فولاد فيدار

کاهش میزان تولید آهن و فولاد در جهان

کاهش میزان تولید آهن و فولاد در جهان

یکی از اصلی ترین و پر مصرف ترین مواد اولیه در تمامی صنعت ها، فولاد است که در سر تا سر دنیا توسط کشورهای مختلفی، تولید می شود.  بر اساس بررسی های انجام شده، در سال 2022 میزان تولید آهن و فولاد در اغلب کشورها کاهش یافته است. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که میزان تولید فولاد خام در سر تا سر جهان، 3.5 درصد کاهش پیدا کرده است. اغلب تولیدکنندگان بزرگ نیز از این قاعده مستثنی نبودند و تولید آن ها نیز کم شده است. اگر می خواهید با این مسئله بیشتر آشنا شوید و بدانید که میزان تولید فولاد خام هر کشور چقدر کم شده، در ادامه خبر همراه ما باشید. 


کشورهای برتر تولیدکننده فولاد خم در سال 2022


پیش از این که بخواهیم شما عزیزان را با میزان تولیدی فولاد خام هر کشور آشنا کنیم، بهتر است بدانید که کدام کشورها جز برترین های سال 2022 شناخته شده و معرفی شده اند. اگر اهل مطالعه باشید، به احتمال زیاد می دانید که کشورمان ایران در سال های گذشته جز برترین ها بوده اما نه جزء نفرات اول. ولی امسال به دلیل رشد میزان تولید فولاد خام، توانسته جایگاه 7 را در بین تولیدکنندگان جهانی فولاد کسب نماید. لازم به ذکر است تا بدانید که در آخر هر سال، انجمن جهانی فولاد یک لیست را گردآوری می کند که در آن نام برترین تولیدکنندگان آن سال را ذکر می نماید. 
یکی از پویا ترین و بزرگ ترین انجمن های صنعتی در سر تا سر دنیا، انجمن جهانی فولاد است که هر کشوری که فولاد تولید می کند، باید عضو آن شود. زیرا، از این طریق انجمن بتواند میزان تولید هر کشور را بررسی کرده و در پایان سال برترین ها را معرفی کند. بهتر است بدانید که تقریبا 85 درصد و یا بیشتر فولاد خام تولید شده در جهان، توسط اعضای این انجمن ساخته شده است. در سال 2022 نیز این انجمن 10 کشور را در لیست خود وارد کرد که به ترتیب شامل موارد زیر می باشند: 

تولید آهن فولاد | فولاد فیدار

  •     کشور چین با تولید 1032.8 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور هند با تولید 118.2 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور ژاپن با تولید 96.3 میلیون تن متریک فولاد خام 
  •     ایالات متحده آمریکا با تولید 85.8 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور روسیه با تولید 75.6 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور کره جنوبی با تولید 70.4 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور ایران با تولید 520.1 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور ترکیه با تولید 40.4 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور آلمان با تولید 40.1 میلیون تن متریک فولاد خام
  •     کشور برزیل با تولید 36.2 میلیون تن متریک فولاد خام

میزان کاهش تولید فولاد در کشورهای برتر جهان


همان طور که در بخش های پیشین بیان کردیم، در سالی که گذشت تقریبا تمامی کشورها دچار افت تولید فولاد خام شدند که کشورهای برتر بیان شده نیز از این قاعده مستثنی نیستند. درست است که میزان تولید فولاد آن ها در مقایسه با سایر کشورها در جهان بیشتر است؛ اما، در مقایسه با تولید خودشان در سال های گذشته بسیار کم تر می باشد. به نحوی که میزان تولید فولاد در کشور چین که اولین نفر معرفی شده است در سال 2022 تقریبا 3.3 درصد کاهش یافته است. کشور هند بر خلاف چین، در سال گذشته میزان تولید آن افزایش پیدا کرده است اما چون میزان کل آن کم تر از چین بود، در جایگاه دوم قرار گرفته است. لازم به ذکر است تا بدانید که میزان تولید کشور هند در مقایسه با سال 2018 تقریبا 75 درصد افزایش یافته است. 
لازم به ذکر است تا بدانید که کشور ژاپن با داشتن جایگاه سوم، تقریبا 24 درصد از کل فولاد جهان را تولید می کند. اما، امسال دچار افت تولید شده و میزان تولید آن در سال 2020 باعث شد تا بتواند جایگاه دوم را کسب کند. البته، بهتر است تا در جریان باشید که کشور ژاپن و کشور هند هر ساله در بین جایگاه دوم و سوم با هم رقابت تنگاتنگی دارند و در تلاشند که جایگاه دوم را کسب کنند. میزان تولید فولاد خام در سال 2022 در کشور روسیه نیز دستخوش تغییر بوده و حدودا 2.7 درصد کاهش یافته است. علت اصلی کاهش تولید فولاد در این کشور، تحریم های اعمال شده برای روسیه در پی جنگ با اوکراین می باشد. همین امر موجب شده تا میزان تولید روسیه در مقیاس سال های گذشته اش، افت پیدا کند. 

فولادفیدار | تولید آهن و فولاد

کشور کره جنوبی هر ساله در تلاش است تا جایگاه خود را تغییر دهد و هم اکنون حدود 5 درصد از فولاد کل جهان را تولید کرده و به کشورهای دیگر صادر می کند. کشور ترکیه نیز در دو دهه گذشته توانسته پیشرفت چشمگیری در حوزه تولید فولاد داشته باشد. به نحوی که ترکیه امروزه می تواند حدودا 10 درصد از فولاد صادراتی سرتاسر دنیا را آماده کند. این امر موجب شده تا در لیست صادرکنندگان فولاد بتواند جایگاه ششم را کسب کند. علت اصلی این اتفاق، افزایش کارخانه های ترکیه است به طوری که هم اکنون در این کشور 26 کارخانه آسیاب کوره قوس الکتریکی، 11 کارخانه القایی و 3 کارخانه BOF وجود دارد. 


لازم به ذکر است تا بدانید که کشور عزیزمان ایران در سال گذشته یعنی در سال 2022 توانسته جایگاه خوبی را کسب کند و میزان تولید آن با رشد همراه بوده است. کشورمان ایران در حال حاضر توانایی صادر کردن فولاد به 100 کشور را در سرتاسر جهان دارد. زیرا، ایران توانسته زیر ساخت های تولید را در اغلب کارخانه ها توسعه دهد که تعدادی از مهم ترین آن کارخانه ها شامل: فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و .... می باشند. همین امر موجب شده است تا ایران بتواند در لیست صادر کنندگان نیز یک جایگاه خوبی را در سال 2022 کسب کند. در انتها به یاد بسپارید که قیمت فولاد خام در هر یک از کشورهای بیان شده بنا به دلایل مختلفی با هم متفاوت می باشند. اما یک نرخ جهانی برای فولاد خام وجود دارد که هر کشور تا حدودی باید از آن پیروی کند. 


خلاصه مطلب
ما در این بخش از خبر تصمیم گرفته بودیم تا شما عزیزان را با میزان تولید فولاد خام آشنا کرده و بگوییم که میزان تولید در سال 2022 هر کشور با کاهش رو به رو بود. اما، به خاطر بسپارید که این کاهش تولید به معنی کاهش قیمت نیست و قیمت تمامی مقاطعی که با فولاد و آهن تولید می شوند، هر روزه دستخوش تغییر هستند. لذا، اگر می خواهید که به طور دقیق و روزانه از قیمت هر یک از مقاطع فولادی مانند نبشی و ناودانی آگاه شوید، می توانید با همکاران ما در واحد فروش فولاد فیدار تماس گرفته و ارتباط برقرار کنید. آن ها در کم ترین زمان ممکن به شما پاسخ داده و قیمت ها را برایتان بیان خواهند کرد و اگر تصمیم به خرید داشته باشید شما را در این حیطه یاری خواهند رساند. 


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ