فولاد فيدار

انواع گریدهای فولاد نورد گرم

انواع گریدهای فولاد نورد گرم

فولاد متریالی عالی با خواص مکانیکی، شیمیای، سختی، مقاومت کششی و شکل پذیری مناسب است، به همین دلیل به عنوان انتخابی مقرون به صرفه در تولیدات و انواع صنایع محسوب میشود. 

فولاد نورد گرم به فولادی گفته میشود که از آهن و مقادیر کمی کربن در دمای بالا تولید شده باشد. 

برای ساخت فولاد و محصولات نورد گرم از جمله: ورق سیاه، ورق st52، ورق ضدسایش و... از شمش های آهن تولید میشوند و دارای خواص مکانیکی عالی هستند. 

فولاد نورد گرم ،یک آلیاژ فلزی است که بیشتر شامل آهن با مقداری کمی از کربن است که به صورت شمش در درجه حرارتی بالاتر از دمای تبلور آن نورد شده است .

فولاد نورد گرم در مقایسه با سرد دارای خواص مکانیکی متفاوتی است. و به این دلیل که با عملیات نورد سرد عملیات های بیشتری روی فولاد انجام میشود، قیمت محصولات نورد گرم مانند: قیمت ورق سیاه در مقایسه با محصولات نورد سرد از جمله: قیمت ورق گالوانیزه پایین تر است و در حقیقت میتوان گفت محصولات نورد گرم پایه و ماده اولیه ساخت محصولات نورد سرد هستند. در این نوشته قصد داریم انواع گریدها و آلیاژهای مختلف فولاد گرم را بررسی کنیم، در ادامه این نوشته با فولاد فیدار همراه باشید. 

 

انواع فولاد گرم

 

فولاد A36

افولاد A36 یک فولاد کم کربن با میزان کربن بین 0.25 تا 0.29 درصد است که به دلیل داشتن مقاومت کششی بالا محبوبیت زیادی کسب کرده است. این فولاد به دلیل داشتن میزان کربن پایین، از سختی کمتری برخوردار است و به همین جهت هم قابلیت جوشکاری، ماشین کاری و... بالایی دارد، عمده کاربرد این نوع در ساخت محصولات ساختمانی و ورق است.

 

فولاد C1010 , C1018

این دو فولاد هم از انواع مانند نوع قبلی دارای میزان کربن می هستند، در آنها حدود 0.13 تا 0.80 درصد کربن استفاده شده است، به همین دلیل هم از انعطاف بالایی برخوردار بوده و استحکام کششی خوبی را ایجاد میکنند، از این نوع بیشتر برای تولید ورق ها استفاده میشود. عمده کابرد این محصول در صنایع خودرو سازی و مبلمان است. 

 

فولاد A1011

فولاد نورد گرم A1011 یک نوع فولاد آلیاژی است که به صورت ورق و توری در بازار عرضه میشود و بیشتر برای ساخت بدنه های خودرو ها و تانکر ها مورد استفاده قرار میگیرد. 

 

فولاد A500

این فولاد تشابه زیادی با فولاد A36 دارد و دارای مقدار  بیشتر از 0.26 درصد کربن است، این محصول را به صورت میگرد، تسمه، ناودانی، ورق های فولادی و لوله در بازار به فروش میرسد. این نوع هم به طور گسترده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد، برای مشاهده قیمت مقاطع ساختمانی مانند: قیمت میلگرد و قیمت پروفیل و قیمت ناودانی و ... میتوانید با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید.

 

فولاد C1026

این فولاد هم از نظر خواص شیمیایی شباهت زیادی با فولاد A36 دارد، حدود 0.22 درصد تا 0.26 درصد از وزن این فولاد را کربن تشکیل داده است. محصولات تولید شده با فولاد C1026 به صورت لوله یا پروفیل قوطی به فروش میرسند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ