فولاد فيدار

مزایا و معایب ورق گالوانیزه و دلایل استفاده از آن

مزایا و معایب ورق گالوانیزه و دلایل استفاده از آن

یکی از پر کاربردترین مقاطع فولادی، ورق گالوانیزه است که یکی از انواع ورق های فولادی می باشد. پوشش این ورق از جنس روی است که این پوشش در برابر عوامل مختلف و شرایط آب و هوایی، بسیار مقاوم می باشد. ورق گالوانیزه یکی از انواع ورق های آلیاژی می باشد و دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی دارند. اگر جز افرادی هستید که می خواهید این ورق را خریداری کنید، بهتر است که ابتدا از مزایا و معایب استفاده از آن اطلاعات کافی به دست آورید. سپس، برای خرید و استفاده از آن اقدام کنید. برای آشنایی با مزایا و معایب ورق گالوانیزه و موارد استفاده از آن، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 

برای اطلاع از قیمت ورق گالوانیزه کلیک کنید.


ورق گالوانیزه چیست و انواع آن کدامند؟

  

ورق گالوانیزه، انواع ورق گالوانیزه

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ورق قلع اندود و موارد استفاده آن

 

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با مزایا و معایب این ورق آشنا کنیم بهتر است بدانید که ورق گالوانیزه چیست. همان طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، این روق، نوعی فولادی از جنس گالوانیزه است که پوششی ار جنس عنصر روی بر روی آن قرار دارد. قرارگیری این عنصر در روی  ورق گالوانیزه، سبب شده است تا این ورق در برابر عوامل مختلف و خوردگی ها، رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف و .... مقاومت بسیار زیادی داشته باشد. ورق های گالوانیزه دارای انواع مختلفی می باشند که برخی از آن ها شامل موارد زیر می باشند: 


•    ورق گالوانیزه گرم
•    ورق گالوانیزه سرد

 

مزیت های استفاده از ورق گالوانیزه

 

استفاده کردن از ورق های گالوانیزه، برای شما عزیزان مزیت های بسیار زیادی را در بر دارد که این مزایا سبب می شوند تا اغلب شما متقاضیان برای خرید این ورق ها اقدام کنید. برخی از مهم ترین مزایای خرید و استفاده از این ورق ها، شامل موارد زیر می باشند: 


مقرون به صرفه بودن ورق گالوانیزه


لازم به ذکر است تا بدانید که ورق گالوانیزه نسبت به سایر ورق های فولادی، ارزان تر می باشد. در واقع، هر نوع از این ورق های گالوانیزه، قیمت کمی دارند و نیاز نیست تا هزینه زیادی برای این کار پرداخت نمایید. 


طول عمر و ماندگاری زیاد

انواع ورق گالوانیزه

 
یکی دیگر از مزایای استفاده از ورق گالوانیزه، طول عمر و ماندگاری زیاد آن است. زیرا، این ورق در برابر آسیب های مختلف، مقاوم است که این امر سبب می شود تا ماندگاری زیادی داشته باشد. ممکن است سوال کنید که طول عمر این ورق چقدر است؟ در پاسخ باید عرض کنیم که به طور میانگین طول عمر هر دو نوع گرم و سرد این ورق، معمولا بین 20 الی 30 سال است. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد ورق گالوانیزه مقاله ورق گالوانیزه را مطالعه کنید.


محافظت در مقابل صدمات محیطی


یکی دیگر از مهم ترین مزیت های استفاده از ورق گالوانیزه، محافظ بودن آن است. به عبارتی دیگر می توان گفت که این ورق به دلیل داشتن روکشی ازجنس روی، در برابر تمامی صدمات محیطی و آب و هوایی، مقاوم است. به همین دلیل، اگر می خواهید تا از ورق گالوانیزه در محیط های مختلف استفاده کنید، باید بدانید که این ورق محافظ آن محیط ها است.  


استاندارد بودن ورق گالوانیزه


استاندارد بودن یک محصول، به شما عزیزان احساس امینت و اعتماد را القا می کند. به همین دلیل بهتر است تا بدانید که تمامی این ورق ها نیز استاندارد می باشند. در واقع، از همان سال های ابتدایی ساخت این محصول فولادی، استاندارهای مختلفی در رابطه با پوشش های نازک این ورق بحث می کردند. سر انجام با انجام آزمایش های مختلف، دوام و مقاومت این پوشش ها به اثبات رسید که این امر باعث می شود تا شما با خیال راحت برای خرید اقدام کنید. 


معایب استفاده از ورق گالوانیزه

معایب استفاده از ورق گالوانیزه، ورق گالوانیزه


علاوه بر مزایایی که برای استفاده از ورق های گالوانیزه بیان کردیم، باید بدانید که مصرف این ورق ها، معایبی را نیز در بر دارند. اما به یاد داشته باشید که استفاده از تمامی محصولات فولادی، هم مزایا و هم معایب دارند و شما با دانستن معایب ورق های گالوانیزه، نباید از خرید آن ها منصرف شوید. لازم به ذکر است تا بدانید که معایب استفاده از ورق گالوانیزه زیاد نیستند. یکی از مهم ترین معایب مصرف این ورق، عدم انجام عملیات جوشکاری است. در واقع، می توان گفت نباید بر روی این ورق، عملیات جوشکاری انجام دهید. زیرا، در زمان جوشکاری، گازها و بخارهایی به وجود می آیند و زمانی که این گازها با عنصر روی موجود در ورق گالوانیزه ترکیب شوند، بسیار خطرناک می باشند. 
اگر به هر دلیلی مجبور بودید که عملیات جوشکاری را بر روی این ورق ها انجام دهید، فراموش نکنید که حتما از ماسک استفاده کنید. عدم استفاده از ماسک ممکن است سبب ایجاد سرگیجه، حالت تهوع، سر درد و ... شود. علاوه بر استفاده از ماسک، فراموش نکنید که نباید مدت زمان زیادی ورق های گالوانیزه را جوشکاری کنید. شما عزیزان باید نهایتا 3 الی 4 ساعت آن هم با استفاده از تجهیزات مخصوص، این کار را انجام دهید. 


علت استفاده از ورق گالوانیزه چیست؟


هم اکنون که به طور کامل و مفصل با مزایا و معایب ورق گالوانیزه آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که علت استفاده از ورق گالوانیزه چیست؟ در پاسخ به این سوال باید خدمت شما عزیزان بیان کنیم که هر یک از ورق های گالوانیزه گرم، سرد و ...، کاربرد متفاوتی دارند. در واقع، تمامی این ورق ها در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می گیرند که برخی از کاربردهای آن ها، شامل موارد زیر می باشند: 
•    در ساخت تجهیزات کشاورزی
•    در صنعت خودروسازی از جمله: ساخت بدنه خودرو، ساخت کف کابین، مخازن سوخت، فیلتر روغن و هوا و ...
•    در صنعت ساخت و ساز همچون: دیوارهای جانبی، ساخت سقف های کاذب، پارتیشن ها، ساخت ناودان های کرکره ای و....
•    برای ساخت تجهیزات خانگی همچون: مخازن آب خانگی، درب حمام، ماشین لباسشویی، وان حمام و .... 
•    در ساختن و تعمیر کردن لوازم خانگی همانند: انواع کابینت ها، انواع قفسه های موجود در منازل و ... 
•    برای ساختن لوازم برقی همچون: یخچال ها، فریزرها، انواع کولر و ....


خلاصه مطلب

ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با مزایا و معایب مصرف ورق گالوانیزه آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که اگر خودتان در زمینه جوشکاری مهارت کافی دارید، حتما از ماسک، دستکش و تجهیزات مخصوص، استفاده کنید. اما، اگر مهارت کافی ندارید، حتما از متخصص های این کار کمک بگیرید. اگر تصمیم دارید تا انواع ورق های گالوانیزه را خریداری کنید، بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید از طریق سایت فولاد فیدار با مشاوره کارشناسان مجرب مجموعه، با قیمتی مقرون به صرفه آن ها را خریداری کنید. فراموش نکنید که مقرون به صرفه بودن محصولات ما دلیلی بر کاهش کیفیت نیستند و شما می توانید با کم ترین هزینه، بهترین و با کیفیت ترین محصولات را خریداری کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ