فولاد فيدار

تولید میلگرد با روش های ترمکس و میکروآلیاژی

تولید میلگرد با روش های ترمکس و میکروآلیاژی

همانطور که درمقاله قبلی بررسی شد برای تولید انواع میلگرد یا آرماتور که جزئی از مقاطع فولادی نیمه ساخته به شمار میروند روشهای مختلفی وجود دارد که فرآیندهای تولید میلگرد با نورد گرم و سرد توضیح داده شد و در این مقاله به ادامه معرفی روشها میپردازیم.


روش ترمکس چیست؟


این روش درواقع روش پیشرفته نورد سرد است چراکه فولادی که به یکباره سرد و شکننده شده دوباره تحت عملیات حرارتی قرار میگیرد تا از شکنندگی آن کم شده و برشکل پذیریش بیفزایند؛ درضمن به علت وجود کربن کمتر در ساختار فولاد به کاررفته، میلگرد حاصل از این روش از استحکام و قابلیت شکل پذیری بالاتری برخوردارخواهد بود و قدرت تسلیم میلگرد را تا 500 نیوتن بر مترمربع افزایش میدهد.

 

 روش ترمکس چیست؟

بیشتر بخوانید: تاریخچه میلگرد و روش های مختلف تولید میلگرد

 


معایب روش ترمکس

 

  1.  پایین بودن کیفیت شمش فولادی به کاررفته
  2.  تفاوت مقاومت سطح بیرونی و داخلی میلگرد به علت نوع روش تولید که باید مقطع فولادی پس از طی مراحل نورد، برای رسیدن به دمای محیط از داخل لوله های آب سرد عبور داده شود و همین امر موجب پایین آمدن مقاومت سطح بیرونی میلگرد میشود بنابراین میلگرد ترمکس نیز گزینه مناسبی برای کاربرد در ساختمان در مناطق زلزله خیز نخواهد بود. 

 

برای اطلاع از قیمت میلگرد ترمکس به صفحه این محصول مراجعه کنید یا با کارشناسان فروش فولاد فیدار تماس بگیرید.


روش میکروآلیاژی چیست؟


این روش از جدیدترین روشهای تولید میلگرد است که با افزودن ریز ذراتی مانند وانادیوم، نیوبیوم و تیتانیوم به فلز منجر به تولید کاربیدهای بین فلزی میشود که ویژگی منحصربه فرد آن، ایجاد ریزذرات مقاوم ساز است که هرچند سایز ذرات آن ریزتر باشد باعث ایجاد مقاومت بیشتر درمحصول نهایی میشود و چون درفرآیند تولید، میلگرد به وجود آمده به آرامی سرد شده و به دمای محیط میرسد لذا از مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر میلگرد برخوردار است. 


محصول این روش یعنی میلگرد میکروآلیاژی بهترین گزینه برای ساختمان سازی در مناطق زلزله خیز است و به علت دوام و کارایی بالا امروزه کارخانجات داخلی از جمله کارخانه ذوب آهن اصفهان ترغیب به استفاده از این روش در تولید میلگرد ساده یا میلگرد آجدار شده است. 


انواع مدل های میلگرد میکروآلیاژی در کارخانه و بازار در وب سایت فولاد فیدار موجود هستند، جهت خرید میلگرد میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.


میلگردها پس از تولید باید از نظر استاندارد بررسی و تایید شده و به طول های مشخص برش زده شوند و در بسته های تقریبا 5 تنی جمع آوری شوند و برچسب مشخصات محصول به عنوان شناسنامه میلگرد برروی آن نصب شود. همانطور که توضیح داده شد استفاده از هریک از روشهای تولید میلگرد منجر به بروز ویژگیهایی خاص در محصول نهایی میشود که کاربرد آن را در صنایع متفاوت میکند و تولیدکننده و فروشنده میبایستی خریدار را به طور کامل در این زمینه آگاه نمایند تا محصول تولیدی یا همان میلگرد در جایگاه درست خود استفاده شود. کادر مجرب و متعهد شرکت پتروفولاد فیدار میتواند در این زمینه مشاوری امین برای خریداران محترم باشد. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ