فولاد فيدار

پروفیل آبرو چیست؟

پروفیل آبرو چیست؟

از مصالح زیادی در صنعت ساختمان سازی استفاده میشود که هر کدام از آن ها وظایف متعددی را بر عهده دارند یکی از این مصالح که می خواهیم در این بخش به آن اشاره کنیم پروفیل آبرو است، در ادامه این نوشته  با ما همراه باشید. 

پروفیل آبرو برای ساخت درب، پنجره، در کل چهارچوب به کار می رود همچنین استفاده از این مقطع برای افزایش مقاومت استحکام فونداسیون مورد مناسبی است.

معمولا در سقف های شیبدار به منظور هدایت آب از این محصول استفاده می کنند، از آن جایی که بارش باران و برف می تواند خسارت هایی را بر سقف خانه ها به بار آورد به همین منظور با استفاده از این پروفیل می توان تا حدی از وارد آمدن آسیب به سقف پیشگیری کند.

آبرو چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد پروفیل آبرو

وظایف آبرو کنترل و انتقال و هدایت آب از پشت بام به پایین ساختمان است، این پروفیل در بخش های مختلفی دارای کاربردهای متفاوتی است که در این بخش آن ها را برای شما معرفی می کنیم:

  • ساخت درب های چوبی و ام دی اف
  • کنترل آب در انواع پارکینگ و سقف پارکینگ
  • انواع سقف های شیروانی در محل های پر بارش
  • اتصال بر ساندویچ پانل سقفی
  • کاربرد در محیط های مرغ داری و گاوداری

 

راهنمای خرید پروفیل آبرو

 

ورق مورد استفاده در تولید پروفیل آبرو

ورق های مورد استفاده برای اینکار باید طوری باشند تا از استحکام بالایی برخوردار بوده و برای افزایش مقاومت این مقاطع روش های متفاوتی را استفاده میکنند. که یکی از آن روش ها گالوانیزاسیون و یا استفاده از ورق گالوانیزه یا روی اندود نمودن ورق های فولادی است.

ابعاد پروفیل آبرو

پروفیل آبرو در ابعاد و ضخامت های مختلفی به بازار عرضه می شود و معمولا به صورت دو شکل یک طرفه و دو طرفه تولید میشود.

معمولا ابعادی که برای آبرو در نظر می گیرند با ضخامت 2 الی 3 میلی متر، طول 6 متری و ارتفاع 16 سانتی متری بوده و وزن آن هم با توجه به ابعاد آن در نظر گرفته می شود که معمولا بیش تر از 70 کیلو است.

با توجه به محیطی که قصد استفاده از پروفیل آبرو در آن را دارید، باید توجه کنید تا میزان بارندگی و رطوبت در چه حد است، سپس یک آبروی مناسب را انتخاب کنید لازم به ذکر است که هر چه ضخامت پروفیل زیاد باشد مقاومت بیش تری در برابر رطوبت خواهد داشت.

انواع پروفیل آبرو

انواع پروفیل آبرو

آبرو در انواع مختلفی تولید می شود که عبارتند از:

  • آبرو لندنی
  • آبرو جعبه ای
  • آبرو فیتیله ای

 آبرو لندنی

آبرو لندنی که از ضخامت 0.4 میلی متر تولید میشود، دارای طول 3 متر است و برای پوشش سقف های بزرگ به کار می رود در برخی مواقع از ورق رنگی برای تولید آن به کار می برند که طول آن به 2 الی 2.5 متر می رسد.

این نوع پروفیل از معایبی هم برخوردار است، که می توان به پوسیدگی و خوردگی آن اشاره نمود که در صورت به وجود آمدن این مشکل باید به سرعت آن را تعویض نمود چرا که باعث شدیدتر شدن خرابی می شود.

پروفیل جعبه ای

پروفیل دیگری وجود دارد به نام آبروی جعبه ای که از ظاهر زیبایی نسبت به پروفیل لندنی برخوردار است، ضخامت پروفیل آبرو جعبه ای 0.4 میلی متر بوده و در مناظق شمالی و مکان هایی که بارندگی زیاد است  از این نوع پروفیل استفاده می شود. کاربردهای دیگری که می توان برای آبرو جعبه ای می توان اشاره کرد:  ساخت سوله، استفاده در ساختمان صنعتی و تولیدی و ساختمان های بیمارستان هستند. 

پروفیل آبرو جعبه ای

قیمت پروفیل آبرو

قیمت پروفیل آبرو ثابت نمی باشد که بتوانیم آن را در این مقاله در اختیار شما قرار دهیم چرا که با توجه به کاربری و ابعاد آن، و همچنین نوسانات قیمت فولاد و آهن هزینه ها متغیر هستند،  برای اطلاع از هزینه ها با کارشناسان مربوطه در شرکت فولاد فیدار تماس بگیرید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ