فولاد فيدار

میلگرد آجدار چیست و چه کارایی دارد؟

میلگرد آجدار چیست و چه کارایی دارد؟

میلگرد یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی است که دارای انواع مختلفی می باشد. این محصول در کنار انواع دیگر محصولات فولادی مانند ورق و نبشی در ساحتمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول فولادی در دو نوع ساده و آجدار تولید می شود که نوع اجدار آن سبب استحکام بخش های مختلفی از ساختمان می گردد. علاوه بر این،میلگردآجدار دارای ویژگی های دیگری نیز می باشد که همگی باعث شده اند تا نوع اجدار از نوع ساده، پر فروش تر باشد، برای آشنایی با کارایی و سایر ویژگی ها این نوع از میلگرد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه همه آن چیزی که باید در رابطه با میلگرد آجدار بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 


میلگرد اجدار چیست و انواع  آن کدامند؟


همان طور که در بخش پیشین مقاله بیان کردیم، میلگرد اجدار نوعی از میلگرد است که  در صنعت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. همان طور که از نام آن مشخص است، سطح آن صاف نیست و دارای آج های مختلفی می باشد، ابن آج ها کمک می کنند تا بتن و سایر عوامل به راحتی بر روی آن قرار گیرند. به عبارتی می توان گفت که این محصول جز مهم ترین مصالح ساختمانی به شمار می رود.  خود ابن میلگرد نیز دارای انواع مختلفی است که برخی از مهم ترین نوع ان ها شامل موارد زیر می باشند:  

میلگرد، قیمت میلگرد، میلگرد اجدار
میلگرد آجدار A3


این نوع از میلگرد اجدار، دارای نیروی کششی بالایی است به نحوی که قدرت نیروی کششی ان برابر است با ۶۰۰ مگا پاکسال و کاربرد گسترده ای در ساختمان سازی دارد. لازم به ذکر است تا بدانید که این محصول فقط در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد و نمی توان از آن برای جوشکاری استفاده کرد. زیرا، قابلیت خم شوندگی ندارد و فورا دچار شکستگی می شود.


میلگرد آجدار A4


نوع دیگری از میلگرد اجدار است که کشش ان بیشتر از نوع قبلی است به طوری که قدرت کششی آن تقریبا برابر است با ۶۵۰ مگا پاکسال و حداقل عملکرد مجاز ان نیز ۴۰۰ مگا پاکسال می باشد. میلگرد اجدار A4 در رده میلگردهای سخت قرار دارد و اج های آن مرکب می باشند. بهتر است تا بدانید که قیمت این محصول نیز نسبت به نوع قبلی، کمی بیشتر است.


ویژگی های میلگردهای آجدار


همان طور که در بخش ابتدایی مقاله بیان کردیم، این محصول فولادی اجدار دارای ویژگی هایی می باشد که این ویژگی ها سبب شده اند تا نسبت به میلگرد ساده پر طرفدار تر باشند. برخی از مهم ترین ویژگی های میلگرد اجدار، شامل موارد زیر می باشند:


۱ قابلیت خم شوندگی و انعطاف پذیری بالا
۲  افزایش ایمنی و استحکام ساختمان ها  
۳ مقاومت بسیار زیاد در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف
۴ مقاومت در برابر حریق و حرارت
۵ مقرون به صرفه بودن هزینه آن


میلگرد اجدار چگونه ساخته می شود؟


هم اکنون که به طور کامل با میلگرد اجدار و انواع ان و ویژگی هایش اشنا شدید، ممکن است سوال کنید که این محصول چگونه تولید می شود؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید عرض کنیم که انواع میلگردهای اجدار از نورد گرم ساخته می شوند. ابتدا شمش های فولادی را در کوره هایی با دمای بیش از ۱۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهند تا شمش ها به خوبی ذوب شوند. سپس، با کمک یک جک هیدرولیکی تمامی این شمش های فولادی را در ردیف های مشخصی ریخته و به داخل کوره های مخصوصی هدایت می کنند.
در این مرحله از غلتک های بزرگ و مخصوصی استفاده می کنند تا از طریق ان ها فشار زیادی را به این مواد مذاب تعبیه کنند. با تعبیه کردن فشار به این نوردها، ان ها به قطرهای مشخصی می رسند. سپس ، ان ها را به قفسه های اج زنی مخصوصی منتقل می کنند که بر اساس نوع ان ها، قفسه ها نیز متفاوت می باشند.  پس از مرحله اج زنی، میلگردها بر اساس سایزهای استاندارد برش خورده و روانه بازار می شوند.

میلگرد اجدار، قیمت میلگرد
کاربرد و موارد استقاده از انواع میلگرد اجدار


بارها در مقاله بیان کردیم که میلگردهای اجدار کاربردهای گسترده ای در هر نوع از صنایع دارند. اما هم اکنون تصمیم داریم تا شما را به طور گسترده با این کاربردها اشنا کنیم. به یاد داشته باشید که این کاربردها هم برای میلگرد اجدار A3 و هم برای میلگردهای A4 می باشند. تعدادی از مهم ترین کاربرد ها و موارد استفاده از انواع میلگردهای اجدار، شامل موارد زیر می باشند:


۱در تقویت دیوار های ساختمانی
۲در تقویت و افزایش مقاومت بتن ها در سازه های مختلف
۳برای تقویت کردن فنداسیون ساختمان
۴در تقویت و افزایش نیروی کششی کف سازه ها
۵جلوگیری از ترک خوردگی بتن


 
میلگرد ساده چه فرقی با میلگرد اجدار دارد؟


برخی از افراد فکر می کنند که میلگرد ساده و اجدار فقط از نظر ظاهری متفاوت می باشند. این تفکر نادرست است؛ زیرا، علاوه بر شکل ظاهری میلگردهای ساده و اجدار از نظر مکانیکی و کارایی نیز متفاوت می باشند. البته می توان سطح میلگرد ساده و اجدار را اصلی ترین نوع تفاوت ان ها دانست اما، این دو از نظر مقاومت نیز با یکدیگر متفاوت می باشند.
در واقع، اغلب اوقات میلگردهای ساده برای جوشکاری و اهنگری و موارد نظیر این، مورد استفاده قرار می گیرند .علاوه بر این، از میلگرد ساده برای ساختمان سازی و ساخت پروژه ها و سازه های سنگین، استفاده نمی شود. اما در مقابل، از میلگردهای اجدار به دلیل  مقاومت بالایی که دارند در سازه های سنگین مصرف می شود.


قیمت میلگردهای اجدار و نحوه خرید آن ها


قیمت میلگرد های اجدار  با یکدیگر متفاوت می باشند و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارند. عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن ها شامل : سایز میلگردها، کارخانه تولید کننده، مواد اولیه و .... می باشند. لذا، نمی توان برای ان ها قیمت واحدی را در نظر گرفت. افراد برای خربد هر یک از ان ها می توانند به صورت حضوری به بازار اهن مراجعه نمایند. اما اگر به هر دلیلی نتوانستند به صورت حضوری مراجعه کنند می توانند از طربق سایت های معتبری همچون فولاد فیدار برای تهیه ان ها اقدام نمایند.


خلاصه مطلب
ما در این مقاله  سعی کردبم تا شما عزیزان را با میلگرد اجدار و کاربرد ان اشنا شوید. اگر تصمیم دارید تا این محصول را خریداری کنید ابتدا از نوع مد نظر خود اطمینان حاصل کنید و سپس به سراغ سایت های معتبری همچون فولاد فیدار بروید. اگر سوالی در این زمینه دارید و یا در زمان مراجعه به سایت فولاد فیدار با مشکلی رو به رو شدید، می توانید از همکاران ما یاری بگیرید. همچنین همکاران ما قیمت روز ناودانی و قیمت تیر آهن را در اختیار شما قرار می دهند.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ