فولاد فيدار

بررسی قیمت اسکلت بتنی

بررسی قیمت اسکلت بتنی

در سال های اخیر به دلیل تورم و گرانی های در حوزه مسکن و شهرسازی، نگرانی ها از نظر قیمت مسکن بیشتر شده است و به موضوعی قابل بحث تبدیل شده است. به این دلیل که قیمت ها نسبت به سال های قبل افزایش قابل توحهی پیدا کرده است و بیشتر افراد دغدغه ساخت یا خرید خانه دارند به همین دلیل در این نوشته تصمیم گرفته ایم. در این نوشته به بررسی یکی از مهمترین انواع اسکلت های ساختمان بپردازیم، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید. 

 

برآورد هزینه هر متر مربع ساختمان

اگر به تازگی قصد ساخت ساختمان دارید یا میخواهید یک ساختمان اسکلت بتنی خریداری کنید و برای محاسبه قیمت مشکل دارید میتوانید در ادامه این نوشته نحوه برآورد قیمت هر متر مربع ساختمان را مشاده نماید.
در ابتدا برای اینکار باید دو نکته مهم را به خاطر داشته باشید.

  1. محاسبه میزان مصالح مورد نیاز برای ساخت یک سازه با استفاده از نقشه ای که توسط مهندسان عمران کشیده شده است محاسبه میشود. و به این وسیله میتوان قیمت مصالح مورد نیاز را محاسبه کنیم. تا بتوانیم برای سفارش مصالح و برنامه ریزی و نقشه راه داشته باشیم.
  2. دومین مسائله مهم این است که باید پیش از شروع حتما براورد دقیقی از هزینه کلی پروژه داشته باشید که در حین کار با مشکل مواجه نمیشوید. 

 

فولاد مصرفی برای اسکلت بتنی

میزان مصرف فولاد در ساختمان هایی که از بتن استفاده میکنند در مقایسه با ساختمان هایی که از تیرآهن و  اسکلت فلزی استفاده میکنند کمتر است، و این میزان مثلا برای ساخت سقف ها حدود 40 تا 55 کیلوگرم برای هر متر مربع است.  برای دیوارها میزان فولاد مورد نیاز کنرت از این استو در کل سازها های بتنی با قاب خمشیو دیوار برشی برای سقف و دیوارها نیاز به 65 تا 60 کیلوگرم فولاد دارند، اما در سازه هایی که تنها از قاب های خمشی استفاده میکنند بین 50 تا 70 کیلوگرم فولاد نیاز است.

پس محاسبه میزان فولاد مورد نیاز در بتن باید مقدار آمارتور مورد نیازی که در سقف های دل بتنی، کامپوزیت و یا تیرچه بلوک استفاده میشوند را محاسبه نماییم. میزان آماتور مورد نیاز در انواع سقوف به شرح زیر است.

  1. سقف های دال بتنی توپر حدود 15 کیلوگرم
  2. سقف های تیرچه بلوک حدود 6 کیلوگرم
  3. سقف های کامپوزیتی 10 کیلوگرم

مثلا در یک ساختمان دو طبقه ی 100 متری، نیاز به 300 متر اسکلت است، و حدود قیمت هر متر مربع با توجه به قیمت میلگرد و قیمت پروفیل قابل محاسبه است.

برای محاسبه میزان وزن محصولات مورد نیاز باید با استفاده از فرمول زیر عمل کرد. 

مساحت سازه * حداقل میزان مصرف فولاد به کیلوگرم = کل فولاد مورد نیاز


مقالات مرتبط:

بررسی قیمت اسکلت فلزی و بتنی

مزایا و معایب اسکلت بتنی و کاربرد اسکلت بتنی

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ