فولاد فيدار

میلگرد بستر با وال پست چه تفاوتی دارد؟

میلگرد بستر با وال پست چه تفاوتی دارد؟

دو نوع از مقاطع کاربردی در ساختمان وال پست و میلگرد بستر است از این محصولات برای بالا بردن مقاومت ساختمان و دیوار ها استفاده میشود. این دو نوع مقطع بسیار پرکاربرد بوده و هرکدام نحوه نصب و اجرای متفاوتی دارند با ما همراه باشید تا به این موضوع که میلگرد بستر با وال پست چه تفاوتی دارد بپردازیم.

 

برای دریافت قیمت آهن با کارشناسان ما تماس بگیرید.


میلگرد بستر و کاربرد آن


قبلا در مقاله ای جداگانه به اینکه میلگرد بستر چیست پرداخته ایم. میدانیم که اگر حادثه ای همچون زلزله اتفاق بیوفتد سقف و دیوار ممکن است که آسیب ببینند و در نتیجه تخریب شوند بنابراین برای آنکه دیوار و سقف مقاوم شود از میلگرد های بستر استفاده میکنند تا با کمک آن دیوار و سقف را مقاوم سازی کنند.


ویژگی های میلگرد بستر باعث شده است تا از آن برای مقاوم سازی استفاده کنند ویژگی هایی همچون اجرای آسان، وزن کم که موجب سبکی بیشتر سازه میشود، انعطاف پذیری، استحکام بالا خود محصول همه این موارد این مقطع را بسیار کاربردی کرده اند. میلگرد های بستر با هدف افزایش مقاومت دیوار ها نصب میشوند. همچنین برای افزایش مقاومت این مقاطع در برابر خوردگی بر روی آنها پوشش گالوانیزه میکشند تا در برابر خوردگی مقاوم تر شوند و همچنین در محیط های مرطوب نیز قابلیت استفاده داشته باشند. همچنین این محصولات در دو نوع آجدار و ساده تولید میشوند که نوع اول آجدار آنها بیشتر کاربرد دارد.

 

میلگرد بستر و کاربرد آن

همچنین بخوانید: آشنایی کامل با میلگرد ریشه یا میلگرد انتظار

 


نقش میلگرد وال پست در ساختمان


وال پست هم همچون میلگرد بستر برای یک هدف استفاده میگردد یعنی برای افزایش مقاوت و استحکام سازه در برابر فشار های بیرونی به کار برده میشود. این مقاطع را اغلب به شکل چهارچوب هایی همچون پروفیل میتوان دید. یک نکته که در مورد وال های پست باید بدانید و بسیار مهم است این است که در صورتی که وال مربوطه با اسکلت سازه مطابقت نداشته باشد ممکن است سازه در زمانی که فشار های خارجی همچون نیرو زمین لرزه به آن وارد شود بریزد.
به کار بردن وال پست باعث بالا رفتن مقاومت دیوار های یک سازه در مقابل نیروهای خارجی میشود این مقاطع را با متصل کردن به تیرها و ستون های یک ساختمان به کار میبرند. این محصولات به دو دسته عمودی و افقی تقسیم میشوند.

 

نقش میلگرد وال پست در ساختمان

بیشتر بخوانید: وال پست چیست و چگونه انجام میشود؟


تفاوت میلگرد بستر و وال پست


همانطور که تا الان نوشتیم و خواندید متوجه شدید که کاربرد وال پست و میلگرد بستر یک چیز است و هدف از استفاده هر کدام مشترک است در ادامه به تفاوت های اساسی این دو مقطع خواهیم پرداخت.

  • اجرا وال پست سخت تر از میلگرد بستر میباشد.
  • میلگرد بستر سریع تر اجرا میشود.
  • برای نصب وال پست نیاز به جوشکاری است.
  • میلگرد بستر قیمت به صرفه تری به نسبت وال پست دارد.
  • وال پست در برابر فشار های خارجی مقاوم تر است.
  • میلگرد بستر مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی دارد و همچنین میلگرد بستر انعطاف پذیر تر از وال پست است.
  • ماده اولیه میلگرد بستر ارزان تر از وال پست میباشد برای تولید میلگرد بستر از یک میلگرد دیگر به قطر 4 میلی متر که از جنس استیل است استفاده میشود.

 

تفاوت میلگرد بستر و وال پست

 


میلگرد بستر یا وال پست؛ کدام یک بهتر است؟


شاید برایتان جالب باشد که بگوییم اولین بار از میلگرد های بتر در 200 سال پیش استفاده شد اما بنابر قابلیت های منحصر به فردی که میلگرد های بستر داشته اند توانستند که امروزه هم کاربرد داشته باشند و در صنایع ساختمان سازی استفاده شوند. اما وال پست برای بالا بردن مقاومت دیوار ها نسبت به فشار های خارجی ساخته شده اند و به کار گرفته شده اند. حال که هم در مورد میلگرد بستر گفتیم هم وال پست باید بگوییم که مزایای میلگرد بستر بیشتر از وال پست میباشد و میتواند در هزینه ها صرفه جویی کند اما بهتر است در پروژه های سنگین از وال پست استفاده شود.


شما میتوانید با مراجعه به صفحات میلگرد و ناودانی از آخرین قیمت میلگرد و قیمت ناودانی اطلاع یابید چنانچه در زمینه خریداری مقاطع فولادی سوالی دارید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ