فولاد فيدار

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر چیست؟

یکی از مقرون به صرفه و کاربردی ترین روش هایی که برای افزایش استحکام ساخت و ساز ها و اتصالات مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از میلگرد بستر است، اما این مقاطع چه کاربردی دارند و به چه منظوری مورد استفاده قرار میگیرند. 

 

فواید استفاده از میلگرد بستر

میلگرد بستر از سیم های فولادی با ضخامت چهار میلی متر و به صورت آجدار و ضد زنگ ساخته  میشود،  تا به مرور زمان در قرار گرفتن  در معرض رطوبت دچار فرسایش نشود و تماس بهتری با بتن و سیمان برقرار کند. در ادامه ویژگی های این مقطع را بررسی خواهیم کرد  همچنین برای دریافت قیمت میلگرد میتوانید با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید. 

  1. ضد زنگ بود
  2. آجدار هستند
  3. استحکام بالا و ضد فرسایش بودن
  4. ضخامت 4 میلیمتر

در ساخت سازه ها برای مقاوم سازی و مسلح کردن دیوارها در برابر زلزله و افزایش مقاومت سازه در برابر نیرهای وارده استفاده میشود، این سازه ها از مفتول های کنگره ای یا خرپایی ساخته شده اند. 

این محصولات میتوانند نیروهای مصالح مانند: ملات؛ آجرها، سقف و دیوارهای کاذب و... را تحمل کند. همچنین استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه تر از محصولات مشابه ای است که به روش های دیگر ساخته میشوند. 

 

ویژگی های میلگرد بستر

 

کاربرد میلگرد بستر چیست؟

برای تولید این سازه ها از مفتول و جوشکاری مقاومتی استقاده میشود. و برای مستحکم تر کردن مصالح و سازه های در برابر زلزله و بالایای طبیعی مورد استفاده قرار میگیرد. 

به طور کلی سازه هایی که با استفاده از آجر و سفال ساخته میشوند. به تنهایی قادر به تحمل تمام بارهای وارده را ندارن به همین دلیل باید با روش هایی با کمک گرفتن از سازه های فولادی و مقاطع گالوانیز و ضد رنگ مقاومت آنها را افزایش داد. تا در زمان بروز وقایعی همچون زلزله و.... سازه دچار آسیب های جدی نشود. 

استفاده از میلگرد بستر با استفاده از استانداردهای بین المللی  ASTM آمریکا است و با این استاندارد باید میلگردهای با قطر 4 میل و آجدار که با پوشش گالوانیزه آبکاری شده باشند را تولید و مورد استفاده قرار داد. 

 

ویژگی های میلگرد بستر

  1. با استفاده از جوشکاری برای انها حالت نردبانی ایجاد شود
  2. قطر مشخص و آجدار هستند تا بتوانند چسپندگی مناسبی را فراهم کنند. 
  3. استفاده از این سازه ها در دیوارهای سفالی و آجری بسیاز کاربردی و ممقرون به صرفه است.
  4. به این دلیل که از این پوشش ها را با استفاده از روش های مختلف گالوانیزه میکنند، مقاومت مناسبی در برابر خوردگی دارند. 

 

مقاله مرتبط: نقش میلگرد در بتن

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ