فولاد فيدار

بهترین نوع تیرآهن در بازار ایران چیست؟

بهترین نوع تیرآهن در بازار ایران چیست؟

در حوزه ساخت و ساز یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که برای افزایش دوام سازه ها صروری است، تیرآهن است. وظیفه اصلی تیر در ساختمان مقاومت در برابر نیروهایی که وارد می شود است. تیرهای مختلفی وجود دارد که بر اساس کاربردهایی که دارد در دسته های مختلفی قرار می گیرد. با ما همراه باشید تا بیش تر با بهترین نوع تیرآهن در بازار آشنا شوید در هنگام خرید، محصول را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید توجه کنید که علاوه بر شکل ظاهری تیرآهن عوامل دیگری مانند مشخصات و استانداردهای کشور تولید کننده هم می تواند اثرات به سزایی را در آن داشته باشد.

قبل از خرید تیرآهن توجه کنید که اصطلاحاتی در آن وجود دارد که لازم است تا آن ها را بدانید که عبارتند از:

  • H: طول جان تیر 
  • B: طول بال تیر
  • D: طول صاف تیغه تیر 
  • Hi: طول تیغه داخلی تیر

در کل سه نوع تیرآهن در بازار وجود دارد که عبارتند از:

تیر IPE استاندارد اروپا و ایران

این تیر که با استاندارد اروپا و ایران ساخته میشود دارای طرفدار بسیار زیادی می باشد که ضخامت بال آن در ابتدا و انتهای آن یکسان می باشد لازم به ذکر است که نقشه های ساختمانی در ایران بر اساس استاندارد IPE می باشد و یکی از مهمترین کارخانه های تولیدی هم شرکت ذوب آهن اصفهان می باشد.

تیر INP استاندارد چین و اروپا

 این تیرها زیر نظر استاندارد چین و روسیه تولید می شود، اندازه آن به این صورت می باشد که در ابتدا تیر نازک بوده اما در انتهای آن ضخیم می شود.

تیر IPB بال پهن

این تیرآهن که به H یا عریض هم معروف می باشد اندازه کلی آن به این شکل بوده که طول بال های آن نسبت به استاندارد IPE زیاد می باشد. زمانی که قصد خرید تیرآهن هاش را داشتید اگر با V و L مواجه شدید بدانید که حرف V به معنای سنگین و حرف L به معنای سبک بودن می باشد. برای اطلاع از قیمت تیرآهن هاش می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

بهترین تیرآهن در بازار تهران چیست؟

مزایا و معایب استفاده از تیرآهن

مزایا

استفاده از تیرآهن در ساختمان سازی از مزایای بسیاری برخوردار می باشد از جمله:

  • به راحتی اجرا و نصب می شود.
  • به راحتی می توان چندین قطعه را به هم متصل نمود..
  • همچنین پس از تمام شدن سازه می توانید آن را گسترش دهید.
  • در ارتفاع های زیاد هم کاربرد بسیاری دارند.
  • لازم به ذکر است که تیرها به صورت پیش ساخته در کارخانه موجود می باشند.

معایب 

تیرآهن هم علاوه بر داشتن مزایا دارای معایبی هم می باشد و آن هم این است که تمایل به کمانش دارند، احتمال خوردگی و از طرفی هم در دمای بالا ضعیف می باشند و از مقاومت بالایی برخوردار نیستند. همچنین حتما توجه کنید تا قطعات به خوبی به یکدیگر متصل شده باشند چرا که در غیر این صورت سازه دچار مشکل خواهد شد.

بهترین تیرآهن در بازار

تیرهای تولید داخل در دو نوع سبک و استاندارد موجود می باشد اگر می خواهید بدانید که چه تیری بهترین نوع در بازار می باشد باید تیرآهن ذوب آهن اصفهان را برای شما نام ببریم که این مدل نوع استاندارد آن می باشد که وزن آن بر طبق جدول اشتال نوشته شده لازم به ذکر است که کشورهای دیگری همانند ترکیه و کره هم هستند که به واردات تیر می انجامند اما تیر آن ها دارای وزن سبکی می باشند و به همین منظور از قیمت پایین تری نسبت به ذوب آهن اصفهان برخوردار می باشند.

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که نحوه تشخیص محصولات ذوب آهن اصفهان نسبت به سایر تیرها چه می باشد؟ توجه کنید اگر فروشنده قیمت پایینی را برای این محصول پیشنهاد داد حتما نسبت به اصل بودن آن شک کنید و سریعا به نشانه ESCO که در بال آن قرار دارد مراجعه کنید چرا که راه تشخیص این محصول نسبت به سایر تیرها از طریق این نشانه می باشد.
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ