فولاد فيدار

میلگرد امیرکبیر خزر و معرفی کارخانه فولاد خرز

میلگرد امیرکبیر خزر و معرفی کارخانه فولاد خرز

میلگرد یکی از مصالحی است که در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار میگیردد. در کشور ایران کارخانه ها و شرکت های تولید کننده این محصول در بخش های مختلف کشور وجود دارند، یکی از آنها کارخانه میلگرد امیرکبیر است که در استان گیلان برای رفع تامین نیازهای افراد، ایجاد شده است، این کارخانه در سال 1383 تاسیس شد و در سال 1385 به مرحله بهره گیری رسید.

همانطور که می دانید آرماتورهای فولادی در بتن برای افزایش مقاومت کششی به کار گرفته میشوند، معمولا به این منظور از میلگرد آجدار استفاده میشود.  و کارخانه امیرکبیر خزر یکی از کارخانه هایی است که به تولید آرماتورهای آجدار از سایز 8 تا 32 میلیمتر در انواع گریدها A2، A3، A4 می پردازند.

گواهینامه های اخذ شده توسط کارخانه امیرکبیر خزر

کارخانه فولاد خزر از گواهینامه ها و افتخارات بسیاری بهره مند می باشد که می توان به گواهینامه ای که در زمینه مدیریت بهداشت و امنیت شغلی در سال 2007 دریافت نمودند همچنین در سال 2004 در زمینه سیستم مدیریت محیط زیست، و در سال 2008 گواهینامه ای در زمینه سیستم مدیریت کیفیت اشاره نمود. افتخارات این کارخانه هم مواردی مانند کسب کارافرینی برتر کسب عنوان واحد تولیدی برتر و کسب برترین رتبه در حوزه واردات و صادرات نام برد.

کارخانه امیرکبیر خزر

بیشتر بخوانید: هر آنجه در مورد کارخانه میلگرد ظفر بناب باید بدانید.

 

مشخصات میلگردهای امیرکبیر 

محصولات این شرکت در انواع مختلفی تولید می شود که عبارتند از:

اسپیسر میلگرد امیرکبیر

قبل از این که به انواع محصولات این کارخانه بپردازیم لازم به ذکر است که برخی اصطلاحات وجود دارند که در عمران و ساختمان سازی رایج اند و مورد استفاده قرار می گیرد. اسپیسر میلگرد هم یکی از این اصطلاحات می باشد به این منظور بوده که برای ایجاد فاصله از سطح بیرونی استفاده میشود.

میلگرد امیرکبیر A1، A2، A3

میلگرد امیرکبیر خزر A1

این نوع دارای سطحی صاف می باشد و هیچ آجی در آن وجود ندارد، میزان مقاومت تسلیم آن 2400 و مقاومت کششی آن هم 3600 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد.

میلگرد امیرکبیر خزر A2

این نوع که یکی از انواع آرماتورهای آجدار امیر کبیر خزر می باشد، در سایز 10 به صورت شاخه ای تولید شده و به بازار می شود. تنش تسلیم این محصول A2، 3400 و استحکام نهایی آن هم 5000 می باشد.

میلگرد آجدار امیرکبیر A3

این محصول در سایزهای 10 الی 32 تولید می شود مقاومت تسلیم آن هم 4000 و مقاومت کششی هم 6000 می باشد. قیمت میلگرد های این دسته به دلیل وزن و سایز بالاتر در مقایسه با انواع قبلی گران تر هستند. 

میلگرد A4 امیرکبیر

این محصول در سایز 20 که با تنش و استحکام نهایی به ترتیب 500 و 650 تولید می شود این محصول دارای کربن با درصد پایینی برخوردار می باشد که از جوش پذیری و مشخصات مکانیکی خوبی برخوردار است. 

انواع آرماتورهای امیرکبیر

این محصولات به صورت های مختلفی در اعضای بتنی مسلح استفاده می شوند که کاربردهای آن را در این بخش برای شما معرفی می نماییم:

آرماتور خزر شاخه

برای این که در ساختمان سازی مقاومت بتن افزایش پیدا کند از ارماتورهای خزر به صورت شاخه استفاده می نمایند.

خاموت

برای این که آرماتورهای طولی بیرون نزنند و ترکی در سطح مربوطه ایجاد نشود از خاموت استفاده می کنند.

خرک

وقتی در داخل قالب با فاصله معینی دو شبکه متولی را افقی قرار دهندد از خرک استفاده می کنند.

رکابی

برای این که آرماتورهای طولی یا عمودی در بتن ریزی دیوارها به خوبی قرار گیرد از رکابی استفاده می نمایند.

سنجاقی

برای این که میان آرماتورهای طولی اتصال کاملی برقرار شود همچنین تقویت مقاومت برشی خاموت از میلگرد سنجاقی استفاده میشود.

ادکا

نوعی آرماتور امیرکبیر که در سقف تیرچه بلوک به کار می رود ادکا یا اوتکا می باشند در کل برای تحمل نیروهای برشی مورد استفاده قرار می گیرد.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ