فولاد فيدار

نبشی دم موشی چیست؟

نبشی دم موشی چیست؟

یکی از مقاطع مهم در ساخت و ساز نبشی است که هم به صورت تکی و هم با ترکیب دیگر اجزاء ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد، این محصول در جنس های مختلف آلومینیوم، پلاستیک، استیل، پی وی سی، پلی اتیلن و چوبی و...  تولید و به بازار عرضه می گردد. در ادامه این نوشته قصد داریم در مورد نبشی دم موشی و کاربرهای آن صحبت کنیم، در ادامه این نوشته با فولاد فیدار همراه باشید. 

نبشی مقطعی است که علامت اختصاری آن L بوده و دارای دو ضلع عمود بر هم است. این محصول  برای تقویت سازه، اتصالات پل ها به ستون ها، حفظ و نگهداری لوله ها در ساختمان، تزئینات، تکیه گاه و... مورد استفاده قرار می گیرد. 

دنیای ساخت و ساز، دنیای بسیار عظیمی است، برای ساخت سازه ای پایدار و زیبا لازم به استفاده از ابزارهای مختلفی است. بنابراین افرادی که به این حرفه علاقمند هستند و یا در این زمینه فعالیت میکنند باید با کاربرد و ویژگی های محصولات مختلف آشنا باشند، با ما همراه باشید تا یکی از مصالح مورد نیاز که به نام نبشی دم موشی شناخته میشود، بیش تر آشنا شوید. 

کارخانه های تولید کننده نبشی دم موشی

لازم به ذکر است که نبشی ها از نظر تولید به دو دسته پرسی و فابریک تقسیم بندی می شود. همچنین کارخانه های  بسیاری در کشورمان ایران وجود دارد که همه نوع از این محصول را تولید می کنند.

از مهمترین این کارخانه میتوان به: اولین تولید کننده نبشی در ایران کارخانه فولاد اصفهان می باشد که به دنبال آن می توان به کارخانه ناب تبریز، کارخانه صنعتی شکفته، کارخانه ظهوریان مشهد، نبشی کوهپایه و... اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : معرفی مهمترین کارخانه های تولیدکننده نبشی در ایران

انواع نبشی از نظر ظاهری

این مقاطع در صنعت ساخت و ساز از نظر ظاهری به دو نوع بال مساوی و  بال نامساوی تقسیم بندی می شود.
و دلیل نامگذاری آن هم به دلیل قرار گیری بالهای آنها است. زمانی که دو بال آن از نظر اندازه با هم یکسان باشد به آن نبشی بال مساوی می گویند.

اما اگر بال های موجود در آن از اندازه یکسان برخوردار نباشد و با هم تفاوت داشته باشند به آن نبشی بال نامساوی گفته می شود.

نبشی دم موشی

برای ساخت نبشی دم موشی، ابتدا توسط گیوتین برش داده می شود و یک میلگرد به آن طبق استانداردهایی که باید در ساختمان رعایت شود، جوش داده می شود این میلگرد جوش داده شده قبل از بتن ریزی در دیوارهای ساختمان جای میگیرد و توسط آجر و بتن پوشش داده می شود و برای اتصال درب و پنجره ها اتصال داده می شود که هر نبشی دم موشی به اطراف چهارچوب درب و پنجره قرار داده می شود.

به این دلیل که نبشی دم موشی که به راحتی و با سرعت بالایی به درب و پنجره اتصال داده می شود و بدون این که گچ کاری را تخریب نماید در محل مربوطه نصب می شود. و معمولا در تولید قفسه های تزئینی و تولید مبلمان ها بسیار مناسب است.

قیمت نبشی دم موشی

قیمت نبشی دم موشی با توجه به ابعاد و اندازه های مدنظر مشتریان مشخص می شود بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را بیان کرد، به همین دلیل برای اطلاع از قیمت این محصول می توانید با این مجموعه در تماس باشید تا با اعلام ابعاد و اندازه های مشخص ، کارشناسان هزینه های دقیق را در اختیارتان قرار دهند.

مطالعه بیشتر :  کاربرد نبشی

سخن پایانی

در این بخش با یکی از مصالح مهم در ساختمان آشنا شدیم و با کاربردهای این محصول در ساخت و ساز آشنا شدیم،  اگر به تازگی در صنعت ساخت و ساز وارد شدید بهتر است با این اصطلاحات آشنا شوید تا بتوانید پروژه های خود را بدون هیچ مشکلی پیش ببرید.

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ