فولاد فيدار

تفاوت تیرآهن IPB و IPE و INP

تفاوت تیرآهن IPB و IPE و INP

به طور کلی تیرآهن ها در سه حالت بتن، چوب و فلز استفاده میشود، اما انواع فلزی کاربرد بیشتری دارند، فلزات به دلیل استحکام، مقاومت و قیمت مناسبی که دارند بیشتر مورد توجه هستند، و از نیازهای اساسی در ساختمان سازی محسوب میشوند.


همانطور که در مقالات قبلی هم گفتیم، این محصول در دو نوع I و H در بازار موجود است، در مقاله تفاوت های تیرآهن معمولی و تیرآهن هاش این مورد را بررسی کرده ایم در ادامه این نوشته قصد داریم در مورد انواع استانداردهای تیرآهن صحبت کنیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. همچنین میتوانید قیمت تیرآهن را در صفحه این محصول مشاهده کنید.


انواع تیرآهن های موجود در بازار


تیرآهن ها با سه استاندارد INP، IPE و IPB عرضه میشوند، اما سری های INP و IPE از محبوبیت بیشتری در ساختمان سازی برخوردارند، و از استحکام بالا و تیرهای سخت و محکمی برخوردار هستند، و از انواع معمولی یا I شکل هستند. نوع IPB که با نام تیرآهن هاش در بازار به فروش میرسد هم یکی از انواع این محصول است.


همچنین از نظر استفاده تیرآهن به سه نوع تیراصلی، تیر فرعی و تیرکلاف تقسیم بندی میشود در ادامه این موارد را بررسی میکنیم.


تیرکلاف: این محصول بیشتر در خرپا، سقف ساختمان و ...استفاده میشود، تیرهای کلاف به صورت افقی نصب میشوند و وظیفه انتقال نیرو از تیرعرضی به ستون را برعهده دارند.


تیر اصلی: این نوع هم به صورت افقی به ستون ها وصل میشود و وظیفه انتقال بار جانبی از تیرهای فرعی به ستون ها را برعهده دارد.


تیر فرعی: این محصول را به تیرهای اصلی متصل میکنند تا انتقال بار به تیراصلی را انجام دهد.


استانداردهای تیرآهن 

 

تفاوت تیرآهن INP , IPE , IPB

بیشتر بدانید: آسان ترین راه تشخیص تیرآهن تقلبی از اصل

 

تیرآهن INP


شکل هندسی این محصول شبیه به I  انگلیسی است و در پروژه های ساختمانی و صنعتی استفاده میشود و معمولا با استانداردهای چین و روسیه تولید میشوند. انواع مختلف تیرهای INP از نظر ظاهری به دو نوع تقسیم بندی میشود. 

 

  1. تیرهای INP دارای لبه های موازی با سطح پهن
  2. تیرهای INP دارای با بال های شیب دار، این نوع دارای سطح داخلی ضخیم تری در مقایسه با سطح بیرونی است.

و شیب در بال ها یکسان نیست، یعنی هر قدر از جان تیر فاصله میگیریم ضخامت بال ها کاهش پیدا میکند


تیرآهن  IPE


تیرهای IPE یا تیرآهن بال پهن نیز مانند نوع قبلی دارای سطح مقطع I شکل است و اما بال ها در آن شیب ندارند و بیشتر برای ساخت و سازهای ساختمان های مسکونی به کارگرفته میشوند. و تحت استاندارد اروپایی تولید میشود.


تیرآهن IPB


شکل هندسی این مقطع به شکل H انگلیسی است که وزن بیشتری در مقایسه با تیرهای I شکل دارد، تیرهای IPB یا H  دارای جان و بال با ضخامت یکسان هستند، و بیشتر برای سازه های فولادی استفاده میشود.
محصول که شکل H دارد توانایی تحمل کردن کشش و وزن را در دو زاویه دارد، مزایای تیرآهن هاش به شرح زیر هستند. قیمت تیرآهن هاش را در صفحه این محصول مشاهده کنید.

 

تیرآهن هاش و معمولی


مزایای تیرآهن H

 

  1. مصرف کمتر آهن
  2. مقاومت بالاتر
  3. نصب ساده تر
  4. کم شدن هزینه های عملیاتی در پیاده سازی آنها
  5. افزایش سرعت انجام پروژه
  6.  جوش کاری ساده تر
  7.  قابل عملیات ماشین کاری

 

برای دریافت قیمت میلگرد و قیمت آهن میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ