فولاد فيدار

درباره سقف فلزی موج دار

درباره سقف فلزی موج دار

در این مقاله درباره سقف فلزی موج دار صحبت کرده ایم. اگر شما در فکر خرید سقف فلزی موج دار هستید پس به دنبال یک صفحه سقف هستید که نصب آن نسبتاً ارزان و ساده باشد. پانل های سقفی موج دار قادر به مقاومت در برابر شرایط شدید آب و هوایی از جمله طوفان، تگرگ ، طوفان های برفی ، امواج گرما و آتش هستند.

اگر این سرمایه گذاری را انجام دهید ، یک سقف فلزی می تواند کل عمر با شما باشد. اگر سقف فلزی راه راه برای شما گزینه ای به نظر می رسد ، از شما دعوت می کنیم در مورد اندازه گیری های مختلف فولاد ، روکش ها و گزینه های رنگی به یادگیری ادامه دهید.

سقف فلزی موج دار چیست؟

سقف فلزی راه راه یک ورق فلزی است که بصورت رول به صورت صفحات فلزی در می آید. این پانل ها با پیچ به سقف متصل می شوند. شکل سنتی ورق فلز راه راه گرد و مواج است. کم هزینه ، سبک وزن ، بادوام ، کم مصرف و نصب آن آسان است. سقف فلزی موج دار یک گزینه عالی برای زوناهای آسفالته یا سقف های کاشی سفالی است. سقف فلزی موج دار برای مصارف تجاری و مسکونی و برای پروژه های سقف فلزی و سایدینگ فلزی استفاده می شود.

 

سقف فلزی موج دار چیست؟

 

ورق های موج دار فلزی

ورق های موج دار فلزی از مزایای زیادی برای طراحان و معماران برخوردار می شود به همین دلیل مصرف زیادی در این زمینه دارد و روز به روز گسترش می یابد. تنوع در ابعاد و مدل های این ورق ها آن ها را در صنعت ساخت و ساز پر مصرف کرده است.

انواع ورق های موجدار

  • ورق عرشه فولادی
  • ورق ذوزنقه ای
  • ورق لمبه
  • ورق سینوسی

ورق ها ذوزنقه ای نوعی از این ورق های موجدار هستند که نسبت به انواع دیگر محبوب ترند. علت این محبوبیت ظرفیت بالا در باربری، انعطاف پذیر، مقاوم و عرض و ارتفاع زیاد موج ها می باشد. به همین دلیل در پوشش های مختلفی مثل سقف، دیوار خارجی و دیوار از آنها استفاده می شود. در زمینه های مختلفی مانند ساختمان های صنعتی، ساختمان های تجاری و ... کاربرد دارند. ورق ها ذوزنقه ای از نوع ورق های شیروانی می باشند.

پانل سقف فلزی راه راه 

اصطلاح سقف فلزی موج دار کمی مشکل است. افراد صنعت سقف سازی فقط به یک صفحه موجدار شکل "S" به عنوان راه راه اشاره می کنند. به زبان ساده هر چیزی گرد و مواج است و مربع یا جعبه ای نیست.

با این حال ، اصطلاح راه راه می تواند به معنای هر نوع فلزی باشد که به صورت شیارها و برجستگی ها تشکیل می شود. این به معنای واقعی کلمه می تواند به معنی هر نوع سقف فلزی از جمله پانل های مربع شکل و جعبه ای باشد.

ورق های فلزی با راه راه برای ایجاد شیارها و برجستگی ها مستحکم تر می شوند. فولاد در حال حاضر مقاومت کششی بالاتری نسبت به چوب دارد ، به این معنی که در برابر شکستگی تحت تنش مقاومت بیشتری دارد.

روند موج دار شدن مقاومت کششی فولاد را بیشتر می کند. این بدان معنی است که یک فلز سنج سبک مانند آلومینیوم ، مس یا فولاد ، که در غیر این صورت ممکن است ضعیف باشد ، می تواند به یک صفحه قوی تبدیل شود. این یک صفحه با نسبت های قدرت به وزن بالا ایجاد می کند که می تواند سالها در انواع آب و هوا مقاومت داشته باشد.

سقف فلزی موج دار از سیم پیچ های فولادی ساخته می شود. به طور معمول ، فولاد در یک لایه زیرین اعمال می شود که به طور معمول گالوانیزه یا گالو ولوم است. مواد یا بدون رنگ باقی مانده یا برای یک نقاش ارسال می شود. سپس این سیم پیچ ها به یک تامین کننده سقف فلزی حمل می شوند و صفحات را راه راه می کنند.

پانل سقف فلزی راه راه 

 

چگونه فلز راه راه ساخته می شود؟

روند راه راه با تشکیل رول انجام می شود. این بدان معناست که ورق فلز از کویل های بزرگ فلزی گرد خارج می شود و از قالب های نورد عبور می کند که پانل را به یک ورق فلز راه راه تبدیل می کند. پس از عبور ورق فلز از تمام غلتک ها ، در طول صحیح صفحه بریده می شود.

فولاد موجدار از سال 1820 توسط هنری رابینسون پالمر اختراع شد. وی در شرکت بارانداز لندن کار می کرد و صفحه فولادی موجدار را طراحی می کرد تا کارگران با حداقل مهارت ساخت بتوانند آن را به سرعت نصب کنند. به دلیل پیش ساخته و ارزان بودن بلافاصله محبوب شد.

کاربردهای ورق‌های موج‌دار

ورق‌های گالوانیزه راه راه در گذشته معمولاً برای اهداف تجاری، کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حال حاضر به یک ماده گسترده برای پروژه‌های بام مسکونی تبدیل شده است. این ورق‌های فلزی موج‌دار به عنوان یک ماده مسطح باریک مناسب برای استفاده در کاربردهای مختلف مسطح شامل سقف، نرده، پارتیشن بندی و موارد دیگر هستند.

مزایای استفاده از ورق های فلزی راه راه گالوانیزه 

  • ورق های گالوانیزه مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی شدید مثل برف و باران دارند و در نتیجه عمر طولانی تری نسبت به سایر ورق های فلزی خواهند داشت.

  • ورق های فلزی راه راه گالوانیزه از مواد قابل بازیافت تشکیل شده اند و آسیبی به محیط زیست وارد نمیکنند.

  • با منعکس کردن گرمای خورشید و عوامل گرمازای دیگر، محیط داخلی را خنک نگه میدارد و موجب صرفه جویی در خنک کننده ها می شود.

  • ضد آتش هستند.
  • می توان از آن ها برای نصب در پشت بام استفاده کرد.
  • ورق‌های فلزی گالوانیزه موج‌دار در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.
  • نگهداری از این ورق ها بسیار آسان است.

فولاد فیدار عرضه کننده و فروشنده انواع مقاطع فولادی همچون نبشی و پروفیل است برای اطلاع از قیمت نبشی و قیمت پروفیل کلیک کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ