فولاد فيدار

ورق های فولادی ضد زنگ و انواع آن

ورق های فولادی ضد زنگ و انواع آن

امروزه محصولات فولادی زیادی ساخته شده اند که در زمینه انواع صنایع بسیار به ایفای نقش میپردازند یکی از انواع این محصولات که تولید شده از فلز آهن و دیگر آلیاژ ها میباشد ورق های فولادی است. این محصول مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارد و همچنین دارای مقاومت و استحکام بالایی میباشد. یکی از مواردی که بر روی قیمت این ورق تاثیر میگذارد قیمت آهن میباشد که نوساتات قیمت آهن بر روی قیمت این محصول تاثیر مستقیمی میگذارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ورق های فولادی ضد زنگ و انواع آن را بررسی کنیم.


چرا از ورق‌های فولادی ضد زنگ استفاده میکنند؟

قبل آنکه بخواهیم به توضیح در مورد این محصول بپردازیم و انواع آن را نام ببریم بهتر است تا با دلایل استفاده از ورق های فولاد ضد زنگ آشنا شوید. این محصولات را با ترکیب کردن فلزات با یک دیگر میسازند بنابراین، این محصولات دارای انواع متفاوتی هستند که هر یک بنا بر کاربردشان در قسمت های مختلف صنعت کاربرد دارند.
یکی از موارد مهمی که در خرید محصولات برای مشتری بسیار از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. پیدا کردن و تهیه محصول مناسب میباشد زیرا که با خرید محصول نامناسب در بهترین حالت به سرمایه و وقت مان  و در بدترین شرایط ممکن است که حتی به سازه و یا از آن بدتر به واسطه سازه مورد نظر به خودمان نیز آسیب بزنیم. با توجه به تضیحاتی که دادیم شاید برایتان سوال شده است که محصول مناسب و خوب چیست؟ محصول مناسب و خوب محصولی میباشد که بتواند از پس چالش های کار بربیاید یعنی آنکه اگر قرار است از ورقی برای صنایع شیمیایی استفاده شود باید ورق در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد و خورده نشود یا اگر که در صنایع ساخت و ساز قرار است استفاده شود باید مقاوم باشد و نشکند و به همین ترتیب یک محصول مناسب باعث میشود تا هزینه های نگهداری و تعمیرات کاهش یابد. همچنین ورق های فولادی ضد زنگ دارای انواع متفاوت و گوناگونی میباشند.

 

 چرا از ورق‌های فولادی ضد زنگ استفاده میکنند؟

بیشتر بدانید: ورق استیل براق چیست و چه کاربردی دارد؟

 

انواع ورق‌های فولادی ضد زنگ

انواع ورق های فولادی ضد زنگ را با کمک عدد و حروف دسته بندی میکندد. به عنوان مثال یکی از این علامت های اختصاصی علامت اچ و ال انگلیسی میباشد که اچ به معنی کربن زیاد و ال به معنی کربن کم میباشد.
نوعی دیگر وجود دارد کاملا عکس مورد قبلی است یعنی در نام گذاری خود اچ و ال ندارد به این محصولات درجات مستقیم میگویند این محصولات دارای 0.08 درصد کربن در ساختار خود میباشند.
متداول ترین نوع ورق خای فولادی زنگ نزن مدل 304 این محصول میباشد که از خانواده مدل 300 میباشد و نوع 304 خود نیز دارای سه مدل دیگر از این قرار میباشد 304، H304 و L304 این نوع از ورق بسیار سازگار بوده و همچنین کاربرد عمده آن در صنایع غذایی میباشد. در ساختار این ورق کروم و نیکل به کار رفته است. مدلی دیگر که آن هم بسیار پر کاربرد میباشد به نام 316 شناخته میشود و عمده کاربرد آن استفاده در محیط های دریایی است زیرا این ورق در مقابل آب دریا واکنش خوبی دارد و خرده نمیشود. و آخرین نوع مدل 410 میباشد که انعطاف خوبی دارد.

 

انواع ورق‌های فولادی ضد زنگ

بیشتر بدانید: دلایل خوردگی فولاد ضد زنگ

 

کاربرد ورق های فولادی ضد زنگ

همانطور که در پیش تر گفته ایم این ورق ها دارای طیف وسیعی از کاربرد ها میباشند و همچنین انواع گوناگونی نیز دارند به جز این موارد این مصولات در صنایع هوایی، دریایی و ساخت و ساز کاربرد وسیعی دارند.


سخن پایانی

همانطور که خواندید ومتوجه شدید این ورق ها دارای کاری و کاربرد بسیار وسیعی در انواع صنایع هستند. همچنین با انواع آن ها نیز آشنا شدید و با کاربردهایشان نیز آشنا شدید اگر چنانچه قصد خرید انواع مقاطع آهنی را همچون میلگرد و ناودانی دارید میتوانید که به ترتیب به صفحات قیمت میلگرد و قیمت ناودانی آشنا شوید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ