فولاد فيدار

کاربرد ورق روغنی در خودروسازی

کاربرد ورق روغنی در خودروسازی

ورق ها شامل انواع گوناگون و مختلفی میباشند همچون ورق سیاه، گالوانیزه، روغنی، آلیاژی و ... یکی از انواع مهم این ورق ها ورق روغنی است. این ورق در صنایع گوناگون کاربرد بسیاری دارد یکی از کاربرد های مهم این ورق در صنعت خودروسازی میباشد. ورق های روغنی حاصل نورد سرد میباشند یعنی آن ها را با روش نورد سرد میسازند به همین علت ورق های روغنی به نام ورق سرد هم شناخته میشوند. همچنین از لحاظ ظاهری این ورق ها براق بوده و دارای ضخامت کمی میباشند. از جمله کاربردهای ورق های روغنی می شود به تولید ورق گالوانیزه از ورق روغنی اشاره کرد که این ورق ها نیز در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کاربرد ورق ها در خودروسازی

بیشترین کاربرد و استفاده از ورق ها در خودروسازی در قسمت بدنه است البته از مقاطع دیگر نیز در بخش های دیگر استفاده می شود و دلیل استفاده از آن ها برای مقاومت در برابر خوردگی زنگ زدگی و همچنین بالا بردن مقاومت است. خودرو سازان همواره در تلاش اند تا از ورق هایی با وزن کمتر و مقاومت بیشتر در فرآیند ساخت خودرو استفاده کنند زیرا قسمت زیادی از وزن شاسی و بدنه را ورق ها تشکیل میدهند. به همین خاطر برای کم تر کردن وزن خودرو سعی میکنند تا از ورق های جدید استفاده کنند تا هم وزن خودرو کاسته شود و هم استحکام بدنه بالا رود البته گفتی است برای اینکار نیاز به ورق های آلیاژی جدید است.

 

کاربرد ورق ها در خودروسازی

بیشتر بخوانید:  کاربرد ورق آلیاژی درخودروسازی

 

مصرف ورق ها در صنعت خودروسازی

عمده وزن خودرو از مواد فلزی می باشد و دیگر مقاطع فولادی در دیگر قسمت های خودرو بکار می رود، برای مثال از لوله ها، پروفیل ها، ورق ها و ... هر کدام در بخش اگزوز، موتور، بدنه داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. از ورق های گالوانیزه به علت مقاومت دربرابر خوردگی و زنگ زدگی، استحکام و شکل پذیر بودن در بدنه خودرو استفاده میشود. از آنجایی که قسمت زیادی از بدنه و وزن خودرو را از ورق های گالوانیزه میسازند و ورق گالوانیزه هم از ورق روغنی تولید میشود به همین خاطر قیمت ورق روغنی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت ورق گالوانیزه دارد و قیمت ورق گالوانیزه تاثیر مستقیمی بر روی قیمت خودرو دارد. همچنین باید اضافه کرد که از ورق ها فقط در خارج خودرو (بدنه ماشین) استفاده نمیشود و همچنین از ورق ها در داخل خودرو هم استفاده میشود.

 

ورق روغنی

 

استانداردهای ورق روغنی مورد استفاده در خودروسازی

از ورق های روغنی با طول 1 الی 1.5 متری و با ضخامت 3 الی 0.3 در ساخت بدنه خودرو استفاده میکنند از تولید کنندگان این ورق در ایران میتوان به فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد البته این ورق را به کشور وارد هم میکنند از کشورهای وارد کننده این ورق میتوان به کشورهای قزاقزستان و روسیه اشاره کرد. معمولا ورق های روغنی را به سه مدل یا سه دسته تقیسیم بندی میکنند و این سه مدل از این قرار است. ورق های فوق کشش، نیمه کشش، معمولی که هریک از این نوع ها کاربرد به خصوص خود را دارند به عنوان مثال از ورق نیمه کشش در قسمت هایی از بدنه استفاده میکنند.

 

برای دریافت قیمت انواع مقاطع فولادی همچون قیمت پروفیل و قیمت ناودانی میتوانید به صفحات این محصولات مراجعه کنید یا با کارشناسان ما، در بخش تماس با ما، تماس حاصل فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ