فولاد فيدار

پروفیل ستونی و ویژگی های آن

پروفیل ستونی و ویژگی های آن

امروزه با بزرگ تر شدن شهر ها و نیاز بیشتر به ساختمان سازی قطعات فولادی بیشتر شده اند چه از لحاظ انواع چه از لحاظ کمیت پروفیل های ستونی یکی از انواع این مقاطع میباشند که کاربردهای بسیاری در صنعت و ساختمان دارند. در این مقاله سعی میکنیم تا به کاربرد و ویژگی های پروفیل ستونی بپردازیم.

برای دریافت قیمت پروفیل به صفحه این محصول مراجعه فرمایید.

پروفیل ستونی چیست؟

 

پروفیل های ستونی به نوعی از پروفیل گفته میشود که دارای ابعاد 40 سانتی متر در 40 سانتی متر میباشد این نوع از پروفیل ها را از ورق های سیاه میسازند و همچنین دارای طول 12 متر میباشند. پروفیل های ستونی نیز همچون بقیه پروفیل ها در تولید انواع سوله، ستون و ... کاربرد دارد.
نکته ای که باید به آن توجه شود این است که عامل تعیین کننده در وزن این نوع پروفیل ها جنس ورق هایی است که در تولیدشان به کار رفته است. این نوع پروفیل را به شکل مربع و مستطیل و از ورق های سیاه میسازند.
پروفیل های ستونی به علت ویژگی هایی که دارند زیاد مورد توجه قرار گرفته و محبوب شده اند ویژگی هایی همچون:

  • وزن کم
  • قیمت مناسب
  • مقاومت مناسب

 

قوطی ستونی چیست؟

بیشتر بدانید: کاربردهای پروفیل مبلی چیست؟

 

انواع پروفیل ستونی

 

اگر که بخواهیم درباره ی انواع این پروفیل ها صحبت کنیم باید بگوییم که این پروفیل ها را در دو گروه صنعتی و ساختمانی دسته بندی کرد که همانگونه که از اسمشان مشخص است نوع ساختمانی برای ساختمان کاربرد دارد و نوع صنعتی آن در صنعت بکار میرود. تفاوت این دو نوع قوطی در جایی که به کار میروند و ضخامت آنها میباشد.

 

1- قوطی ستونی ساختمانی

 


پروفیل های ستونی ساختمانی را به شکل مربع و به ابعاد 10 سانتی متر الی 140 سانتی متر و همچنین با ضخامت 2 الی 6 میلی متر تولید میکنند. همچنین این پروفیل ها را از ورق های سیاه تولید میکنند. تفاوتی که میان این دو نوع ساختمانی و صنعتی میباشد در وزن آن ها است. به این صورت که نوع صنعتی وزن بیشتری دارد. همچنین از نوع صنعتی آن در ساخت ستون های ساختمان استفاده میشود.

 

قوطی ستونی ساختمانی
بیشتر بخوانید: پروفیل های upvc کارکرد آنها و قیمت پروفیل ها

 

2- قوطی ستونی صنعتی


از پروفیل های صنعتی هم میتوان در صنعت استفاده کرد و هم در ساختمان این قوطی ها را با طول 12 متر و ضخامت 6 میلی متر تولید میکنند این نوع پروفیل نیز همچون نوع قبلی آن از ورق های سیاه تولید میشوند. یکی از عمده مصرف های این قوطی در امر ساختمان استفاده در سوله و کارگاه ها میباشد.

 

ویژگی‌ های قوطی ستونی

 

پروفیل ستونی به واسطه ویژگی هایی که دارند در ساختمان سازی و صنایع کاربرد زیادی دارند کاربردهایی همچون استحکام مناسب، کیفیت خوب، فرم پذیری و ... پروفیل ها را همچون مقاطع دیگر به واسطه ی نورد گرم و نورد سرد تولید میکنند. تفاوت این دو نورد در شکل خروجی شان میباشد که در نوع گرم خروجی محصول بیشتر شبیه به پروفیل است و در نوع سرد شکل خروجی بیشتر شبیه به ناودانی میباشد.
نوع نورد گرم این محصول دارای کیفیت مناسب تری در قسمت های بیرونی میباشد به همین خاطر از این محصول برای سازه هایی که قسمت های پروفیل به کار رفته در آن مشخص هستند مناسب تر میباشد.

 

ویژگی‌ های قوطی ستونی

بیشتر بخوانید: پروفیل لنگه دری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

کاربرد های پروفیل ستونی

 

1- صنعت


از این پروفیل ها در صنعت ساخت ماشین آلات، ماشین آلات کشاورزی بسیار استفاده میشود همچنین نوع ضد زنگ آن نیز در بین صنعت گران بسیار محبوب میباشد. به جز این کاربرد ها این محصولات برای ساخت انواع پایه فلزی برای صنایع گوناگون نیز کاربرد دارند. از این پروفیل ها برای تولید انواع حفاظ و نرده نیز استفاده میکنند همچون نرده منازل و خیابان ها

 

2- لوازم پزشکی


به جز کاربرد در صنعت از این پروفیل ها برای تولید تخت های بیمارستانی یا ویلچر نیز استفاده میشود و به نوعی در پزشکی کاربرد دارند.

 

3- تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی

 

آیا تا به حال به پایه تابلو های راهنمایی رانندگی نگاه کرده اید؟ پروفیل ستونی به عنوان پایه برای تبلو های راهنمایی رانندگی و تابلو های تبلیغاتی نیز کاربرد دارد.

 

تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تبلیغاتی
 

4- وسایل خانگی


همچنین قوطی های ستونی در صنعت لوازم خانگی نیز کاربرد دارد به عنوان مثال چه در تخت خواب های فلزی چه زیره نگه دارنده تشک تخت خواب، جارختی های فلزی، قفسه ها و ... یکی از عوامل تعیین کننده قیمت پروفیل قیمت آهن میباشد.

 

5- صنایع خودروسازی و حمل‌ونقل


این محصولات در تولید انواع ماشین آلات سنگین و سبک کاربرد دارند همچنین از آنها برای ساخت اتاق خودرو کابرد بسزایی دارند.

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ