فولاد فيدار

نکات مهم برای خرید تسمه

نکات مهم برای خرید تسمه

تسمه از محصولات فولادی است که به طور مستقیم از ورق های فولادی ساخته میشوند، برای تولید تمسه باید، ورق ها را به صورت طولی برش بزنیم تا به نوارهای باریکی تبدیل شوند. بسته به کیفیت ورق هایی که برای تولید تسمه از آنها استفاده میشود، کیفیت این محصول هم متفاوت است، اگر قصد خرید تسمه را دارید باید نکاتی را در هنگام خرید در نظر داشته باشید، به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم نکاتی را برای خرید تسمه های فولادی بررسی کنیم، در ادامه این نوشته با فولادفیدار همراه باشید. 

کیفیت تسمه فولادی

کیفیت و جنس محصولی که خریداری میکنید از نکات بسیار با اهمیت هستند که حتما باید پیش از خرید توجه ویژه ای به آنها داشت، همانطور که گفتیم جنس و کیفیت تسمه های فولادی به ورقی که از آن ساخته شده اند بستگی دارد، به همین دلیل هم، حتما پیش از خرید جنس و کیفیت محصول را بررسی کنیم، به عنوان نمونه تسمه هایی که از ورق سیاه تولید میشوند برای ساخت قاب های درب و پنجره و استفاده میشوند و از تسمه های استیل برای بستن ورق های فولادی استفاده میشود. و تسمه هایی که از ورق روغنی تولید شده اند برای خودرو سازی و ساخت وسایل خانگی مورد استفاده قرار میگیرند. 

تسمه فولادی

بیشتر بخوانید: نکات خرید پروفیل

 

فایبریک یا بازیافتی بودن

یکی دیگر از مواردی که در زمان خرید تسمه های فولادی باید بررسی کنیم فابریک یا قراضه بودن است، به این دلیل که زمانی از ورق های فابریک برای ساخت تسمه استفاده میشود، سطح یکنواختی خواهد داشت اما زمانی که از ورق های بازیافتی برای اینکار استفاده میشود، سطح یکنواخت نبوده و در برخی از بخش ها با استحکام بالاتر و در برخی از بخش ها از استحکام کمتری برخوردار خواهد بود.

همچنین تسمه های فابریک و با کیفیت از عمر بیشتر و جوش پذیری بالاتری برخودار هستند.

ضخامت تسمه فولادی

از آنجایی که تسمه های فولادی و آهنی در کاربردهای مختلفی استفاده میشوند، به همین دلیل هم باید با توجه به کاربردی که در نظر داریم از تسمه مناسبی استفاده کنیم. همانطور که گفتیم بسته به اینکه تسمه از چه ورقی ساخته میشود ضخامت مختلفی هم خواهد داشت به عنوان مثال ورق هایی که از ورق استیل ساخته میشوند ضخامت کمی دارند و ورق هایی که از ورق گرم ساخته میشوند، ضخامت بیشتری دارند، به همین دلیل هم به عنوان مثال قیمت ورق سیاه در تولید تسمه تاثیر زیادی دارد. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ