فولاد فيدار

نحوه تشخیص عیوب ورق و محصولات گالوانیزه

نحوه تشخیص عیوب ورق و محصولات گالوانیزه

همانطور که می دانید دو نوع ورق در صنعت فولاد وجود دارد که به ورق های سرد و گرم معروف می باشد که قیمت هرکدام متفاوت می باشد برای مثال قیمت ورق سیاه با  قیمت ورق گالوانیزه  و ... یکسان نمی باشد. برای افرادی که می خواهند این ورق را خریداری کنند معمولا سوال پیش می آید که با سایر ورق ها چه تفاوتی دارند.

لازم به ذکر است که این محصول دارای سطح براق و صافی می باشد و نسبت به سایر ورق های دیگر از شفافیت بالایی برخوردار می باشند. اما برخی معایبی وجود دارد که پس از نورد ورق پدید می آیند که باید به آن ها توجه نمایید:

زنگ زدگی ورق

یکی از معمول ترین عیوب یک ورق زنگ زدگی یا خوردگی آن می باشد. عواملی مانند وجود آب بر روی سطح ورق، مرطوب بودن فضای انبار به مدت طولانی و همچنین عدم رعایت اصول باعث می شود تا ورق مورد نظر زنگ بزند.

چسبندگی ورق

در مرحله ای که ورق ها را در حرارت می پزند اگر حرارت بیش از حد معمول باشد سبب می شود تا محصولات تمایل به چسبندگی پیدا نمایند.

سوراخ شدن ورق

در برخی از زمان ها به دلیل اعمال نمودن بیش از حد غلتک ها باعث می شود تا سطح مقطع مورد نظر سوراخ شود که این عیب می تواند با چشم دیده شود. سوراخ بودن یکی از عیوب بزرگ ورق ها می باشد.

موج و چین خوردگی

اگر با موج و چین خوردگی رو به رو شدید بدانید که ورق مورد نظر مشکل دارد و دارای ایراد می باشد.

باد کردگی

یکی دیگر از عیوب هایی که یک ورق می تواند داشته باشد باد کردگی می باشد شما می توانید با لمس بر روی ورق مورد نظر این باد کردگی را حس نمایید.

دارای لکه 

بر روی برخی ورق ها لکه های سیاه رنگی ظاهر می شود که با وجود برخی موارد ممکن است این لکه را بر روی ورق ایجاد نماید برای مثال: طول پیدا کردن زمان جوشکاری، پایین بودن سرعت، طول انجامیدن زمان قرار گیری ورق در حوضچه، پایین بودن سرعت خط و سایر موارد فنی

خراش و ساییدگی سطح

برای درست شدن لوله وقتی کلاف گالوانیزه شروع به حرکت می کند گرد و خاک اضافی و ناخالصی های موجود بر روی سطح باعث می شود تا خراش و ساییدگی به وجود بیاید.

نحوه تشخیص عیوب ورق گالوانیزه

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای خرید تسمه

 

استفاده از ورق گالوانیزه

استفاده از ورق گالوانیزه می تواند مزایای خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد از آن جایی که این ورق از مقاومت بالایی برخوردار است از آن در اکثر جاهایی که نیاز به استحکام و مقاومت می باشد استفاده می نمایند.

این ورق جزء ورق هایی می باشد که به دلیل برخوردار از پوشانندگی یکپارچه توسط روی می توانید با خیال راحت در هر مکانی اعم از مرطوب و... استفاده نمایید و اطمینان داشته باشید که در کل سطح فولاد پوشش داده می شود و به هیچ عنوان زنگ نمی زند به علاوه می توان بدون هیچ آزمایشی به راحتی این ورق ها را مورد بررسی قرار داد و ایرادهای آن را با چشم بررسی کرد. همچنین از حمل و نقل راحت تری برخوردار می باشد. 

فقط توجه نمایید که قبل از گالوانیزه کردن نکاتی وجود دارد که حتما باید به آنها را کنترل کنید:

  • باید توجه کنید تا حتما ابعاد ورق مورد نظر متناسب با امکانات گالوانیزاسیون باشد.
  • نکات استاندارد گالوانیزه را رعایت کنید و هزینه های اضافی را حدالامکان کاهش دهید.
  • برای گالوانیزه کردن باید توجه کنید تا ترکیبات شیمیایی فولاد مناسب و طبق استانداردها رعایت شود.

ورق های گالوانیزه از کاربردهای بسیار خوبی برخوردار می باشد از جمله در قطعات فلزی لوازم خانگی، انواع کابل ها، کانال های هوا، انواع دودکش ها، سینی های کابل ها، مخازن آب و لوله ها و اتصالات همچنین مخازن آب و ذخایر انرژی و اجزای بدنه و سقف سالن و سوله ها و.... مورد استفاده قرار می گیرد
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ