فولاد فيدار

بررسی میزان افزایش نرخ حمل و نقل و پروفیل 

بررسی میزان افزایش نرخ حمل و نقل و پروفیل 

در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، پیش بینی می شد که با آغاز ماه جدید یعنی خرداد ماد، نرخ تمامی محصولات رو به افزایش حرکت کنند. این پیش بینی تا به امروز که سه روز از خرداد گذشته، تقریبا درست از آب درآمده و در اوایل این ماه، شاهد افزایش 30 درصدی نرخ حمل و نقل و همچنین شاهد افزایش نرخ پروفیل بودیم. به یاد داشته باشید زمانی که نرخ حمل و نقل افزایش پیدا می کند؛ متقابلا، نرخ نهایی محصولات فولادی نیز با افزایش قیمت مواجه می شوند. لذا، اگر می خواهید تا اطلاعات کاملی در رابطه با میزان افزایش نرخ پروفیل و میزان افزایش قیمت حمل و نقل، به دست آورید، در ادامه همراه ما باشید. ما وضعیت کنونی بازار آهن را تحلیل کرده و هر آن چیزی که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 


بررسی و تحلیل بازار آهن در اوایل خرداد ماه 


بر اساس آمار ها و گزارشاتی که به دست ما رسیده است، نرخ آهن در روزهای آغازین خرداد ماه در برخی از زیر مجموعه هایش، با افزایش قیمت همراه بوده است. در واقع، برخی از شرکت ها و کارخانه های تولید کننده، محصولات خود را به فروش رساندند. البته ، این میزان افزایش زیاد نبود و فقط شامل حال برخی از محصولات فولادی شده است. در رابطه با نرخ محصولات فولادی، بهتر است تا بدانید که در طی روز گذشته، نرخ میلگرد آجدار در تعدادی از کارخانه ‌های تولید کننده، بدون هیچ تغییری اعلام شد. اما، تعداد اندکی از مبادی های فروش، این محصول را با ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش، به فروش رساندند. اما، به طور کلی کف قیمت میلگرد همچنان در کانال 25 هزار تومانی قرار دارد و تغییرات آن کاملا جزئی و به میزان کم می باشند.
لازم به ذکر است تا بدانید که بازار آهن در این روزها به شدت دچار کمبود میلگرد در سایز های ۸ تا ۱۲ بود. لذا، این مسئله باعث شده بود تا فاصله قیمتی زیادی بین سایزهای درشت ‌تر به وجود آیند و همچنین، سایزهای ریز کاهش قیمت محسوسی را به همراه داشته باشند. به طور کلی در رابطه با قیمت میلگرد می توانیم خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کنیم که در طی 7 الی 10 روز گذشته، قیمت این محصول در سایزهای مختلف، با نوسانات جزئی کاهشی بین ۲۶۱۰۰ تا ۲۶۵۰۰ تومان همراه بوده است. علاوه بر میلگرد، بهتر است تا با نرخ تیرآهن و نوساناتی که داشته نیز به خوبی آشنا شوید. نرخ تیرآهن در بخش شاخه‌ فروشی در بسیاری از کارخانه‌ های تولید کننده، بدون هیچ تغییری اعلام شده و به فروش رسید. اما، با این حال تعدادی اندکی از شرکت‌ ها نیز نرخ تیرآهن را با ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش اعلام کردند.
علاوه بر محصولات فوق، انواع مقاطع فولادی نیز از این قاعده مستثنی نبودند؛ به طوری که قیمت روز انواع نبشی و قیمت روز انواع ناودانی نیز در تعدادی زیادی از مبادی های فروش با افزایشی جزئی همراه بودند. البته، برخی از مبادی های فروش نیز نرخ این محصول را بدون هیچ افزایش و یا کاهشی، اعلام کردند. در رابطه با قیمت ورق آهن نیز بهتر است تا بدانید که نرخ این محصول، در اکثر شرکت‌ ها، بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است. علاوه بر ورق آهن، قیمت روز ورق گالوانیزه، نرخ روز ورق روغنی، نرخ روز ورق رنگی و ..... نیز کماکان بدون تغییر اعلام شده و معامله شدند. همچنین، نرخ انواع لوله‌ های درزدار و نرخ انواع لوله های بدون درز اعم از: لوله مانیسمان، لوله داربستی، لوله گازی و سایر لوله ها، هم تقریبا در تمامی شرکت‌ ها و کارخانه های تولید کننده با ثبات همراه بودند. 

قیمت روز پروفیل آهن | فولاد فیدار
لذا، با تحلیل و بررسی نرخ برخی از محصولات فولادی در خرداد ماه، می توانیم پی ببریم که وضعیت کنونی بازار آهن بد نیست و اوضاع بازار تقریبا، آرام است. در واقع، در وضعیت کنونی بازار آهن، تعداد زیادی از معاملات به صورت توافقی صورت می گیرد و تقریبا می توان گفت که شرایط به نفع متقاضی مصرف می باشد. البته، در برخی از محصولات نیز شاهد افزایش قیمت بوده ایم که این موضوع برگرفته از افزایش 30 درصدی نرخ حمل و نقل می باشد. زیرا، همه ما می دانیم که یکی از هزینه هایی که در زمان محاسبه نرخ نهایی اهمیت بسیار زیادی دارد، هزنیه حل و نقل است. لذا، هر چه این هزینه افزیش پیدا کند، متقابلا، نرخ نهایی یک محصول نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل، می توانیم افزایش قیمت برخی از محصولات را همین امر، بیان کنیم. 
لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از معاملات در کف نرخ پیشنهادی بازار میلگرد، در روزهای آغازین خرداد ماه، همچنان در جریان بودند. تعدادی از شرکت‌ ها هم از طریق برخی از رسانه ها، خبر فروش خود را متوقف نمودند. در رابطه با بورس کالا نیز به خاطر بسپارید که بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است، در طی روز گذشته تقریبا ۴۴ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده است که از این میزان، فقط ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن آن معامله شدند و قیمت آن هم ۱۳ هزار و ۸۱۳ تومان اعلام شده است. علاوه بر این، در طی روز گذشته، تقریبا ۲۰۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول فولادی در این بازار عرضه شده که از این میزان، تقریبا ۱۴۲ هزار و ۶۰۰ تن به شمش بلوم اختصاص پیدا کرده است. لذا، نرخ شمش بلوم، حدودا ۲۰ هزار و ۲۲۹ تومان در نظر گرفته و اعلام شده است. در رابطه با حجم شمش بلوم بهتر است تا بدانید که حجم آن تقریبا ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، بهتر است تا بدانید که حدود ۶۰ هزار تن تختال C نیز در تالار حراج باز عرضه شده است که قیمت آن نیز حدودا ۱۹ هزار تومان برآورد شده است. 


افزایش نرخ پروفیل با آغاز خرداد ماه 


همان طور که در بخش ابتدایی مطلب خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کردیم، قیمت پروفیل در حال حاضر رو به افزایش است. این افزایش قیمت حالی است که در روزهای پایانی اردیبهشت ماه، قیمت پروفیل صنعتی اصفهان به پایین ‌ترین مبلغ خود در طی سه ماه گذشته رسیده بود. این کاهش قیمت در صورتی بود که قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن در روندی افزایشی را در پیش گرفته بودند. به طوری که پروفیل گالوانیزه از 16 اردیبهشت نرخی کاهشی داشت؛ به طوری که در طی دو هفته از 51,652 تومان به 47,065 تومان رسید. لازم به ذکر است تا بدانید که نرخ این محصول در هفته آخر اردیبهشت، تغییر صفر درصدی را تجربه کرده بود. در واقع هیچ عاملی نمی توانست این تغییر صفر درصدی را افزایش دهد حتی نوسانات ورق آهن که به تحت ‌عنوان ماده اولیه پروفیل، بود. اما، با آغاز خرداد ماه و در طی روز گذشته، این روند تغییر پیدا کرد و ما به وفور شاهد افزایش قیمت در بازار پروفیل بودیم.
به عبارتی دیگر می توانیم خدمت شما عزیزان بیان کنیم که در اولین روز خرداد، پروفیل گالوانیزه با 1 درصد افزایش قیمت مواجه شد و نرخ پروفیل گالوانیزه 2mm، در هر یک کیلو 47,523 تومان اعلام شد. پروفیل صنعتی نیز از این قاعده به خوبی پیروی کرده و نوساناتی افزایشی را به همراه داشت. به نحوی که در طی روز گذشته، پروفیل صنعتی اصفهان با 1.8 درصد افزایش، قیمت آن به کیلویی 35 هزار و 964 تومان رسید. پروفیل صنعتی تهران هم از این قاعده مستثنی نبود و در ضخامت 4mm  با 1.3 درصد افزایش و در ضخامت 5 mm با 1.2 درصد افزایش قیمت همراه بوده و این دو محصول، به ترتیب با قیمت 35,780 تومان و 38,533 تومان در بازار عرضه شدند. 


خلاصه مطلب
ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا شما را با جدیدترین نرخ های محصولات فولادی آشنا کرده و همچنین اطلاعات کاملی را در رابطه با افزایش نرخ حمل و نقل و نرخ پروفیل، به شما عزیزان ارائه کنیم. به یاد داشته باشید که برای اطلاع از قیمت محصولات فولادی در بازار آهن، باید به صورت روزانه این بازار را دنبال کرده و تحلیل و بررسی های آن را مطالعه کنید. اگر در این زمینه به کمکی نیاز دارید و یا می خواهید به صورت روزانه از اخبار بازار آهن مطلع شوید، می توانید به سایت فولاد فیدار مراجعه کرده و همچنین در این زمینه از متخصصین و مشاورین ما یاری بگیرید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ