فولاد فيدار

ویژگی های لوله داربستی

ویژگی های لوله داربستی

داربست سازه ای چوبی یا فلزی است که هنگام ساخت یا بازسازی ساختمان برای ساختمانهایی با ارتفاع 4 متر به بالا ساخته میشود تا بتوان راحت تر به نقاط بالایی دسترسی پیدا کرد و رعایت نکات فنی و مهندسی درساخت این سازه بسیار مهم است چراکه با امنیت و جان کارگران سروکار دارد. 

برای ساخت داربست فلزی باید از لوله داربستی استفاده کرد؛ ماده اولیه تولید این لوله, ورق نورد گرم یا همان ورق سیاه است که به صورت کویل مورد استفاده قرار میگیرد و محصول آن لوله داربستی 5 با قطر 48.3 میلیمتر است.

این لوله ها به طول 6 متری تولید میشود و سپس خریدار با توجه به نوع مصرف آنها را به طولهای 1 یا 2 یا 3 متری برش زده و مورد استفاده قرار میدهد.

لوله های داربستی به کمک داربستهای فلزی به شکلهای مختلف (بنابر صلاحدید معمار یا مهندس) به هم دیگر متصل شده و در فاصله 30 یا 40 سانتی ساختمان اصلی, سازه داربست را تشکیل میدهند. برای اطلاع از قیمت های انواع لوله، به صفحه قیمت لوله مراجعه کنید.

 

داربست های ساختمانی


ویژگیهای لوله داربستی

 

  1. عدم جابجایی سیالات در آن
  2. عدم انجام یک سری تستها و آنالیزهای فنی مانند هیدرواستاتیک (عدم نشتی) بر روی آن
  3. قابلیت تحمل اوزان مختلف 
  4. استحکام بالا و قابلیت مقاومت در برابر خمش و پیچش


انواع لوله داربستی 


این لوله ها در دو نوع سبک و سنگین تولید میشوند که البته بعضی از شرکتها برای مصارفی که در معرض مستقیم رطوبت باشند به کارخانه تولیدی سفارش میدهند تا لوله های داربستی گالوانیزه برایشان تولید کنند تا با ایجاد پوششی از روی, لوله داربستی را از زنگ زده گی و خورده گی در برابر رطوبت محافظت کنند.


ابعاد لوله داربست


لوله های داربستی با توجه به نوع مصرف و تقاضای خریدار از ابعاد و اوزان مختلفی برخوردار است مثلا لوله داربستی ضخامت 2 میلیمتری دارای وزن 14 کیلو, 2.30 میلیمتر وزن 16 کیلو, لوله 2.5 میلی وزن 17 کیلو و ضخامت 3 میل دارای وزن 21 کیلوگرم است که این اوزان برای این ابعاد در همه کارخانه های تولیدی یکسان است و به عنوان یک استاندارد کلی رعایت میشود.  در صورتی که قصد خرید این محصول و اطلاع از قیمت ها را دارید به صفحه قیمت لوله داربستی مراجعه کنید.


کارخانه های تولیدی لوله داربست


این محصول به علت کاربرد فراوانی که در صنعت ساختمان سازی دارد باید به صورت انبوه تولید و عرضه گردد بنابراین اکثر کارخانه های تولید لوله و پروفیل داخل کشور این نوع لوله را تولید میکنند که بیشتر این کارخانه ها در اصفهان و تهران قرار دارند. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ