فولاد فيدار

انواع ناودانی و کاربرد آن در صنعت

انواع ناودانی و کاربرد آن در صنعت

ناودانی یکی دیگر از پروفیل های باز صنعتی و ساختمانی است که ظاهری یو شکل یا سی شکل دارد یعنی از یک جان در وسط و دوبال عمود برآن در طرفین تشکیل شده است که زاویه این بالها با جان موجب تفاوت در نوع و رفتار ناودانی میشود به این ترتیب که اگر بالهای ناودانی باهم موازی باشند ناودانی سی شکل پدید آمده که طبق استاندارد UPE تولید میشود ولی اگر بالهای ناودانی مخروطی شکل باشند ناودانی یوشکل بوده و منطبق با استانداردUPN.
برای اطلاع از به روزترین قیمت ناودانی به صفحه این محصول مراجعه نمایید.

انواع ناودانی براساس روش تولید 


ازاین نظر ناودانی شباهت زیادی به نبشی دارد یعنی به دو دسته ناودانی فابریک و ناودانی پرسی دسته بندی میشود. ناودانی پرسی از تغییرشکل ورق فولادی توسط دستگاههای پرس یا به اصطلاح رول فرمینگ به وجود می آید ولی در ناودانی فابریک، بیلت ها که از جنس فولاد کربنی هستند از همان ابتدای کار به صورت ناودانی از خط تولید خارج شده و سپس تحت عملیات نورد سرد یا گرم قرار میگیرند که محصولات هر فرآیند متفاوت است و به دوگونه ناودانی نورد سرد و ناودانی نورد گرم عرضه میشود.


انواع ناودانی براساس شکل ظاهری


ناودانی برحسب شکل ظاهری به دونوع ناودانی ساده و ناودانی مشبک تقسیم بندی میشود.ماده اولیه تولید هردو نوع، ورق گرم است که براساس نیاز و کاربرد میتوان این دونوع ناودانی را باروش گالوانیزه سرد یا گرم تولید کرد ولی در سایز و ابعاد و وزن باهم متفاوت هستند. ناودانی ساده بیشتر در سایزهای 8 تا 16 تولید و عرضه میشود و ارتفاع بال آن بین 30 تا 400 میلیمتر است و بیشترین کاربرد آن به عنوان پایه و قاب در ساخت پلها, چارچوبها، اسکلت کامیون و تجهیزات دریایی و ... است ولی ناودانی مشبک به علت دارابودن شکل فیزیکی خاص، دارای وزن سبک تری است و به همین دلیل بیشترین کاربرد آن در مستحکم سازی سازه های فولادی سبک است که وزن پایین در آنها مولفه مهم و حائز اهمیتی است. 

 

ناودانی مشبک


انواع ناودانی براساس وزن


دارای دونوع ناودانی سبک و ناودانی سنگین است. ناودانی نیز مانند دیگر مقاطع فولادی دارای جدول اشتال مخصوص به خود است که کلیه ابعاد و اوزان در آن به صورت کامل و دقیق بیان شده است. اگر ناودانی تولید شده درکلیه معیارها اعم از ابعاد, سایز، ضخامت بال، عرض جان و وزن و ... کاملا منطبق با جدول اشتال باشد ناودانی سنگین خواهیم داشت ولی اگر بنابر نوع کاربرد، لازم به تولید ناودانی باشد که وزن آن از مقادیر مشخص شده در جدول اشتال کمتر باشد به آن ناودانی سبک میگویند مثلا برای استفاده در ساخت قفسه ها و یا سازه های سبک فولادی؛ و البته همین تفاوتها سبب ایجاد تفاوتهای چشمگیر در قیمت نهایی محصول میشود که تشخیص آن به عهده نمایندگان خرید و شرکتهای عرضه کننده ناودانی است و شرکت پتروفولاد فیدار میتواند مشاوری مطمئن و متخصص در این زمینه باشد.   
   

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ