فولاد فيدار

کاربرد لوله داربستی

کاربرد لوله داربستی

 داربست یک قاب فلزی یا چوبی است که در فاصله 3 یا 4 متری ساختمان اصلی در مقابل ساختمان قرار دارد تا کارگران بتوانند روی آن بایستند تا کار کنند ، تعمیر کنند ، روی آن استراحت کنند یا در طبقه ها اسان تر جا به جا شوند. البته کاربرد لوله داربستی موارد دیگر راهم شامل میشود .بنابراین ایمنی این سازه بسیار مهم است زیرا مربوط به کارگران و رهگذران اطراف ساختمان است بنابراین استاندارد مواد و ملزومات این سازه باید به خوبی رعایت شود. داربست فلزی به اشکال مختلف در می آید  و بر این اساس می توان آنها را به داربست های معلق ، داربست های مثلثی و داربست های پایه طبقه بندی کرد.
 برای دریافت قیمت لوازم داربست و قیمت لوله به صفحه این محصول مراجعه کنید.


 لوله های داربست


  لوله های داربست که مهمترین قسمت داربست هستند شامل انواع مختلفی از جمله: لوله داربست سبک ، لوله داربست سنگین ، لوله داربست مهر و موم شده ، لوله داربست بدون درز ،لوله داربست استیل ، لوله داربست گالوانیزه و ... می شوند. ما در این مقاله در حال بررسی آنها هستیم. قیمت لوله داربستی را می توانید در صفحه این محصول مشاهده کنید.

کاربرد لوله داربستی

بیشتر بخوانید: ویژگی های لوله داربستی

 

کاربرد لوله داربست و لوازم داربستی
 


استفاده از لوله داربست سبک یا سنگین به نوع داربست و وزن تحمیل شده آن بستگی دارد اما به طور کلی هر دو نوع لوله با طول 3 یا 6 متر (لوله داربست استاندارد 6 متر) با ضخامت 2 ارائه می شود تا 3 میلی متر و قطر 48.3 میلی متر است. لوله های مورد استفاده در ساخت داربست ، طول لوله های صنعتی و دسته لوله 5 است که اندازه آن 11.2 اینچ است و از آنجا که قرار نیست از این لوله ها برای انتقال مایعات استفاده شود ، یک سری آزمایشات مانند هیدرواستاتیک و عدم نشت بر روی آنها انجام نمی شود. آنها لوله های صنعتی نامیده می شوند.

 
  این لوله ها در دو نوع لوله داربست استیل و لوله داربست گالوانیزه تولید می شوند که نوع آنها با توجه به شرایط آب و هوایی و محل استفاده تعیین می شود. البته گاهی اوقات در ساخت داربست از لوله های یکپارچه استفاده می شود که دارای مقاومت بالاتر و هزینه بالاتری است.

 
  برای نصب داربست از لوله های داربست به دو روش استفاده می شود: عمودی و افقی.

 
 لوله های داربست که پایه های عمودی ایجاد می کنند باید در فاصله 2 متری از یکدیگر قرار گیرند تا مقاومت سازه حفظ شود و این فاصله با استفاده از لوله های داربست افقی ایجاد می شود که هم باعث تقویت لوله های عمودی می شود و هم از خم شدن سازه جلوگیری می کند.


 بست های داربست:

 
  دومین عامل مهم در ساخت داربست اتصال دهنده های فلزی است که لوله های عمودی و شفاف مورد استفاده در ساخت سازه را به یکدیگر متصل می کند و انواع مختلفی را شامل می شود:

 

  •   گیره تک پیچ یا عمودی: از این بست برای ایجاد سقف های داربست و لوله های عمودی استفاده می شود.
  •  
  •   گیره چهار پیچ: لوله ها را از زاویه راست به یکدیگر متصل می کند.
  •  
  •   گیره چهار چرخ: با این گیره می توان لوله ها را از زوایای مختلف به یکدیگر متصل کرد.
  •  
  •   گیره آهنگساز یا گیره H: از این گیره برای اتصال لوله های داربست به تیر استفاده می شود و به همین دلیل گیره های آن نیز نامیده می شود.

 اتصال:


  قسمتهایی وجود دارد که لوله های طولی را در داربست متصل می کند.
  


 قطعه فیت:


  قطعه ای است که در داخل لوله و محل طلایی لوله های داربست قرار می گیرد تا مقاومت محل اتصال را افزایش داده و از حرکت یا پیچ خوردگی و خم شدن لوله جلوگیری کند.


 کفی داربست :

 مواد این قسمت فلزی است و بیشتر در انتهای لوله های داربست و پایه داربست قرار می گیرد.

کاربرد لوله داربستی

 
  علاوه بر موارد فوق ، می توان از ابزارهای دیگری در ساخت داربست های فلزی استفاده کرد مانند: میله شکاف دار ، تخته ، پایه قابل تنظیم ، صفحه زیرلایه ، جک داربست و ... که هر کدام کاربردها و انواع مختلفی دارند. اما به طور کلی ، داربست باید مطابق با استانداردهای مقررات ساختمان ساخته شود و تمام قوانین و مقررات لازم برای اطمینان از زندگی کارگران رعایت شود  و ایمنی محیط کار آنها و همچنین ساکنان و رهگذران اطراف ساختمان.

 بنابراین انتخاب لوازم جانبی داربست استاندارد و با کیفیت بسیار مهم است و پرسنل مجرب و متعهد شرکت فولادفیدار می توانند مشاور معتبری در این زمینه برای خریداران محترم باشند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ