فولاد فيدار

پیش بینی قیمت آهن و میلگرد آبان 1401

پیش بینی قیمت آهن و میلگرد آبان 1401

پیش بینی کردن قیمت آهن آلات، تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت های اقتصادی، عملکرد فعالان این حوزه و .... می گذارد. به همین دلیل، اغلب فعالان این حوزه همواره قیمت تمامی آهن آلات الخصوص میلگرد را پیش بینی و تحلیل می کنند. لازم به ذکر است تا بدانید که پیش بینی قیمت میلگرد و تیرآهن برای مهندسان ساختمانی و پیش بینی قیمت ورق ها برای صنعتگران، از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. به همین دلیل، در ادامه تصمیم داریم تا قیمت موارد ذکر شده در سال 1401 را پیش بینی کرده و شما را با تحلیل های مهم در این زمینه آشنا کنیم. 

 برای دریافت قیمت نبشی و قیمت ناودانی کلیک کنید.


چه عواملی در پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1401 تاثیر گذارند؟ 


تقاضای مصرفی واقعی میلگرد در اوایل سال 1401 نسبت به سال های گذشته، کمتر بوده است. پس از گذشت خرداد ماه، به دلیل ریزش قیمت آهن، قیمت میلگرد نیز چیزی حدود 25 درصد کاهش یافت. به طور کلی می توان گفت که افزایش و یا کاهش قیمت میلگرد، به عواملی بستگی دارند که برخی از مهم ترین این دلایل، شامل موارد زیر می باشند:

پیش بینی قیمت میلگرد

 
دلار


یکی از مهم ترین دلایل افزایش و یا کاهش قیمت میلگرد، دلار است. در واقع، می توان گفت که قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر روی قیمت میلگرد دارد. زمانی که قیمت دلار افزایش پیدا کند، مستقیما قیمت این محصول نیز افزایش پیدا می کند. لذا، در سال 1401 با افزایش قیمت دلار، میلگرد نیز با افزایش قیمت مواجه شد. 


مواد اولیه  


علاوه بر دلار، عامل دیگری نیز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت میلگرد دارد که این عامل مهم، قیمت مواد اولیه است. لازم به ذکر است تا بدانید که شمش فولادی و سنگ آهن، اصلی ترین مواد اولیه برای تولید میلگرد هستند. لذا، زمانی که قیمت آن ها افزایش پیدا کنند، طبیعتا قیمت میلگرد نیز افزایش خواهد کرد. 


عرضه و تقاضا


لازم به ذکر است تا بدانید که در بازار بورس کالا، قیمت میلگرد بر اساس تعداد عرضه، میزان تقاضا و قیمت شمش فولادی افزایش یا کاهش می یابد. بنابراین، اگر میزان تقاضا زیاد باشد، قیمت میلگرد نیز در هفته های آتی، افزایش می یابد. اما، در مقابل، زمانی که تقاضای میلگرد کم باشد قیمت آن نیز در روزهای آینده، کاهش پیدا می کند.

 
سیاست های اقتصادی


یکی دیگر از مهم ترین عواملی که بر پیش بینی قیمت میلگرد تاثیر می گذارد، سیاست های اقتصادی است. اصلی ترین و مهم ترین مرجع قیمت گذاری آهن آلات، بورس کالا است که این مرجع توسط وزارت سمت، اداره می گردد. همین امر موجب شده است تا دولت با سیاست های اقتصادی خود تاثیر مستقیمی بر روی قیمت میلگرد بگذارد. لازم به ذکر است تا بدانید که این سایست های اقتصادی دولت در دو حوزه تعیین فرمول قیمت گذاری و صادرات، انجام می شوند. 


عوامل خارجی (جنگ، برجام و ...)


جنگ های اخیر که مربوط به روسیه و اوکراین می باشند، تاثیر بسیار زیادی بر روی عوامل مختلفی از جمله قیمت آهن آلات گذاشته اند. به عبارتی دیگر می توان گفت که جنگ بین این دو کشور سبب شده است تا صادرات زغال سنگ و سایر مواد اولیه که در ساخت فولاد مورد استفاده قرار می گرفتند، دچار اختلال شوند. همین مسئله موجب شده تا در صنایع آهن و فولاد و تولیدات آن ها، بحران بزرگی به وجود آید. 

پیش بینی قیمت آهن و میلگرد
تحلیل و پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1401


همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، میلگرد به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین مصالح مورد نیاز در صنعت ساختمان سازی، مورد استفاده قرار می گیرد. هم اکنون که با عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت این محصول آشنا شدید، بهتر است تا بدانید که تقاضا برای خرید این محصول در شش ماه اولیه سال و سه ماه انتهای سال بیشتر می ‌شود. این افزایش تقاضا سبب می شود تا قیمت ملیگرد نیز افزایش یابد. اما، به یاد داشته باشید که پیش ‌بینی قیمت آهن و میلگرد در سال 1401 کار آسانی نیست و در بازارهای جهانی و بازار ایران نیز نمی ‌توان به پیش‌ بینی‌ ها اعتماد کرد. 
اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه مطلوبی نرسد و تنش های سیاسی ایران و غرب افزایش یابد، ممکن است که قیمت دلار زیاد شود. لذا، زمانی که این اتفاق بیافتد و بر اساس عواملی که در بخش های پیشین بیان کردیم با افزایش قیمت دلار، قیمت میلگرد نیز گران می شود. اما، در مقابل، اگر پیش‌ بینی کنیم که مذاکرات هسته‌ ای به نتیجه مطلوبی برسد، شاهد کاهش ناگهانی قیمت پروفیل ‌های آهنی مانند میلگرد خواهیم بود. 


پیش ‌بینی قیمت تیرآهن در سال 1401


علاوه بر میلگرد، تیرآهن نیز در صنعت ساخت و ساز، کاربرد گسترده ای دارد که اسکلت فلزی تمام ساختمان ‌ها را با تیرآهن می ‌سازند. به یاد داشته باشید برای این ‌که بتوانید هزینه ساخت یک ساختمان را حساب نمایید، ابتدا باید قیمت تیرآهن را محاسبه کنید. به همین دلیل، تمامی افرادی که در این صنعت، فعالیت می‌ کنند و مشغول کار هستند، به پیش ‌بینی قیمت تیرآهن توجه ویژه ‌ای دارند. علت این توجه، تاثیر مستقیم قیمت تیرآهن بر روی قیمت مسکن است. در سال 1401 بر اساس پیش بینی ها و تحلیل های مختلف، می توان گفت که روند افزایش قیمت تیرآهن به اتمام رسیده است و فعلا قیمت آن ثابت می باشد. 


اهمیت پیش بینی قیمت آهن و میلگرد


همان طور که بارها در مقاله توضیح دادیم، شما عزیزان اگر جزء فعالان بازار آهن و فولاد هستید و یا جزء افرادی هستید که کسب ‌و کار شما به انواع آهن آلات و میلگرد وابسته است، پیش بینی قیمت تمامی آن ها برای شما عزیزان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. به یاد داشته باشید که اطلاع و آگاهی از پیش بینی دقیق قیمت آهن و میلگرد، به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را برای کسب ‌و کار خودتان اتخاذ نمایید. اما، فراموش نکنید که به هر پیش بینی اعتماد نکنید، زیرا، پیش بینی بازار آهن و قیمت آهن آلات و میلگرد، به تحلیل و بررسی افراد متخصص نیاز دارد. به همین دلیل، برای این کار حتما به مراجعی که مورد اعتماد بوده و مستند هستند، مراجعه نمایید. 

خلاصه مطلب
ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را با عوامل موثر در پیش بینی قیمت بازار آهن و تحلیل های مربوط به این بازار، آشنا کنیم. در رابطه با پیش بینی قیمت آهن آلات بهتر است تا بگوییم که به احتمال بسیار زیاد، تا پایان سال 1401 با افزایش قیمت مقاطع فولادی رو به رو خواهیم بود. اگر می خواهید که در رابطه با این زمینه بیشتر بدانید و یا با قیمت روز هر یک از محصولات فولادی آشنا شوید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار در ارتباط باشید. همکاران ما شما را در این زمینه یاری کرده و قیمت تمامی محصولات را برای شما عزیزان بیان خواهند کرد. 


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ