فولاد فيدار

مهمترین کارخانه های تولید فولاد در جهان

مهمترین کارخانه های تولید فولاد در جهان

فولاد و آهن از پرکاربردترین متریال هایی هستند که در زندگی امروز بشر نقش بزرگی ایفا میکنند، ساخت ماشین آلات، ساختمان ها و رشد صنایع مختلف بدون فولاد غیر ممکن است. به همین جهت بازار رقابت جهانی بر سر تولید و صادرات فولاد وجود دارد و در این مطلب قصد داریم نگاهی کوتاه به بزرگترین کشورهای تولید کننده فولاد و مهمترین کارخانه های تولید فولاد در جهان داشته باشیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. 

 

بزرگترین معادن سنگ آهن جهان

سنگ آهن ماده اولیه فولاد است، به طور کلی برزیل و استرالیا از قطب های اصلی تولید سنگ آهن در جهان هستند که درصد زیادی از آهن جهان توسط این دو کشور تامین میشود. و به همین حهت سهم زیادی در تعیین قیمت میلگرد و قیمت آهن جهانی دارند.

از مهمترین معادن سنگ آهن در جهان میتوان به موارد زیر اشاره داشت. 

  1. کاراخاس واقع در برزیل
  2. سامارکو آلگریا واقع در برزیل
  3. سیماندو واقع در گینه جنوبی
  4. هامرسلی واقع در استرالیا
  5. وارگم گرانده واقع در برزیل

 

بزرگترین کشورهای تولیدکننده فولاد در جهان

در بخش قبلی تنها در مورد بزرگترین معادن و تولید کنندگان سنگ آهن در جهان صحبت کردیم، اما همانطور که گفتیم آهن تنها به عنوان ماده اولیه ساخت فولاد محسوب میشود و به این معنا نیست این کشورها بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان هم باشند. طبق آخرین بروزرسانی 10 کشور برتر تولید کننده فولاد در جهان موارد زیر هستند.

 

نام کشور میزان تولید/میلیون تن
چین ۹۲۸٫۳
اتحادیه اروپا ۱۶۸٫۲
هند ۱۰۶٫۵
ژاپن ۱۰۴٫۳
ایالات محتده ۸۶٫۷
کره جنوبی ۷۲٫۵
آلمان ۴۲٫۴
ترکیه ۳۷٫۳
برزیل ۳4٫7
ایران  ۲۵

بیشتر بدانید: بزرگترین کارخانه های تولید پروفیل

 

بزرگترین کارخانه های تولید فولاد در جهان

 

کارخانه ArcelorMittal آرکلورمیتال 

کارخانه ی آرکلورمیتال  در سال 2006 میلادی با 232000 کارمند تاسیس شد این کارخانه در حال حاضر سهم 10 درصدی از فولاد جهان را در اختیار دارد و در بیش از 60 کشور جهان فعالیت دارد. از این کشورها میتوان استرالیا، فرانسه، کانادا، ترکیه، امارات متحده، برزیل و.. را نام برد. و میتوان گفت تولیدات این شرکت نقش مهمی را بازارهای صنایع خانگی، خودرو و بسته بندی ایفا میکنند.

 

کارخانه نیپون استیل(Nippon Steel Corporation)  

این کارخانه دومین کارخانه ی بزرگ فولاد در جهان است که در حال حاضر در 15 کشور جهان فعالیت داشته و 83000 نفر پرسنل دارد. عمده تولیدات این کارخانه در صنایعی همچون: خودروسازی، ساختمان سازی، راه آهن و.. مورد استفاده قرار میگیرد و تاثیر زیادی در قیمت انواع مقاطع ساختمانی از جمله قیمت تیرآهن و قیمت پروفیل دارد. 

 

گروه اچ بی آی اس (HBIS Group)

این کارخانه، از کارخانه های دولتی چین است که در استان هبی واقع شده است و با داشتن بیش از 12000 نفر پرسنل 30 میلیون تن از فولاد جهان را تولید میکند و از بزرگترین تولیدکنندگان در چین محسوب میشود. 

عمده تولیدات این کارخانه ورق، لوله و شمش های فولادی هستند و قیمت لوله فولادی در جهان بسیار وابسته به این کارخانه است. 

 

گروه اچ بی ای اس چین

 

کارخانه بائو استیل (Baosteel)

این کارخانه دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در چین است که در پودونگ در شانگهای چین قرارد دارد و با داشتن 130401 نفر پرسنل سهم زیادی در تولید محصولات استینلس استیل و استیل کربن دارد. و بیشتر در صنایع: ابزارآلات الکترونیکی، فضانوردی پتروشیمی و انرژی هسته ای فعالیت دارد. تولیدات این کارخانه به بیش از 40 کشور در سراسر جهان صادر میشود. 

 

کارخانه آهن ووهان

این کارخانه که در ووهان چین واقع شده است، بزرگترین تولیدکننده فراورده های استوانه ای نورد گرم و نورد سرد، مفتول و ورق های فولادی در جهان است که در سال 1958 فعالیت خود را آغاز کرده است..

 

پوسکو (Posco)

این شرکت با داشتن دوکارخانه عظیم در شهرهای پوهانگ و گوانگیانگ کره جنوبی 33.7 میلیون تن از فولاد جهان را سالانه تولید میکند.

این شرکت که در سال 1968 تاسیس شده بود، به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد دنیا تبدیل شد.

Posco در پوهانگ کره جنوبی متمرکز شده و 2 کارخانه بزرگ دیگر دنیا را که در پوهانگ و گوانگیانگ قرار دارند را بکار گرفته است که با همکاری یکدیگر 40 میلیون تن از فولاد هرساله را تامین می کنند. درامد این شرکت در سال 2019 بیش از  59.2 میلیارد دلار بوده است.

 

کارخانه شاگنگ (Shagang Group)

این کارخانه در سال 1975 در استان جیانگسو کشور چین تاسیس شد و سالانه بیش از 40 میلیون تن از فولاد جهان از جمله: میلگرد، اسلب و ورق های فولادی را تولید میکند. 

 

کارخانه فولاد تاتا (Tata Steel Group)

این شرکت هندی با داشتن بیش از 75000 کارمند در سراسر جهان و داشتن تولید 30 میلیون تن فولاد جهان بزرگترین کارخانه فولاد هند است. در آمد این شرکت در سال 2018 بیش از 30 میلیارد دلار بوده است.

 

بزرگترین کارخانه تولید فولاد ژاپن JFE

 

هلدینگ جی اف ای (JFE Holdings)

این شرکت ژاپنی در سال 2002 در ژاپن تاسیس شد و با داشتن سالانه بیش از 30 میلیون تن فولاد بزرگترین تولید کننده لوله، فولاد ضدزنگ، میلگرد، مفتول و ... در ژاپن است. 

از تولیدات JFE بیشتر در صنایع: ساخت ماشین آلات صنعتی، خودروسازی، ساخت پیچ و مهره و ساختمان سازی استفاده میشود.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ