فولاد فيدار

آشنایی با روش های براق سازی ورق استیل

آشنایی با روش های براق سازی ورق استیل

ورق استیل در حال حاضر در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد، در برخی موارد ممکن است که ورق های استیل براق بودن اولیه خود را از دست دهند که در این صورت می توان از روش هایی برای براق سازی این ورق ها استفاده کرد که از جمله آنها می توانیم به استفاده از آب گرم، ژل مخصوص، جوش شیرین، الکل و سرکه سفید اشاره داشته باشیم.

ورق استیل

ورق استیل که از جنس فولاد است و به ورق های ضد زنگ هم مشهور است به دلیل این که در برابر خوردگی و زنگ زدن مقاوم است در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد از مهمترین صنایعی که از ورق استیل استفاده می کند می توانیم به صنایع لوازم خانگی، ساخت وسایل تزیینی، زیورآلات و... اشاره داشته باشیم.

به دلیل استفاده ورق استیل در این موارد ظاهر و کیفیت آن ها برای کسانی که این فولاد را مورد استفاده قرار می دهند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

آشنایی با روش های براق سازی ورق استیل

 

روش های براق سازی ورق استیل

در مواردی ممکن است که پس از گذشت مدت زمانی ورق های استیل به دلیل تماس با آلودگی های مختلفی که وجود دارد کدر شوند و به اصطلاح براقیت اولیه خود را نداشته باشند با توجه به نوع کاربرد که سبب اهمیت ظاهری این ورق های استیل می شود برای براق سازی ورق استیل باید اقدام کرد. از روش های مختلفی که برای براق سازی می توان اشاره کرد شامل موارد ذیل هستند:

  • استفاده از آب گرم
  • استفاده از ژل گریندینگ
  • استفاده از الکل
  • استفاده از جوش شیرین
  • استفاده از سرکه

استفاده از آب گرم برای براق سازی ورق های استیل

یکی از روش های قدیمی که برای براق سازی ورق استیل وجود دارد و در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از آب گرم است که با توجه به نوع وسایلی که از جنس استیل هستند با آب گرم شست و شو داده می شوند و سپس برای خشک کردن آن اقدام می گردد به گونه ای که لکه های موجود حاصل از آب، از بین برود.

 

آشنایی با روش های براق سازی ورق استیل

 

استفاده از ژل گریندینگ

یکی دیگر از روش هایی که از آن می توان برای براق سازی ورق استیل استفاده کرد و بیشتر برای براق سازی کابین آسانسورها مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از ژل گریندینگ است.

استفاده از این ژل بسیار آسان است کافی است مقداری از ژل روی سطح مورد نظر کشیده شود پس از آن با استفاده از پارچه دیگر برای تمیز کردن آن اقدام شود.

همچنین برای استفاده از این روش می توان، وسایل استیل را کاملا در حوضچه ی مایع براق کننده غرق کرد تا پس از مدت کوتاهی براقیت اقلام استیل به دست بیاید.

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید نیز یکی از موادی است که استفاده از آن برای براق سازی استیل بسیار مناسب است و به دلیل این که در اکثر خانواده ها یافت می شود و همچنین دسترسی به آن آسان تر است شما در همه شرایط می توانید از سرکه سفید برای براق سازی اقلام استیل های موجود در خانه و آشپزخانه استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید نیز آسان است کافی سرکه سفید را بر روی ورق استیل اسپری کنید سپس از یک دستمال تمیز برای پاک کردن آن از سطح مورد نظر استفاده کنید که تاثیر آن را فوری مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که سطوحی مانند مایکروفر و یا یخچال کدر شده اند و روی آن ها لکه هایی مانند لکه انگشت دیده می شود به جای سرکه سفید استفاده از محلول شیشه شور نیز می تواند یک گزینه مناسب باشد.

 

آشنایی با روش های براق سازی ورق استیل

استفاده از الکل

از الکل نیز برای براق سازی ورق استیل می توان استفاده کرد. برای همین منظور کافی است که یک دستمال تمیز را به الکل آغشته کنید سپس با استفاده از آن سطح مورد نظر را پاک کنید پس از آن با آب گرم سطح مورد نظر را شست و شو دهید.  استفاده از الکل برای از بین بردن لکه های مختلف که سبب کاهش براقیت استیل می شود از جمله چربی می توان استفاده کرد.

استفاده از جوش شیرین

یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از آن می توان ورق های  استیل را پاک کرد و براقی خیره کننده ای به آن بخشید استفاده از جوش شیرین است.

 جوش شیرین گزینه بسیار مناسبی است که می توان جایگزین روش های شیمیایی شود. برای استفاده از جوش شیرین کافی است که بر روی سطح مورد نظر از جمله سینک پخش شود و سپس بر روی آن سرکه سفید را اسپری کنید مدت زمان کوتاهی صبر کنید و پس از آن برای خشک کردن سطح سینک با دستمال تمیز اقدام کنید.

برای دریافت قیمت روز آهن آلات، قیمت نبشی، قیمت لوله، قیمت ناودانی و ... به وب سایت فولادفیدار مراجعه نمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ