فولاد فيدار

نقش فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز

نقش فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز

در چند هزار سال گذشته ، ما توانسته ایم یکی از منابع فراوان جهان یعنی مواد معدنی را مهار کنیم. از آنها توانستیم یکی از موادی را که دنیای امروز را تشکیل می دهند تولید کنیم یعنی فلزات. کشف فلزات به معنای واقعی کلمه عصر صنعتی را آغاز کرد.در این مقاله از سایت فولادفیدار به درک نقش فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز پرداخته ایم.

استفاده از فلز در ساخت و ساز

از بین کاربردهای فراوانی که فلزات دارند ، ساخت و ساز بزرگترین صنعتی است که از فلزات استفاده میکند. فناوری ساخت و ساز از روزی که سازه ها بیشتر از سنگ های تراشیده یا ریخته شده ساخته می شدند ، مسیری طولانی را طی کرده است. در آن زمان ساخت خانه های چند طبقه و منازل به دلیل کمبود مواد تقویت کننده در بتن تقریباً غیرممکن بود. ابزارهای مورد استفاده برای ساخت و ساز نیز آنقدر قوی نبودند که بتوانند از عهده مصالح ساختاری سخت برآیند و بنابراین کل مفهوم ساخت بسیار محدود بود.

وقتی مس حدود 10 هزار سال پیش کشف شد ، فقط برای کاربردهای اساسی مانند ساخت سلاح ، ظروف آشپزی و جواهرات و به دلایل بسیار خوبی مورد استفاده قرار گرفت. استخراج مس نه تنها در آن زمان پیچیده بود ، بلکه این فلز در واقع ویژگی های مناسب برای کاربردهای سنگین ساختمانی لازم برای شروع مدرنیته را نداشت. چند هزار سال طول کشید تا آهن ، که بیشتر ساختمانهای بلند مرتبه و پل های امروزی را تشکیل می دهد ، کشف شد.

برای دریافت به روزترین قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن هاش و... به وب سایت فولادفیدار مراجعه کنید.

نقش فلزات مورد استفاده در ساخت و ساز

 

فلزات متداول مورد استفاده در ساخت و ساز

فولاد

 برجسته ترین ماده در بین مصالح ساختمانی فلزی ، فولاد است که به طور گسترده ای به عنوان تقویت کننده بتن استفاده می شود. این مقاومت کششی بالایی از خود نشان می دهد ، که برای مقابله با نیروهای کششی درون سازه مفید است. این فلز از آهن و تعدادی عنصر مختلف ساخته شده است. کربن ، افزودنی اصلی آن ، نه تنها مقاومت و دوام آن ، بلکه مقاومت در برابر خوردگی آن را نیز بهبود می بخشد.

فولاد انواع مختلفی دارد که هر کدام با کاربردهای خاص ساختمانی متناسب هستند. شاید برجسته ترین نوع آن فولاد ضد زنگ باشد که از ترکیب فولاد با کمی کروم تولید می شود. این مقاومت در برابر خوردگی بسیار بالا است ، و آن را به یک ماده ترجیحی در طیف وسیعی از برنامه ها ، به ویژه مواردی که در معرض محیط های خورنده هستند ، تبدیل می کند. همچنین ورق گالوانیزه که در برابر خوردگی از طریق پوشش روی خود مقاومت می کند.

آهن

 به غیر از فولاد ، مواد ارزشمند دیگری نیز وجود دارد که می توان آنها را از آهن تولید کرد. به عنوان مثال چدن ، آهن خوک ، و آهن فرفورژه که مواد محبوب در ساخت لوله ها و لوله های لوله کشی هستند. آنها همچنین برخی از نقش های مهم تحمل بار را در ساخت بازی می کنند اما به اندازه نقش های فولادی حیاتی نیستند. برای اطلاع از قیمت آهن می توانید به لینک مربوطه در سایت فولادفیدار مراجعه کنید.

آلومینیوم

 از بین فلزات غیر آهنی بیشمار در ساخت و ساز ساختمان ، آلومینیوم دومین فلز برجسته در کنار فولاد است. مقاومت در برابر خوردگی ، شکل پذیری و قابلیت انعطاف پذیری طبیعی آن را برای سیستم های روکش روی دیوارهایی که به اتصالات کمتری نیاز دارند ، عالی می کند. همچنین برای مصارف ساختمانی که در معرض محیط های خورنده و مرطوب قرار دارند ، استفاده می شود. به دلیل دوام بالای آلومینیوم ، برای سازه هایی که دسترسی و نگهداری آنها دشوار است مانند برج های آنتن و روشنایی نیز ترجیح داده می شود.

سرب

 گرچه سرب دارای کیفیت سمی است ، اما هنوز هم به طور گسترده ای برای مجموعه ای از کاربردهای ساختمانی استفاده می شود. سمیت آن با آلیاژ عناصر دیگر به آن خنثی می شود. در حال حاضر به لطف شکل پذیری از سرب معمولاً برای ساخت سقف و مواد روکش استفاده می شود. اکثر پوشش های قرنیز ، مخازن ، روکش های فلزی ، ناودانها و لوله های پایین ، چشمک زن و سایر اجزای فلزی سیستم سقف نیز در آنها سرب دارند.

مس

 اگر فلزات را بر اساس انعطاف پذیری آنها رتبه بندی کنید ، مس احتمالاً رتبه اول را خواهد داشت و این اغراق آمیز نیست. خواص مس را بررسی کنید و خواهید فهمید که مس بیشتر از سایر فلزات معروف که با هم ترکیب می شوند ، کاربرد دارد. شکل پذیری ، قابلیت انعطاف پذیری ، رسانایی الکتریکی ، قابلیت تراش و بسیاری دیگر از خواص مکانیکی آن را به یک فلز فوق العاده تبدیل کرده است. در ساخت و ساز ، معمولاً در سیستم لوله کشی ، به ویژه لوله ها و مجاری که گاز و آب گرم را انتقال می دهند ، استفاده می شود. آلیاژهای آن نیز برای سطوح روکش استفاده می شود.

برنج

مس آلیاژهای مختلفی دارد و این شامل یکی از مشهورترین فلزات - برنز است. اما یک فلز مبتنی بر مس از نظر سودمندی برای کاربردهای ساختمانی - برنج برجسته است. این فلز را به شکل های مختلف از لولا و دستگیره درها گرفته تا تریم و نرده راه پله ها مشاهده می کنید. آنها قسمت عمده ای از نمای داخلی و داخلی ساختمان را تشکیل می دهند.

صنعت فلز از زمان ظهور هزاران سال پیش تاکنون بسیار بزرگ شده است و به لطف اشتیاق سیری ناپذیر ما برای پیشرفت ، هیچ افت چشمگیری نداشته است. متأسفانه ، مانند هر محصول دیگر ، کیفیت فلزات متفاوت است و این عمدتا به این دلیل است که توسط شرکت های مختلف استخراج و تولید می شود. اگر هرگز به دنبال استفاده از فلزات ، به ویژه فلزات غیر آهنی ، در صنایع دستی یا پروژه های آینده خود هستید ، مراقب باشید که از کجا می توانید ورق های مس یا میله های برنز را بخرید. اطمینان حاصل کنید که این از یک منبع تأیید شده است که از آخرین فن آوری های کارخانه های خود استفاده می کند. آنها مطمئناً از بالاترین کیفیت محصولات برخوردار هستند که می تواند موفقیت پروژه های شما را تضمین کند.مطمئنا فولافیدار می تواند برای شما یک انتخاب مناسب باشد.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ