فولاد فيدار

کاربردهای داربست

کاربردهای داربست

همانطور که در مقالات قبلی گفتیم داربست به سازه های فلزی یا چوبی گفته میشود که برای کار روی ارتفاع بالا کاربرد دارد. این سازه ها از ابتدای قرن 21 میلادی در کشورهایی مانند چین و مصر مورد استفاده قرار میگرفته است، بیشترین کاربرد این سازها در ساخت و ساز است اما از آنها برای برپایی چادرهای نمایشگاهی و... هم استفاده میشود.  در ادامه این نوشته به نقش و کاربرد داربست در ساختمان سازی خواهیم پرداخت.

 

استفاده داربست در تعمیرات

اینکه نمای ساختمان نیاز به مرمت و تعمیرات داشته باشد امری بسیار عادی است که پس از چند سال از ساخت ساختمان انجام میشود. برای تعمیرات نیازی نیست که روی نما سازه های ثابت نصب شود میتوان از داربست های موقتی استفاده کرد. 

همچنین در مرمت بتاهای تاریخی نیز به صورت سفارشی داربست هایی توسط افراد متخصص در این زمینه با استفاده از لوله ها و لوازم داربست نصب میشود. 

 

کاربرد داربست در رویداد ها

همچنین از این سازه ها در رویداد های مختلفی مانند: برپایی نمایشگاه ها،  غرفه ها و ... در سطح شهر استفاده میشود، و چادرهای غرفه ها توسط آنها نصب میشود.

مزیت استفاده از این سازه ها موقتی بودن، نصب ساده و همچنین امکان جمع آوری کردن پس از پایان رویداد است. 

 

ایجاد دسترسی آسان در ساخت و ساز

پروژه های ساخت و ساز برای اهداف مختلفی انجام میشوند، یکی از این اهداف که داربست ها در آن نقش بسیار کلیدی ایفا میکنند، پروژه های ساختمانی هستند، کارکردن بدون داربست در ارتفاع بالا تر از 2 متر بسیاز و سخت و گاها غیر ممکن است، اما داربست ها با داشتن سکوهای کار، کار را برای کارگرانی که به انجام عملیات های ساختمانی بر روی ارتفاع میپردازند راحت کرده است.

 

تامین ایمنی لازم برای کار ساخت و ساز

بیشترین آمار صدمات ناشی از کار مربوط به سقوط از ارتفاع است، به همین دلیل ایجاد امنیت برای کار روی ارتفاعات بالا از مهمترین دغدغه ها برای کار در ارتفاع بالا است، داربست ها میتوانند سکوهای پایدار برای کار کردن در ارتفاعات بسیار بلند را فراهم کنند. در صورتی که نکات ایمنی در نصب داربست را رعایت کنید. هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد

 

کاربرد داربست

 

ایجاد دسترسی آسان با داربست

از آنجایی که برای کار بروی نمای ساختمان نیاز به کار کردن چند نفر است. با نصب داربست امکان کار گروهی و تعامل کاربردان بر روی پروژه به وجود می آید. و کارگران میتوانند به سادگی مصالح و ابزار کار را جابه جا کنند. برای نصب میتوانید اقدام به خرید یا اجرای تجهیزات نمایید، برای اطلاع از قیمت لوله داربستی به صفحه این محصول مراجعه نمایید. 

 

بالا رفتن سرعت کار در ساخت و ساز

امروزه سرعت عمل انجام پروژه ها بسیاز مهم است، خود پروسه اجرای داربست نیز وقت گیر است، با پیشرفت تکنولوژی سازه ها و لوله داربستی های سبک وزن تری در مقایسه با گذشته فراهم شده است که حمل و نقل ساده تر و همچنین نصب و جمع آوری ساده تری بدون نیاز به متخصصان را دارند، به همنین دلیل نصب آنها به صورت موقت در پروژه های ساخت و ساز بسیار کاربردی است.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ