فولاد فيدار

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره چیست؟

پروفیل آلومینیوم درب و پنجره چیست؟


پروفیل در لغت به معنای مقطع ثابت با طول مشخص است، انواع مختلفی از پروفیل در بازار فلزات وجود دارد، یکی از انواع این مقطع پرکاربرد، پروفیل آلومینیوم است که بیشتر در ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار میگیرد.

از مزایای استفاده از این محصول در ساخت درب پنجره این است که داری شکل پذیری بالایی است و در برابر رطوبت زنگ نمیزند. پروفیل های آلومینیومی از پر مصرف ترین محصولات آلومنیومی هستند.

 

تولید پروفیل آلومینیوم درب و پنجره

 

برای تولید پروفیل آلومینیومی در ابتدا بیلت های آلومینیومی را تحت فشار بالا قرار میدهند تا به درجه حرارت مناسبی برسند.

سپس مواد مذاب را داخل قالب های مخصوصی میریزند تا به شکل قالب دربیاید. به دلیل شکل پذیری خوب آلومینیوم، این ماده کاملا به شکل قالب در می آید.

 

پروفیل آلومینیوم چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

از ویژگی های مهم این محصولات میتوان به شکل پذیری بسیار خوب، عدم زنگ زدن و سبک بودنشان اشاره داشت، به همین دلیل هم جایگزین آهن شده اند، برای اطلاع از قیمت پروفیل فولادی از کارخانه های مختلف به صفحه این محصول مراجعه کنید.

از دیگر ویژگی های مثبت این محصول میتوان به میزان تبادل دما در آنها اشاره داشت، به این دلیل که این محصول دما را کمتر عبور میدهد، استفاده از آنها در درب و پنجره میتواند باعث مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف انرژی شود.

همچنین این فلز بدون نیاز به رنگ کردن دارای رنگی روشن و سفید است که حس پاکیزگی را به ساکنان ساختمان انتقال میدهد، و به راحتی میتوان آن را تمیز کرد.

آلومینیوم فلزی غیرقابل اشتعال است به همین جهت هم گزینه ای مناسب برای نصب در آشپرخانه ها و مکان هایی است که احتمال آتش سوزی در آنها وجود داشته باشد.

به دلیل سبک بودن این محصول به سادگی میتوان آنها را نصب کرد، و از شیشه های چند جداره و دوجداره برای آنها استفاده کرد.

قابلیت بازیافت هم یکی دیگر از مزیت های این محصول محسوب میشود.

 

پروفیل درب .و پنجره آلومینیومی

بیشتر بدانید: پروفیل در و پنجره

 

انواع پروفیل درب و پنجره آلومینیومی

 

پنجره آلومینیومی ساده

در ایران این محصول با استفاده از پروفیل پرکاربرد ST و کرونت (Coronet) ساخته میشود، و تفاوت آن با سایر انواع در هندسه و سطح مقطع است.

 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

این پنجره ها عایق حرارت هستند، از پروفیل‌های ترمال بریک در ساخت آنها استفاده میشود، در پنجره های ترمال بریک تسمه های با جنس پلی آمید استفاده میشود که قادر  است تا دمای 220 درجه و -50 را تحمل کند. این محصول کاملا عایق دما است و از اتلاف انرژی جلوگیری میکند.

 

پنجره چوب آلومینیومی

این محصول از جنس چوب وآلومینیوم ساخته شده است، جنس داخلی پنجره های چوب آلومینیومی از چوب است و با یک لایه آلومینیوم پوشانده شده است، به دلیل استفاده از مکانیسم خاص در تولید این پنجره ها، بسیار لوکس و زیبا هستند.

 

پنجره چوب آلومینیومی

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ