایی است که در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاومت بالایی داشته باشند از پروفیل استنلس استیل استفاده فراوانی می شود. همچنین پروفیل استنلس استیل صنعتی به دلیل ساختار خاص خود از استحکام زیادی برخوردار است و می تواند وزن های بیشتری را نیز تحمل کند. انواع مختلفی از این پروفیل وجود دارد که در صنایع مختلف با توجه به نیازی که وجود دارد مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به انواع 201 و 304 اشاره داشت.


روش تولید پروفیل استنلس استیل صنعتی چگونه است؟

به منظور تولید پروفیل استنلس استیل صنعتی به طور معمول از دو روش استفاده می کنند که یکی از این روش ها، روش های مستقیم و دیگری نیز روش غیر مستقیم است. در صورتی که پروفیل استنلس استیل صنعتی به روش مستقیم تولید شود در این صورت ابعاد بسیار دقیقی از آن تولید خواهد شد اما مشکل اینجاست که در این روش شاهد وجود لبه های تیز خواهیم بود که می تواند زودتر دچار استهلاک شود. در روش تولید غیر مستقیم این پروفیل شاهد بازدهی زیادی در تولید هستیم اما در قیاس با روش مستقیم تولید، کیفیت محصول بدست آمده بسیار کم خواهد بود که این هم از معایب روش غیر مستقیم محسوب می شود.

 

 روش تولید پروفیل استنلس استیل صنعتی چگونه است؟

 

کاربرد پروفیل استنلس استیل صنعتی

همانطور که گفته شد پروفیل استنلس استیل صنعتی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد به عبارت دیگر یکی از پرکاربردترین پروفیل ها محسوب می شود. به طور کلی می توان پروفیل های استنلس استیل را در دو دسته طبقه بندی کرد که یکی از این دسته ها، پروفیل های نوع صنعتی و دیگری نیز پروفیل های نوع دکوراتیو است. پروفیل هایی که بi صورت دکوراتیو تولید می شوند از ظرافت و چشم نوازی بسیاری زیادی برخوردار هستند و از آنها به طور معمول در تزئینات و دکورها استفاده می شود که از جمله آنها می توانیم به استفاده در نرده های ساختمانی، حفاظ و... اشاره داشته باشیم. اما استفاده پروفیل هایی که از نوع صنعتی هستند کاربردهای متفاوت تری دارند و بیشتر در صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله آنها می توانیم به سازه های گوناگون صنعتی، پتروشیمی، صنعت نفت و گاز و اشاره داشته باشیم.

از پروفیل های استنلس استیل با درجه 304 بیشتر در صنایع غذایی و کارخانه های لبنیات استفاده می شود و از پروفیل ها با درجه 201 بیشتر در تولید درب و پنجره و همچنین میزهای کار استفاده می شود.

 

شما میتوانید برای دریافت قیمت پروفیل به صفحه آن مراجعه کنید و یا از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ