فولاد فيدار

هزینه ساخت سوله

هزینه ساخت سوله

به سازه های فلزی شیب دار که برای کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف ساخته میشوند سوله گفته میشود، سوله ها بر اساس کاربردی که دارند در ابعاد مختلفی ساخته میشوند، از سوله در کاربردهایی از جمله: ساخت سالن های ورزشی، مرغداری ها، فروشگاه ها، پارکینگ ها و... استفاده میشود. یکی از متداول ترین سوالات کارفرمایان و مخاطبان هزینه ی ساخت سوله است به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفتیم قیمت سوله در سال 99 را بررسی کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. 

در ساخت و ساز سوله دارای کاربردهای زیادی است، به طوی که در بسیاری از پروژه های صنعتی مهم ترین بخش ساخت و ساز، ساخت سوله است. 

 

پارامتر های تاثیرگذار بر قیمت ساخت سوله

پارامترهای زیادی در ساخت و قیمت سوله موثر هستند، به طور میانگین میتوان گفت این موراد تاثیر زیادی در کاهش یا افزایش هزینه ها دارند، این پارامترها به شرح زیر هستند.

 

هزینه ساخت سوله

همچنین بخوانید: بررسی قیمت اسکلت فلزی و بتنی

 

محل احداث سوله

محل احداث سوله در هزینه های تمام شده ساخت موثر است، به طور کلی، دور یا نزدیک بودن مسافت ساخت سوله، جنس و تراکم خاک، آب و هوای منطقه و میزان رطوبت و باد و... موثر است، به عنوان مثال در صورتی که سوله در محلی که دارای آب و هوای بارانی و باد های شدید باشد، باید با مقاومت بیشتری ساخته شود که همین در میزان مقاطع مورد استفاده، و هزینه تمام شده آن موثر خواهد بود. 

 

متراژ و مساحت سوله

طبیعتا هرچه متراژ و مساحت سوله بیشتر باشد، هزینه ساخت آن نیز افزایش خواهد یافت و نیاز به مقاطع فولادی، مصالح و نیروی انسانی بیشتری برای ساخت است. 

 

نوع کاربری سوله

یکی دیگر از عواملی که در قیمت سوله نقش زیادی دارد، نوع کاربری آن است، به طور مثال سوله هایی که برای ساخت باشگاه های ورزشی ساخته میشوند با انبارهای نگه داری مواد غذایی قیمت متفاوتی دارند. 

 

متریال مورد نیاز

بسته به کاربری و نطر کارفرما که تصمیم به ساخت چه سوله ای دارد قیمت متفاومت خواهد بود، به طور معمول یکی از متریال های اصلی برای ساخت این سازه ها پروفیل است، پس قیمت پروفیل تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده این سازه ها خواهد داشت.

در ادامه به بررسی برخی هزینه برخی از مصالح مورد استفاده در ساخت این سازه خواهیم پرداخت.

همانطور که گفتیم مهمترین متریالی که برای ساخت این سازه ها مورد استفاده قرار میگیرند، پروفیل یا تیرآهن است به همین دلیل قیمت تیرآهن در هزینه نهایی موثر است.

اما اینکه از چه پوششی روی سازه ساخته شده استفاده میکنید هم تاثیر زیادی در ساخت دارد، مثلا در صورتی که بخواهیم برای پیاده سازی سقف سوله از ورق گالوانیزه استفاده کنید، به طور مثال برای پیاده سازی سقف شما نیاز ورق و پشم شیشه خواهید داشت، به همین دلیل قیمت ورق گالوانیزه و پشم شیشه برای سقف در نظر گرفته میشود، در صورتی که به جای ورق گالوانیزه بخواهید از ورق رنگی استفاده کنید هزینه بیشتر خواهد شد. 

همچنین برای ساخت متریال های دیگری هم از جمله: پیچ، مهره، رنگ و... مورد استفاده قرار میگیرند،  قیمت آنها هم در قیمت تمام شده موثر خواهد بود. 
 

همچنین بخوانید: انواع ورق های مورد استفاده برای ساخت سوله

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ