فولاد فيدار

راهنمای خرید میلگرد آلیاژی

راهنمای خرید میلگرد آلیاژی

میلگرد آلیاژی یکی از محصولاتی است که دارای عناصر مختلفی مثل: آهن، کربن، کروم، نیکل، مولیبدن، منگنز و...، می ‌باشد. خرید و فروش این محصول به خاطر کاربرد بالای آن در فعالیت ‌های تولیدی و صنایع مختلف، با چالش ‌ها و دغدغه‌ های بسیار زیادی همراه می ‌باشد. . به طور مثال: پیش از خرید باید میلگرد آلرژی را بشناسید، نوع و برند میلگرد را مشخص کنید و پس از خرید نیز باید برگه آنالیز آن را به دقت مطالعه کنید و از اصالت آن اطمینان حاصل نمایید.. برای آشنایی بیشتر با این موضوع بهتر است در ادامه مطلب همراه ما باشید. 


نکات پیش از خرید میلگرد آلیاژی 


هر یک از شما عزیزان در مرحله اول باید میلگرد آلیاژی را به خوبی بشناسید. این محصول معمولاً دارای عناصر مختلفی مثل: آهن، کربن، کروم، نیکل، منگنز و...، بوده و از نوع میلگرد ساده یعنی بدون آج، به تولید می ‌رسد. این محصول انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها بسته به نوع عناصر به کار گرفته شده و میزان ترکیب آن ها دارای کاربرد متفاوتی هستند. همچنین، هر نوع عملیاتی که بر روی آن ها مثل سخت‌ کاری، آبکاری، نیتراته کردن و...، انجام گردد؛ موجب تغییر کاربرد آن ها می ‌شود. علاوه بر این، پیش از خرید باید به نکات دیگری نیز توجه کنید که مهم ترین آن ها عبارتند از: 


مشخص کردن نوع میلگرد آلیاژی 


میلگردهای آلیاژی از جنبه‌ های مختلف دارای انواع متنوعی هستند. به طور مثال: با توجه به عناصر تشکیل دهنده، این میلگردها به دو دسته کم آلیاژ و پر آلیاژ تقسیم می‌ شوند. بر اساس نام گذاری نیز آن ها به چهار دسته زیر تقسیم می گردند: 


•    میلگرد آلیاژی CK45
•    میلگرد آلیاژی MO40
•    میلگرد آلیاژی ۷۰CR2
•    میلگرد آلیاژی CK15


بیشترین تقاضا مربوط به مورد میلگرد CK45 و میلگرد MO40 است که این دو کاربرد گسترده ‌ای در صنایع ساختمانی دارند. 


انتخاب برند یا کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد

میلگرد آلیاژی | قیمت میلگرد| فولادفیدار
پیش از خرید حتماً باید به برند یا کارخانه تولید کننده میلگرد آلیاژی نیز توجه کنید. در حال حاضر در کشورمان ایران کارخانه ‌های بسیار زیادی وجود دارند که این محصول را به تولید می‌رساند و عبارتند از: 
•    کارخانه فولاد روهینا جنوب: این کارخانه میلگردهای آلیاژی سایز ۲۰ تا ۸۰ را در انواع مختلف تولید می‌ کند. 
•    شرکت فولاد آلیاژی ایران: این کارخانه در استان یزد واقع شده و قادر به تولید فولاد آلیاژی سایز ۱۲ الی ۲۰۰ میلی متر می ‌باشد. 
•    کارخانه ذوب آهن اصفهان: این کارخانه نیز میلگردهای آلیاژی CK45 و ۷۰Cr2 را در سبد کالایی خود به تولید می ‌رساند. 
•    گروه صنعتی فولاد اصفهان: این کارخانه نیز محصولات خود را در سایزهای ۵۰ الی ۱۱۰ میلی ‌متر تولید کرده که طول آن ها به درخواست مشتریان متفاوت می ‌باشند. 
•    شرکت صنعتی فولاد احرامیان یزد: میلگردهای آلیاژی ساخته شده در این کارخانه از ترکیب کربن، آهن، کروم، نیکل، سیلیسیم، منیزیم، فسفر و گوگرد می ‌باشند. 


تشخیص میلگرد آلیاژی 


پیش از خرید شما باید به خوبی میلگرد آلیاژی را تشخیص داده و از اصالت آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار کافی است تا پلاک بندیلی که بر روی هر میلگرد وجود دارد را بررسی کنید. در این پلاک بندیل اطلاعاتی مثل: نوع میلگرد، کارخانه تولید کننده، قطر آن، طول آن و...، قید شده است. همچنین، می ‌توانید حروف اختصاری که بر روی میلگردهای آلیاژی حک شده است را بررسی کنید. حرف آخر علامت اختصاری میلگرد بر روی آن حک می ‌شود که از این طریق می ‌توان روش تولید را دانست. به طور مثال: اگر حرف آخر آن کلمه انگلیسی a باشد، یعنی آن محصول به روش آلیاژ سازی به تولید رسیده است. البته، از طریق مطالعه برگه آنالیز نیز می‌ توان میلگرد آلیاژی را تشخیص داد برای این کار کافی است که برگه آنالیز را دریافت کرده و به اطلاعاتی نظیر درصد ترکیبات، میزان مقاومت، خصوصیات مکانیکی و...، پی برد. 


 استعلام قیمت میلگرد آلیاژی 


برای خرید علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، شما باید اطلاعاتی در رابطه با قیمت این محصول نیز داشته باشید. برای استعلام قیمت شما حتماً باید نوع میلگرد سایز قطر آن، توناژ درخواستی و برند میلگرد را انتخاب کرده و سپس بر اساس آن، استعلام بگیرید. زیرا قیمت هر یک از آن ها با هم متفاوت بوده و تحت تاثیر قطر و وزن و نوع و... قرار دارد. 


نکات پس از خرید میلگرد آلیاژی 


بعد از خرید نیز شما عزیزان باید به نکاتی توجه کنید که شامل موارد زیر هستند. شما باید چک کنید که میلگرد درخواستی شما با محصولی که به دستتان رسیده مطابقت داشته باشد. بدین منظور باید برگه آنالیز را باید به خوبی مطالعه کنید و اطلاعات مختلف مربوط به میلگرد را بدانید و چک کنید که مطابقت داشته باشند. از سالم بودن میلگردها اطمینان حاصل کنید و در صورت مشاهده هرگونه سوراخ، حفره، زنگ زدگی، خوردگی و... بهتر است آن را با تولید کننده در میان بگذارید. همچنین، شما باید زمانی که محصولات را به صورت یک جا سفارش داده و تحویل گرفته ‌اید، آن ها را بر اساس اندازه جدا سازی کنید. 
باید میلگردهایی که هم سایز هستند را در یک مکان و میلگردهایی که از نظر سایزی کوچک تر یا بزرگ تر از آن ها هستند را در مکان دیگر قرار دهید. پس از خرید حتماً به محل قرارگیری و نحوه حفظ و نگهداری میلگردها نیز توجه کنید تا از بروز هر گونه خوردگی و زنگ زدگی بتوانید پیشگیری نمایید. محل قرارگیری انواع میلگردهای آلیاژی باید دارای سقف بوده و به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار داشته باشد بهتر است که مکان مورد نظر ۱۰ الی ۵۰۰ سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد. میلگردها باید از هر گونه خاک و گچ و... که باعث جذب رطوبت می‌ شوند، فاصله داشته باشد و از خیس شدن آن ها تا حد امکان خودداری کرد. در صورتی که این محصولات به خاک و گچ یا آب یا هر عامل دیگری آلوده شده باشند، سطح آن ها باید پاکسازی گردد. 
خلاصه مطلب 
ما در این مطلب تلاش کردیم تا شما عزیزان را با نکات پیش از خرید و پس از خرید میلگرد آلیاژی آشنا کنیم. حتماً پیش از خرید نوع میلگرد، سایز آن، برند و کارخانه تولید کننده و... را به درستی انتخاب کرده تا در آینده دچار مشکلی نشوید. همچنین، پس از خرید نیز به تمامی نکات گفته شده دقت کرده و حتماً در حفظ و نگهداری انواع میلگردها کوشا باشید. زیرا، اگر آن ها دچار خوردگی یا زنگ زدگی شوند؛ میزان استحکام و مقاومت خود را از دست داده و در آینده شما را دچار مشکلات مختلفی خواهند کرد. در صورتی که در این حیطه سوالی دارید و یا می‌ خواهید برای خرید انواع میلگردهای آلیاژی با کیفیت اقدام کنید، می ‌توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار نمایید. 


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ