فولاد فيدار

آمورش نصب داربست

آمورش نصب داربست

داربست به ساختاری موقتی گفته میشود که به عنوان یک تکیه گاه در انجام کارهایی از جمله: تعمیرات، نما سازی، تمیزکاری، رنگ آمیزی و... برای نگهداری کارکنان، ابزارها و مصالح کار در ارتفاع استفاده میشود. به دلیل حساس بودن کار در ارتفاع، برای نصب داربست باید از افراد با تجربه و ماهر کمک گرفت. زیرا در غیر این صورت باعث فرو ریختن آن و بروز خطرات جانی و مالی خواهد شد. 

این سازه ها معمولا با استفاده از لوله های فلزی یا قطعات چوبی ساخته میشوند، برای پیاده سازی داربستهای فلزی از لوله داربستی استفاده میشود. 

لوله داربست نوعی لوله فولادی صنعتی است که از جنسی بسیار مقاوم در قطرهای تا 6 تولید میشود. و برای اجرای داربست لوله ها را به صورت عمودی و افقی با استفاده از لوازم داربست بهم متصل میکنند. 

همانطور که گفتیم نصب داربست، بسیار مهم است و به همین دلیل هم باید از نکات ایمنی در اینکار استفاده شود. به همین دلیل برای اینکار باید به نکاتی از جمله:  ارتفاع، ابعاد، محل نصب، جنس لوله داربست، و امکان دسترسی به لوازم و تجهیزات را داشته باشد

برای نصب هر ستونی باید یک پایه محکم زیر ستون قرار داد تا فاصله بین لوله ها و تخته رعایت شود. فاصله بین لوله ها و زیر تخته ای که نصب میشود به ضخامت تخته هایی که قرار است استفاده شود بستگی دارد، و لوله های زیر تخته ای نباید 4 برابر ضخامت آن باشد و حداقل میزان پهنای سکوی مورد نیاز باید برای ایستادن یک فرد و قرار دادن مصالح کافی باشد. 

همچنین برای نصب کردن سکو در ارتفاعات بیشتر از دو متری باید از تخته پنجره استفاده شود. 

نکات مهم ابزار نصب داربست

  • برای نصب داربست ها نباید از بست های چردن استفاده کرد و جنس ستون ها، پیچ ها و پایه های فلزی باید از جنس فولاد ابدیده باشد، برای اطلاع از قیمت لوله داربستی و قیمت لوله با کیفیت با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید. 
  • رنگ آمیزی قطعات زمان نصب داربست ممنوع است
  • برای جلوگیری از بازی کردن داربست، نصب ساپورت های مورب در میان داربست ها ضروری است.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ