فولاد فيدار

انواع لوله های فلزی آب در بازار آهن

انواع لوله های فلزی آب در بازار آهن

لوله های آب فلزی لوله هایی هستند که برای انتقال آب و فاضلاب در مصارف خانگی یا صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند، به طور کلی در صنعت لوله های آب به دو صورت فلزی و غیرفلزی یعنی پلیمری یا سفالی تولید میشوند و هر یک دارای خواص و کاربردهای مختلفی اند. در ادامه این نوشته قصد داریم به معرفی انواع لوله های آب فلزی موجود در بازار ایران بپردازیم.

انواع لوله آب فلزی

به طور کلی لوله های آب فلزی را میتوانیم با توجه به جنس و روش هایی که برای تولید آنها استفاده شده است در دسته بندی های مختلفی قرار دهیم، برخی از این لوله ها: لوله گالوانیزه، لوله مسی و لوله های آهنی هستند، که بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. 

لوله آهنی

لوله آهنی از پرکاربرد ترین لوله ها در بازار ایران هستند که در ساخت آنها از فلز آهن به همراه عناصری مانند کروم و نیکل برای بالا بردن مقاومت و ارتقا خواص مکانیکی آنها استفاده شده است. این لوله ها برای اطلاع از قیمت لوله آهنی میتوانید با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید یا به صفحه این محصول در سایت مراجعه نمایید. 

لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه نوعی از لوله های فولادی هستند که با استفاده از فلز روی آبکاری شده اند، و به اصطلاح به آنها گالوانیزه گفته میشود، این لوله ها در مقایسه با انواع آهنی از مزیت مهمی برخوردار هستند، آن هم ضد زنگ بودنشان است، پوشش روی، بر روی آهن به دلیل خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگی که دارد مانع از ایجاد خوردگی در آهن شده و مقاومت آن را افزایش میدهد. 

لوله جدار چاه

نام این لوله ها به دلیل وجود شیارهایی که بر سطحشان وجود دارد به این نام معروف شده است، این لوله ها به دلیل داشتن شیارهایی بر سطحشان از مسدود شدن مسیر عبور آب جلوگیری میکنند. 

لوله مسی

مس از گذشته به عنوان فلزی ضدخوردگی و رسانا در صنایع مختلف استفاده میشود، مس هم مانند آهن آلیاژهای مختلفی دارد. مس خاصیت ضد انبساط و انقباض داشته و به همین دلیل هم میتوان در شرایط مختلف آب و هوایی از آن استفاده کرد، البته لازم به ذکر است که قیمت این لوله ها در مقایسه انواعی که معرفی کردیم بالاتر است، به همین دلیل با روی کار آمدن لوله های پلیمری و... این روز ها استفاده از آنها کاهش پیدا کرده است. 

انواع روش های تولید لوله ای آب

روش‌های تولید لوله آب فلزي

به طور کلی لوله های آب هم مانند سایر لوله ها به دو صورت درزدار یا مانیسمان تولید میشوند، انواع درز دار از ورق فولادی مانند ورق سیاه و با استفاده از جوشکاری ساخته میشوند، اما در مقابل لوله مانیسمان به طور مستقیم از شمش فولادی و با استفاده از فرایند نورد سرد تولید میشود، قیمت لوله مانیسمان در مقایسه با لوله های درزدار بالاتر بوده و به این دلیل که هیچ گونه جوش و درزی روی سطح آنها وجود ندارد از مقاومت بسیار بالایی برخودارند و به همین دلیل هم میتوانیم از آنها در کاربردهای مختلفی استفاده کنیم. 

علاقه مندان برای خرید و دریافت مشاوره برای خرید انواع ورق های فولادی میتوانند با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرند. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ